معرفی برند پوشاک زنانه H&M

 اچ اند ام «H&M» شرکت سوئدی و چند ملیتی خرده‌ فروشی لباس است که بدلیل ارائه محصولات فست – فشن در بازار پوشاک مردان، زنان، نوجوانان و کودکان شناخته شده می‌باشد.

این شرکت در ۴۳ کشور دارای شعبه، فروشگاه و مرکز خرید بوده و شمار کارکنان آن تا سال ۲۰۱۱ بیش از ۹۴۰۰۰ نفر اعلام شده است. تعداد فروشگاه‌های این شرکت، در پایان سال ۲۰۱۱ برابر ۲۳۲۵ شعبه بود، که در ماه اوت سال ۲۰۱۲ تعداد آنها به ۲۶۲۹ فروشگاه افزایش یافت.

اچ اند ام پس از شرکت اسپانیایی ایندیتکس (مالک فروشگاه‌های زارا) در رتبه دوم از بزرگترین عرضه‌کنندگان لباس در جهان شناخته می‌شود. شرکت آمریکایی گپ پس از این شرکت سوئدی و در رتبه سوم قرار دارد. این در حالی است که پس از لویی ویتان (رتبه۱۷) در سال ۲۰۱۴ با ارزشترین برند در صنعت پوشاک می باشد.

تیم طراحی اچ اند ام در ساختمان مرکزی خود در شهر استکهلم، سوئد، مستقر است. محصولات این شرکت، پس از طراحی و تعیین مشخصات کالای مورد نظر، وارد مرحله برون‌سپاری شده و به ۸۰۰ کارخانه تولیدی اچ اند ام در اروپا و آسیا ارسال می‌گردد.

لوگوی این برند که به عنوان یکی از مشهورترین لوگوهای شناخته شده در جهان به حساب می آید، یک لوگوی تایپوگرافی است که شامل دو حرف اول نام این شرکت «Hennes & Mauritz» است. رنگ قرمز آن نیز نماد عشق، شادی، شجاعت و جوانی است که آن را از دیگر لوگوها متمایز کرده است.H&M-brand

استفان پرسون، پسر موسس فروشگاه های زنجیره ای «Hennes & Mauritz» با ثروت خالص 5/14 میلیارد دلار هجدهمین فرد ثروتمند دنیا می باشد.

پدر استفان، ارلینگ پرسون این شرکت را در سال تولد وی تاسیس کرد. این زنجیره بین المللی، در ارائه مدل های شیک اما ارزان قیمت جزو پیشتازان صنعت پوشاک و مد در جهان است.

پرسون پس از آنکه در سال 1982 به جای پدرش در مقام مدیر ارشد اجرایی شرکت قرار گرفت، حوزه فعالیت آن را به حوزه ای جهانی گسترش داد و از این جهت اعتبار زیادی کسب کرد.

در H&M، مد به عنوان یک پدیده فانی و ناپایدار در نظر گرفته می شود که باید مدام تازه شده و به حرکت وا داشته شود و این به معنی پیش دستی کردن بر روندهای بازار و تبدیل ایده های جدید به لباس های با قیمت مناسب، اما بسیار شیک است.
پدر پرسون اهل واستراس، یکی از شهرهای نزدیک استکهلم بود. او پس از جنگ جهانی دوم به نیویورک آمریکا سفر کرد و با دیدن فروشگاه های زنجیره ای بزرگی مثل Macy’s و دامنه گسترده پوشاکی که آنها برای خانم ها ارائه می کردند، بسیار شگفت زده شد و پس از بازگشت به واستراس، یک فروشگاه پوشاک خانم ها به اسم  Hennes (در زبان سوئدی به معنی: برای زن) باز کرد که در آن لباس های ارزان و مد روز ارائه می کرد. این فروشگاه موفقیت محلی بسیار زیادی کسب کرد و به این شکل ارلین پرسون خیلی زود توانست فروشگاهی در استکهلم تاسیس کند.

به گفته یکی از نویسندگان فایننشال تایمز، ایده ارائه چنین پوشاکی برای خانم های طبقه متوسط اجتماع بسیار با فرهنگ تساوی گرای رایج در دوران پس از جنگ در سوئد بسیار همخوانی داشت. این روزنامه اشاره می کند که اگر (پرآلبین هانسون) رهبر اجتماعی و افسانه ای دموکرات سوئد، رفاه و امنیت را به خانه های مردم سوئد آورد، اینگوار کمپارد با IKEA خانه هایشان را مبله کرد و ارلینگ پرسون پوشاکشان را تامین کرد.

در سال 1968 نام این شرکت به H&M تغییر کرد و خط تولید پوشاک مردان نیز به شرکت اضافه شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *