چرا لباسهاى برندهاى مشهور گران هستند؟


چرا لباسهاى برندهاى مشهور گران هستند؟

برندهای مشهوری مثل دیور، شانل، گوچی، پرادا والنتینو و … حتی اگر محصولاتشان را از نزدیک هم ندیده باشید حتما نگاهی به قیمت‌های آن‌ها در فروشگاه‌های آنلاین خارجی انداخته‌اید.
لباس‌ها و اکسسوری‌هایی با قیمت‌های سرسام آور که معمولا از ۲۰۰۰ دلار بالاتر است و طبیعتا هر کسی توان خرید چنین لباس‌هایی را ندارد. این محصولات چه تفاوتی با لباس‌های معمولی دارند؟
اما علت بالا بودن قیمت این محصولات چیست؟

????مواد اولیه مرغوب

برندهای مشهور از بهترین مواد اولیه برای ساخت محصولات خود استفاده می‌کنند مثلا برای ساخت کفش به جای چرم مصنوعی که تولیدکنندگان عمده آن را به کار می‌برند این برند‌ها از چرم‌های طبیعی که گران‌تر از چرم مصنوعی است استفاده می‌کنند.

????زمان طولانی ساخت

بیشتر عملیاتی که روی لباس‌های برندهای مشهور انجام می‌شود با دست است.
این کارها که شامل دوخت و تزیین و سایر عملیات تولید است توسط خیاطان و فن ورزان ماهر و با دست در ساعات طولانی انجام می‌شود به طوری که ممکن است ساخت یک کیف یا کفش که در کارخانه در بیست دقیقه انجام می‌شود در فرایند ساخت با دست چندین هفته طول بکشد.

????هزینه طراحی

همه مدل‌های لباس‌های برند مشهور توسط طراحان مطرح جهان طراحی می‌شوند.
فرآیند طراحی فرآیندی زمان بر است و طراحان زمان زیادی را صرف این کار می‌کنند و دستمزد بالایی هم دارند.

????لاکچری

فراموش نکنید کسی که کالای لوکسی را خریداری می‌کند مقداری از این پول اضافه را به خاطر لاکچری و کلاس بالای محصول پرداخت می‌کند مثلا اگر هزینه تمام شده یک لباس شامل مواد اولیه و طراحی و دوخت به اضافه سود تولید کننده ۲۰۰۰ دلار باشد درصدی هم بابت لوکس بودن محصول به آن اضافه می‌شود و به طور مثال با قیمت ۲۴۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *