چگونگي تغيير مد از دهه پنجاه تا امروز


چگونگي تغيير مد از دهه پنجاه تا امروز

بعد از جنگ جهانی دوم هنر منجمله مد در مقابل تحمل سختی های آن دوره رو به تجمل گرایی آورد. همچنین لباس های خانم ها جلوه زنانه تری به خود گرفت.

جالب است بدانید در این دوره به دلیل دسترسی راحت تر به تلویزیون و سایر رسانه ها مد در بین مردم به خصوص جوانان گسترش بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرد.

در دهه 60 جامعه از خیلی از جهات در حال یک تحول بزرگ بود. لباس های کوتاه تر شدند و طرح های بزرگ و رنگی روی لباس ها نقش بستند.

همانطور که گفته بودیم دهه 50 آغاز ورود جوانان به دنیای مد بود که همین موضوع متقابلاً باعث تاثیر آنان نیز بر مد و شروع جنبش هیپی شد. مردم لباس های راحت تر، شلوارهای دمپا گشاد و تی شرت های طرح دار می پوشیدند. حتی مدل پوشش و آرایش آن زمان ممکنه به چشممون تا حدی شلخته نیز به نظر برسه.

به دلیل اوج گرفتن تجدد و نوین گرایی در این دوران این دهه را مدرنیته نام گذاری کردند.

چگونگي تغيير مد از دهه پنجاه تا امروز

امکانات سفر بیشتر از قبل فراهم بود , تفریح و مهمانی ها روز به روز بیشتر میشدند و این میل برای مردم  بوجود آمد که  در این مراسم ها بیشتر و بیشتر بدرخشن پس لباس ها زرق و برقشان بیشتر شد ، کفش ها برای زنان و حتی مردان پاشنه هایشان عریض و بلند شدند.

این دهه را بیشتر به مادی گری تعریف می کنند.

موزیک ویدیوها بیشتر از همیشه  در تلویزیون رواج پیدا کردند که تاثیر زیادی را بر مد داشتند.

خلاقیت در رنگ ها و طرح های روی لباس به اوج خود رسید. علاوه بر آن بیشتر از همیشه از زیور آلات استفاده میشد.

دهه 90 راهنمایی بود برای هنر مینیمالیسم (به معنای خلاصه شده). این دهه را ضد مد هم می نامند.

هرچه در دهه 80 رنگ های جیق و متفاوت استفاده میشد در این دهه از رنگ های کمتری بکار میبردند و بیشتر مشکی و رنگ های خنثی را انتخاب می کردند.

چگونگي تغيير مد از دهه پنجاه تا امروز

مردم دیگه نمی خواستن برای به چشم اومدن لباس هایی که ناراحت تو تن می ایسته را بپوشن، بلکه بلوز های ساده و آزاد رو ترجیح میدادن. خانم ها نیز لباس های مردانه و راحت تری می پوشیدند.

مد, موسیقی و هنر در طول انقلاب ها و جنگ ها تغییر کرده ولی این رو ثابت کرده که مانند یک چرخه همه آنها ممکنه سر جای اولشان برگردند و هیچ کدام از آنها برای همیشه از بین نمیره. سال 2000 هم گواهی بر این چرخش بود. زیرا مد آن بازگشتی بود به مد دهه 50 با کمی تغییر.

زن ها دیگه مثل دهه 80 و 90 لباس های مردونه رو انتخاب نکردند و مانند دهه 50 بیشتر رو به لباس های زنانه آوردند.

از طرف دیگر لباس مردان نیز نسبت به همیشه ظاهر اسپرت تری پیدا کردند و در عین حال لباس های چسبان تری می پوشند. بیشتر تواین دهه می بینیم که آقایان کفش کتونی , کلاه ورزشی (کلاه بیسبال) , سوییشرت , تی شرت های تنگ و کت های اسپرت استفاده می کنند.

چگونگي تغيير مد از دهه پنجاه تا امروز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *