بیوگرافی جرجیو آرمانی

Giorgio Armani

طراح مد (-1934)

طراح ایتالیایی جورجیو آرمانی ،بهترین طراح لباس در آمریکا که مجبوب ترین کت و شلوارهای مردانه را طراحی می کند.

خلاصه

در تاریخ 11 ژوئیه سال 1934 در ایتالیا متولد شد. جورجیو آرمانی با عنوان یک طراح لباس امپراطوری خودرا با تاسیس هتل و رستوران ها گسترش داده است. محبوبیت او در آمریکا در دهه 1980 به اوج خود رسید زمانی که او برای مجموعه های تلویزیونی لباس مردان را طراحی می کرد .

اوایل زندگی

جورجیو آرمانی در تاریخ 11 ژوئیه سال 1934 در پیاچنزا ، ایتالیا به دنیا آمد. زمانی که هنوز لباسها طراحی مناسبی نداشتند ، آرمانی تبدیل به یکی از محبوب ترین نام ها در دنیای مد و لباس شد. او امپراطوری خود را در سال 1970 راه اندازی کرد و آن را در طول دوران فعالیتش گسترش داد که در حال حاضر نام تجاری آرمانی شامل لوازم آرایش ، لوازم خانگی ،کتاب و هتل شده است.

آرمانی پسر یک مدیر ترابری ، در یک شهر کوچک در خارج از میلان بزرگ شد. جورجیو و خواهر و برادرش در بمباران های جنگ جهانی دوم بزرگ شدند . ” ما فقیر بودیم و زندگی سختی داشتیم. من عاشق سینما و ستاره های هالیوود بودم.”

در دوران کودکی ، جورجیو علاقه ی زیادی به آناتومی بدن انسان داشت و عروسک هایی با گل ولای و دانه هی قهوه می ساخت. شیفتگی او به بدن انسان باعث شد که او دو سال در رشته پزشکی تحصیل کند. اما به خاطر تکمیل دوره سربازی مجبور شد که از دانشگاه مرخصی بگیرد. در دوران سربازی او در یک فروشگاه مشغول به کار عکاسی و طراحی شد.

آغاز طراحی

پس از اتمام دوره سربازی ، جورجیو به دانشگاه برنگشت و با تشویق دوستانش کار طراحی را به صورت حرفه ای و برای شرکت های مستقل ادامه داد .

آرمانی در سال 1975 شرکت S.P.A را تاسیس کرد. این مجموعه برای اولین بار خط تولید لباس مردانه را راه اندازی کرد. آرمانی در سال بعد خط تولید لباس زنانه را راه انداخت که به شدت از آن استقبال شد، لباس های او متناسب با اندام بدن بودند که با ظرافت بسیاری طراحی و دوخته شده بودند.

giorgio-armani

تقاضای بالا برای آرمانی

در حالی که بر محبوبیت طرح های او در اروپا روزبه روز افزوده می شد، آرمانی در سال 1980 یک جنجال بزرگ را در آمریکا راه انداخت. لباس او توسط بازیگر معروف ریچارد گیر در فیلم Gigolo  پوشیده شد.چندی نگذشت که لباس های او را بسیاری از ستاره های هالیوود برتن کردند از جمله میشل فایفر،جودی فاستر ، جان تراولتا و ….

در دهه 1980 ، پوشیدن لباس های آرمانی تبدیل به نمادی از موفقیت برای صاحبان کسب و کار شد.

گسترش امپراطوری

آرمانی کار خود را با باز کردن اولین رستورانش در سال 1989 گسترش داد. حتی مشکلات قانونی نتوانست سرعت حرکت آرمانی را کند کند. در پایان سال 1990 آرمانی صاحب بیش از 200 فروشگاه در سراسر جهان با فروش سالانه 2 میلیارد دلار بود. آرمانی حتی وارد عرصه کتاب و چاپ نیز شد.

آخرین سرمایه گذاری آرمانی هتل بود.در سال 2010 اولین هتل خود را دوبی افتتاح کرد ،و در حال ساخت هتل دیگری در میلان است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *