بیوگرافی والنتینو گاراوانی

Valentino Garavani

طراح مد (-1932)

والنتینو گاراوانی طراح مد ایتالیایی و موسس شرکت والنتینو

والنتینو گاراوانی (Valentino Garavani) که در زندگی حرفه ای خود همه او را به نام والنتینو می شناسند در شمال ایتالیا و در سال 1932 به دنیا آمد . از همان دوران نوجوانی علاقه خود را به لباس و طراحی یافت و به همین خاطر از طرف خانواده خود بسیار مورد حمایت قرار گرفت و پس از مدتی با حمایت مالی و فکری خانواده راهی پاریس شد از همان ابتدا که او وارد شهر پاریس شد به دنبال آرزو های خود  در موسسات آموزشی طراحی لباس رفت و هرگز جذب زیبایی های شهری نشد بلکه تمام تلاش خود را برای پیشرفت کاری خود کرد بنابراین به سرعت نیز پیشرفت کرد.

او راه خود را به خانه مد(Stints) استینز گشود. او در این خانه مد توانست بسیار سریع با افراد صاحب نام ومشهوری آشنا شود و نظر آنها را به طراحی های خود جلب کند و لباس های خود را بر تن این افراد راهی جامعه کند که همین امر ظرف 5 سال باعث پیشرفت چشمگیری در دنیای کاری او شد و اینقدر از نظر مادی قوی شده بود که مدت زیادی را در تعطیلات تابستانی گذراند او در این تعطیلات اوقات خود را به طراحی ایده های بهتری در ذهن خود کرد.
valentino-logo
پس از بازگشت از تعطیلات و جمع آوری ایده های نوین وکاری خود او توانست شرکت و برند معروف خود را با نام خودش روانه بازار کند قبل از این او فقط یک طراح لباس بود ولی حالا دیگر او یک نام تجاری را برای خودش کرده بود و هرچه داشت برای موفقیت این کار گذاشت . والنتینو اولین فروشگاه خود را در ایتالیا پس بازگشتش در سال 1959 افتتاح کرد.  او تمام لباس هایش را با آرم تجاری خودش وارد بازار کرد و بزودی از طرف هنرپیشه ها و زنان معروف ایتالیا مورد استقبال قرار گرفتند و اورا به رسیدن آرزویش حمایت کردند.

والنتینو در سال 1960برای توسعه کار خود و جهانی کردن برند تجاری خودش یک تصمیم سرنوشت ساز گرفت و دست به ریسک بسیار بزرگی در زندگی کاری خود زد. او با سلیقه هرچه تمام تری کلکسیونی از کارهای خود را آماده کرد و به صورت هدیه ای برای ژاکلین کندی بانوی اول آمریکا که یک چهره بین المللی بود فرستاد او با توجه به اعتماد به نفسی که داشت مطمئن بود ژاکلین از کلکسیون او خوشش خواهد آمد و در یکی از مراسم رسمی خود از آنها استفاده خواهد کرد بنابراین او شهرتی جهانی خواهد داشت ، همینطور هم شد ژاکلین در مراسم ازدواج دومش از کلکسیون او استفاده کرد و همین امر باعث شد که والنتینو برنده از این آزمون بیرون آید و نام خودش را جهانی کرد. والنتینو با این کار بازار بی همتای آمریکای شمالیرا به خود اختصاص داد و با قدرت هرچه بیشتر به سوی پیشرفت قدم نهاد.

او کمپانی خود را به HdP با 300 میلیون دلار فروخت که اندکی بعد Marzotto مالک آن شد، ولی خود والنتینو همچنان نفر اصلی طراحی و مغز متفکر کمپانی باقی ماند.او در سال 2006 میلادی موفق به دریافت جایزه ویژه فرانسه از دست رئیس جمهوری وقت شیراک شد. پس از این موفقیت ها او زندگی بسیار مجللی را در مجموعه ویلاهای خود ادامه داد.

والنتینو در 2008 با برپایی آخرین طراحی پوشاک خود در پاریس با موضوع فصل بهار/ تابستان، با دنیای مد خداحافظی کرد و بازنشسته شد.

valentino garavani

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *