بیوگرافی کریستین دیور

Christian Dior

طراح مد (1957-1905)

طراح مد فرانسوی ،کریستین دیور از آغاز جنگ جهانی دوم به محبوبیت رسید و صنعت مد همچنان تحت تاثیر اوست .

خلاصه

طراح مد افسانه ای ،کریستین دیور ، در سال 1905 در شمال فرانسه متولد شد. در سال 1947 دیور با وجود محدودیت های زمان جنگ به صحنه مد پاریس وارد شد و انقلاب تازه ای را در صنعت مد لباس زنانه به راه انداخت .موفقیت او نتیجه نوآوری هایش در شیوه کسب و کارش بود زمانی که برای اولین بار لباس های او توسط ستاره های فیلم پوشیده شد.

اوایل زندگی

کریستین دیور در 21 ژانویه 1905 در گرانویل یک شهر ساحلی در شمال فرانسه متولد شد. او دومین فرزند از پنج فرزند الکساندر لوئیس موریس دیور ، صاحب موفق یک کارخانه تولید کود و همسرش ایزابل بود .زمانی که او یک پسربچه بود خانواده دیور به پاریس مهاجرت کردند. اگرچه دیور علاقه زیادی به هنر و تحصیل در رشته معماری داشت اما با اصرار والدین شروع به تحصیل در رشته علوم سیاسی نمود با این شرط که در نهایت یک دیپلمات شود.

پس از فارغ التحصیلی در سال 1928 ، دیور با قرض گرفتن پول از پدرش یک گالری هنری با نام خانوادگی دیور افتتاح کرد که در شروع کار آثار هنرمندانی چون ژرژ براک ،پابلو پیکاسو ، ژان کوکتو در آن قرار داشت. او در سال 1931 بعد از مرگ مادر و دو برادرش به خاطر ورشکستگی پدرش مجبور به بستن گالری شد.

ورود به دنیای مد

بعد از تعطیلی گالری ، دیور طرح های خود را به مجله فیگارو می فروخت .اما چند سال بعد او به عنوان دستیار طراحی برای رابرت پیگات خیاط استخدام شد. با این حال او با آغاز جنگ جهانی دوم به عنوان افسر ارتش فرانسه نیز خدمت کرد. با شکست فرانسه به آلمان در سال 1940 دیور مجددا به پاریس بازگشت و در یک خیاط خانه مشغول به کار شد. در طول سال های آخر جنگ ، دیور در خیاط خانه طراحی لباس های زنان را انجام می داد.

در سال 1957 دیور که بعد از ظاهر شدن بررروی جلد مجله تایم به شدت معروف شده بود برای گذراندن تعطیلات به ایتالیا سفر کرد ام در 23 اکتبر 1957 در 52 سالگی در اثر حمله قلبی درگذشت. در زمان مرگش خانه مد دیور بیش از 20 میلیون دلار در سال درآمد داشت.

Logo_Dior

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *