تاریخچه برند D&G

دولچه و گابانا یک خانه مد ایتالیایی ست که در سال 1985 در لگنانو توسط طراحان ایتالیایی دومنیکو دولچه و استفانو گابانا تاسیس شد. این دو نفر در میلان در سال 1980 همدیگر را ملاقات کردند و در سال 1982 یک استودیو طراحی لباس را افتتاح کردند و برای اولین بار در سال 1985 در میلان مجموعه لباس زنان خود را عرضه کردند. در سال 1988 آنها خط تولید لباس کشباف و در سال 1989 خط تولید لباس زیر و شنا را راه اندازی کردند . پس از این آنها صادرات محصولات خود را به ژاپن و کشورهای دیگر مثل آمریکا آعاز کردند . در سال 1992 خط تولید لباس مردان را افتتاح کردند.

تاریخچه

دومنیکو دولچه (متولد 13 اوت 1958 در سیسل) کار خود را در صنعت مد پس از گذراندن یک دوره طراحی سه ساله در مدرسه مارانگونی آغاز کرد . رویای او این بود که با جورجیو آرمانی کار کند تا این که یک روز او طرح خود را برای آرمانی به دفترش برد اما هرگز نفهمید که آرمانی طرح او را دیده یا نه ؟

دولچه یک دستیار به نام جورجیو استخدام کرد . او یک شب در باشگاه با یک مرد جوان به نام استفانو گابانا (متولد 14 نوامبر 1962 در میلان) ملاقات کرد . دولچه تحت تاثیر شخصیت گابانا قرار گرفت و گابانا تحت تاثیر مشاوره های دولچه . پس از این ملاقات دولچه ، گابانا برای کار برروی محصولات ورزشی استخدام کرد. اما مدتی بعد گابانا به سربازی فراخوانده شد . در سال 1983 پس از بازگشت از سربازی او کار طراحی را از سر گرفت . آنها همیشه در دو اتاق مجزا کار می کردند. دولچه می گفت : ما همیشه فاکتورهای مختلفی برای طراحی داشتیم . اما دیگران معتقد بودند افکار آنها مرتبط باهم است بنابراین نام تجاری D&G زاده شد.

مجموعه ها

D&G

اولین مجموعه از دو طراحی آنها در اکتبر 1985 عرضه شد . آنها برای ارائه این مجموعه حتی پول کافی برای اجاره مانکن نداشتند پس از دوستان خود برای تهیه وسایل و مانکن کمک گرفتند. فروش مجموعه اول به قدری ناامید کننده بود که گابانا خرید پارچه های سفارشی خود را لغو کرد . آنها دومین مجموعه و همچنین اولین فروشگاه خود را در سال 1986 افتتاح کردند. بعد از رونمایی از مجموعه های سوم و چهارم آنها به موفقیتی نسبی دست یافتند . و در دهه 80 و 90 خط تولید لباس زیر و لباس مردانه را راه اندازی کردند . آنها از این پس در دنیای مد پیشروی می کردند و خط تولید عینک و زیورآلات تجملی و عطر را به لیست تولیدات خود اضافه کردند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *