تاریخچه برند ورزشی فیلا

فیلا، برندی که اورست را فتح کرد

فیلا نامی تجاری در تولید کفش و پوشاک است که در تاریخچه فعالیت‌های خود دارای فراز و نشیب‌های مختلفی بوده است، این برند از لحاظ تولید محصولات ورزشی بعد از مارک‌ها و برندهای نایک و ریباک در رده سوم قرار دارد. فیلا به‌عنوان برندی برتر، انتخاب اول بسیاری از ورزشکاران است، هم از جنبه حرفه‌ای و هم تفریحی. اما چگونه این شرکت توانسته خود را در رده برندهای برتر قرار دهد و به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کفش و پوشاک تبدیل شود؟

کفش، اصلی‌ترین محصول شرکت فیلا

فیلا سازنده کفش‌های ورزشی برای ورزش‌هایی مثل بسکتبال، تنیس، بدنسازی و دوو‌میدانی است. اگرچه کفش اصلی‌ترین محصول این شرکت است ولی در کنار تولید کفش، به تولید لباس‌های ورزشی هم می‌پردازد، به‌خصوص برای ورزش تنیس و گلف و همچنین پوشاک زمستانی. محصولات این شرکت برای سنین مختلف آقایان، خانم‌ها و کودکان است. کمپانی فیلا در ایتالیا قرار دارد و خط تولید آن در آسیای شرقی است. ماموریت شرکت بازاریابی فیلا مختص محصولاتی است که تولید می‌کند و به‌طور ویژه برای ورزشکارانی است که ورزش بخش از زندگی آنهاست. خط تولید این شرکت برای بانوان شامل لباس‌های ورزشی برای تنیس، دو و میدانی، گلف، شنا و… است.
کفش مردانه ورزشی فیلا
تاریخچه شرکت

تاریخچه فیلا به سال 1911 بازمی‌گردد، به زمانی که دو برادر ایتالیایی یعنی برادران فیلا کارخانه‌ای را برای تولید لباس‌های زیر افتتاح کردند. هنگام افتتاح این فروشگاه در ایتالیا آنها فکر نمی‌کردند روزی برسد که این تعداد شعبه فروش در سراسر دنیا داشته باشند. در سال 1970 این شرکت، با مدیریت انریکو فراچی، تولید محصولات خود را از لباس زیر به لباس‌های ورزشی و کفش‌های ورزشی معطوف کرد و رقابت خود را با نایک و ریباک آغاز کرد. فیلا فعالیت ورزشی خود را با تبلیغاتی که توسط بازیکن مطرح تنیس در آن دوران Bjorn Borg انجام شد، گسترش داد. بدین صورت که او لباس تولید شده توسط این شرکت را پوشید که آرم فیلا روی آن بود و در حالی که لباس‌های ورزشی فیلا را بر تن داشت 11 عنوان کسب کرد. حمایت او از لباس‌های ورزشی فیلا باعث شناخته شدن آن در همه جای دنیا شد.

اسپانسرینگ ورزشکاران

این شرکت تاکنون اسپانسر ورزشکاران مختلفی مانند خوان سباستین ورون آرژانتینی و جنیفر کاپریاتی بازیکن آمریکایی تنیس همچنین کمیته المپیک کره‌جنوبی شده است. آلن گارنر در سریال Hang over II در صحنه‌ای از این سریال که در اتاقش می‌گذرد زیرپوشی با آرم فیلا بر تن دارد. همچنین کاراکتر اصلی سریال شاهزاده تنیس نیز با کلاه و کفش ورزشی این برند حاضر می‌شد. ورزشکاران مشهور زیادی وجود داشتند که به اعتلای برند فیلا در جهان بسیار کمک کردند. در سال 1982 بازیکن گلف مشهور، تام واتسون، در مسابقات آزاد بریتانیا در حالی‌که لباس‌های فیلا را بر تن داشت، به مقام قهرمانی دست یافت. در سال 1986 رینهولد مسنر نخستین کسی بود که تصمیم به پیاده‌روی در اورست بدون استفاده از کپسول اکسیژن گرفت و با پوشیدن پوشاک فیلا موفق به فتح اورست شد. در سال 2005 نیز بازیکن تنیس، کیم کلیجسترز، با پوشیدن لباس‌ها و کفش‌های فیلا، برنده مسابقات آزاد آمریکا شد.

خط تولید لباس‌های گلف

در سال 2006 فیلا خط تولید لباس‌های گلف را هم راه‌اندازی کرد که Fila Biella Collection نام گرفت و شامل تولید کفش‌های ورزشی و انواع لباس‌های ورزشی مختص گلف می‌شود. در ژانویه 2007 برند جهانی فیلا و شعبه‌های بین‌المللی‌اش توسط شعبه کره‌جنوبی خریداری شد و تبدیل به بزرگ‌ترین شرکت پوشاک کره‌جنوبی شد. فیلای کره‌جنوبی حقوق استفاده بین‌المللی از برند کفش و پوشاک شرکت مادر را حفظ کرد. در سال 2009، شرکت آنتا اسپورت حق استفاده از این برند در چین را تصاحب کرد. همچنین در می‌2011، این شرکت در کره‌جنوبی شرکت سازنده لوازم گلف به نام Acushnet را از آن خود کرد و مالک برند جدیدی در گلف شد.

مارک و خرج کار برند فیلا

منبع : فرصت امروز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *