درباره برند کاوالی

Cavalli-Brand

روبرتو کاوالی خالق طرح‌های فریبنده

روبرتو کاوالی یک طراح مد ایتالیایی است که طرح‌هایش را با همین نام برند کرده است. او پدر طراح مد دانیل کاوالی 29‌ساله است. او به دلیل طرح‌های فریبنده و حیوانی که روی تولیدات خود می‌زند، شهرت جهانی دارد. او در سال 1940 در یک خانواده هنرمند و اصیل فلورانسی به دنیا آمد.

 

پدر بزرگ او Giuseppe Rossi نقاش بزرگ قرن 19 بود. به همین دلیل، کاوالی شروع به تحصیل در رشته هنر و نقاشی کرد و در انستیتوی هنری فلورانس تحصیل و تخصص خود را در زمینه رنگ‌آمیزی و نقاشی روی پارچه تکمیل کرد. بعد از اتمام تحصیلاتش بوتیکی برای طراحی و مد لباس در ایتالیا به راه انداخت. او در حرفه خود از تکنیک‌های منحصر به فردی نظیر طراحی چهل تیکه از پارچه‌های گوناگون یا نقاشی و طراحی روی چرم استفاده می‌کرد.

انقلاب در صنعت رنگ‌آمیزی و نقاشی روی چرم

روبرتو کاوالی عاشق نوآوری و تجارب نوین است. در دهه 70 انقلابی را در صنعت رنگ‌آمیزی و نقاشی روی چرم ایجاد کرد و برای به نمایش گذاشتن هنر نوینش راهی پاریس و مشغول همکاری با بزرگانی چون Hermès و Pierre Cardin شد. در همان سال و برای نخستین بار کلکسیون لباس‌هایش را به‌نام خودش در پاریس، رم و میلان روی صحنه می‌برد. جین‌هایی با استامپ‌های عجیب، لباس‌های چرمی نقاشی شده و پارچه‌هایی با طرح پوست حیوانات، همه از نوآوری‌های او هستند.

طراحی که همیشه در سفر است

روبرتو در سال ۱۹۸۰ با Eva Duringer ازدواج کرد و تا به امروز نه تنها به‌عنوان همسر بلکه به‌عنوان همکار و بازوی راست وی در کنارش ظاهر شده است. روبرتو کاوالی همیشه در حال سفر است و در سفرهایش دوربین عکاسی را یک لحظه از خود دور نمی‌کند. تمدن‌های مختلف دنیا و مناظری که در طول سفرهایش می‌بیند الهام‌بخش وی در خلق کارهایش هستند.

طرح‌های کاوالی، انتخاب هنرمندان معروف

در ۱۹۹۸ لاین جوان‌پسند و ارزان‌تر Just Cavalli را ابداع و پس از آن لاین‌های Angels & Devils مخصوص بچه‌ها و سپس Class Cavalli را ایجاد می‌کند. طرح‌های گلدار و طرح‌هایی از پوست حیوانات از معروف‌ترین طرح‌های کاوالی هستند و هنرمندانی نظیر مدونا، درو باریمور، شارون استون، جنیفر لوپز، گوینت پالترو، بیونسه نولز، چارلیز ترون، ویکتوریا بکهام، مایکل جکسون و… از علاقه‌مندان کارهایش بوده و همیشه در مهمانی‌ها و روی فرش قرمز لبا‌س‌های او را انتخاب می‌کنند.

سال 2002  سال ورود نخستین عطر و ادکلن کاوالی

برند ربرتو کاوالی تولیداتی در زمینه پوشاک آقایان، لباس زیر، زیورآلات، نوشیدنی و عطر نیز دارد. او با همکاری کمپانی لوازم آرایش ITF نخستین عطر و ادکلن خو را با نام Roberto Cavalli for Women در سال 2002 به بازار عرضه کرد. اکثر بطری و جعبه‌های عطر و ادکلن روبرتو کاوالی دارای چاپ‌های حیوانی است. برند Roberto Cavalli در بازه زمانی 2002 تا 2013 دارای 19 عطر و ادکلن در کارنامه عطری خود است. برخی از انواع عطر و ادکلن برند Roberto Cavalli عبارتند از: Olivier Polge, Nathalie Lorson, Fabrice Pellegrin, Olivier Cresp, Karine

برنده دکترای افتخاری طراحی و مد

در سال 2004 این برند توسط جوامع هندی به دلیل تولید لباس‌های زیر که عکس خدایان هندی رویش چاپ شده بود، مورد نقد قرار گرفت. پس از این شکایات خط تولید آن لباس متوقف شد و این شرکت به‌صورت رسمی از مردم هند عذرخواهی کرد. در 18 ژوئن 2013، کاوالی برنده دکترای افتخاری در مدیریت مد از آکادمی داموس شهر میلان شد. در پاییز سال گذشته نیز کاوالی در نقش پدر و راهنمای پسرش دانیال به همراه او نمایشگاه مد پاییزه را راه‌اندازی کرد.

just cavalli

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *