رنگ لباس خود را هوشمندانه انتخاب کنید!


رنگ لباس

آموزش ست کردن ترکیب رنگ لباس


گاهی اوقات تصمیم گیری در مورد اینکه کدام رنگ لباس را با کدام رنگ بپوشم کار ساده ای نیست. اما جالب است بدانید برای ست کردن رنگ لباس قوانین ثابتی وجود دارد. ست کردن رنگها در لباس پوشیدن در این مطلب ارائه خواهد شد.

قسمت اول:رنگها را بشناسید.
چرخه رنگ

۱٫از چرخه رنگ کمک بگیرید.

چرخه رنگ صریحا به شما می گوید چطور به بهترین شکل رنگها را ترکیب کنید. در چرخه رنگ ترکیب رنگ های مشخصی وجود دارد که چشم نواز هستند و به آنها هارمونی رنگ گفته می شود.  سه رنگ اصلی وجود دارد قرمز، زرد و آبی؛ از ترکیب این رنگهای اصلی رنگهای فرعی یا پایه دوم ایجاد می شود و از ترکیب رنگهای اصلی و فرعی رنگهای پایه سوم بوجود می آید.
دونوع رنگ وجود دارد: رنگهای گرم مانند نارنجی، زرد، قرمز، و رنگهای سرد مانند سبز، آبی و بنفش. ترکیب کردن رنگهای سرد با سرد و رنگهای گرم با گرم شیوه ساده ای است برای اینکه احساس راحتی کنید.
رنگهای مشکی، سفید و خاکستری رنگهای خنثی محسوب می شوند که به دلیل هماهنگ شدن با سایر رنگها از اهمیت ویژه ای برخوردارند.
۲٫تا جایی که امکان دارد از پوشیدن رنگهای مکمل اجتناب کنید.
این رنگها بر یکدیگر تاکید دارند و در چرخه رنگ مقابل هم قرار گرفته اند (مانند آبی و نارنجی). پوشیدن این رنگها باعث می شود شما غیرجذاب جلوه کنید مکمل بودن این رنگها برای یکدیگر به معنای مکمل بودن آنها برای شما نیست!
بهترین روش در استفاده از رنگهای مکمل بکاربردن یک رنگ مکمل با سایه ای کمرنگ تر از رنگ متضاد آن است (برای مثال لباس بنفش با شال طلایی کمرنگ).
۳٫از رنگهای مشابه استفاده نمایید.
اینها رنگهایی هستند که در چرخه رنگ دقیقا کنار یکدیگر قرار گرفته اند مانند سبز و زرد و بدلیل نزدیک بودن به یکدیگر چشم را نمی آزارد.
مثال ساده ای از این دسته برای خانمها، ست کردن لباس قرمز با جواهرات طلا وکفش صورتی است.
از ست کردن سه رنگ مشابه در کنار یکدیگر خودداری کنید با اینکار کاملا خسته کننده به نظر می رسید.

ست کردن لباس
۴٫از رنگهای اصلی استفاده کنید.
ست کردن رنگهای اصلی کار ساده ای نیست، مگر اینکه خیلی فرد جسوری باشید! هرچند چنانچه خوب ست شوند عالی به نظر می رسند.
برای مثال یک پوشش تک رنگ می تواند شامل بلوز سفید با شلوار جین آبی تیره، کت و پوتین آبی تیره باشد.
یک مثال خوب از این دسته می تواند ست کردن رنگهای اصلی با رنگهای خنثی باشد. می توانید کفشهای پاشنه بلند قرمز، با جین آبی و جواهرات طلا را با بلوز خاکستری و کت مشکی ست کنید!
۵٫برخی رنگها را هرگز با هم ترکیب نکنید!
برخی رنگها برای ست شدن باهم اصلا مناسب نیستند.، با این وجود بازهم برخی افراد آنها را با هم می پوشند.
شاید فکر کنید رنگ مشکی با هر رنگی به راحتی ست می شود، اما دو رنگ هست که نمی توان با رنگ مشکی ست کرد؛ سورمه ای به دلیل نزدیکی بیش از حد این دو رنگ؛ رنگ دیگر قهوه ای ست؛ هرگز قهوه ای را با مشکی نپوشید مگر اینکه کاملا مطمئن باشید.
رنگهای سفید و کرم نیز با هم خوب به نظر نمی رسند، و این پیام را به مخاطب القا می کند که شما خیلی برای ست کردن لباسهایتان تلاش کرده اید اما بدون نتیجه مانده! (قهوه ای وکرم رنگهایی ست که برای ست کردن عالی است).
قهوه ای و خاکستری نیز با هم ست نمی شود. هردو رنگ های خنثی به نظر می رسد و هیچ یک جلوه ای به یکدیگر نمی بخشند.

قسمت دوم:ست کردن لباسها با یکدیگر

 

ست لباس

۱٫از رنگهای خنثی استفاده کنید.
این یکی ازمهم ترین توصیه ها برای ست کردن رنگ لباس است. رنگهای خنثی باعث می شوند رنگی که انتخاب کرده اید بیشتر به چشم بیاید.
خاکستری رنگ بسیار مطلوبی ست. مثلا دامن خاکستری با یک بلوز بنفش و روسری طلایی انتخاب خیلی خوبی ست. یا شلوار خاکستری و پیراهن سفید با کت آبی و کراوات قرمز برای آقایان.
همیشه یادتان باشد پیراهن سفید گزینه خوبی برای ست کردن با بیشتر لباسها ست. می توان آنرا با شلوار یا کراوات مشکی ست نمود.
از پوشیدن شلوارهای رنگی خودداری کنید مگر اینکه با پیراهن سفید یا مشکی یا خاکستری ست شوند.
۲٫ در پوشش خود از طیف رنگهای متفاوتی استفاده کنید.
مثلا ممکن است بخواهید کراوات طلایی رنگ را با یک پیراهن آبی کمرنگ و شلوار سورمه ای یا مشکی ست کنید. باید بدانید که رنگ طلایی نسبت به آبی کمرنگ بیشتر به چشم می آید.
سعی کنید برای اینکه بهتر متوجه این موضوع شوید خودتان را در یک عکس سیاه و سفید تصور کنید، در این صورت خواهید فهمید که به لحاظ انتخاب رنگهای تیره و روشن درست عمل کرده اید یا خیر.
۳٫تمرین کنید.
لازم است با رنگها تمرین بسیاری داشته باشید پس از مدتی تجربه شخصی به شما می گوید چه رنگهایی را با یکدیگر ست کنید.

قسمت سوم: استفاده از ترکیب رنگهای امن
ترکیب رنگ لباس
۱٫حتما رنگها را با رنگ خنثی ست کنید.
همیشه به یاد داشته باشید رنگهای خنثی کمک می کنند رنگ لباس مورد نظر ما جلوه بهتری داشته باشد. همچنین استفاده از رنگهای خنثی باعث می شود از رنگهای کمتری استفاده کنید و بهتر به نظر برسید.
از یک رنگ خنثی و یک رنگ استفاده کنید برای مثال یک بلوز قرمز روشن را با یک شلوار مشکی ست کنید.
اگر کمی جسور تر باشید می توانید دو رنگ لباس را با یک رنگ خنثی ست کنید. مثلا یک لباس سفید را با کت قرمز و کیف و کفش نارنجی بپوشید.

۲٫از رنگهای خنثی گرم استفاده کنید.
پشنهاد بهتر برای کسانی که هیچ گاه از انتخابهای خود راضی نیستند استفاده از رنگهای خنثی گرم است مانند قهوه ای و کرم که خیلی هارمونی خوبی با یکدیگر دارند و باعث می شوند شما زیباتر به نظر برسید. حتی می توانید آنها را با یک رنگ زمینی تر
(رنگی که با خاکستری ترکیب شده باشد) مانند سبز زیتونی ست کنید.

۳٫لباسهای طرحدار را با رنگهای خنثی یا ساده بپوشید.
ست کردن لباسهای طرحدار معمولا دشوار است.
سعی کنید یک لباس طرحدار را با یک یا دو رنگ خنثی ست کنید. مثلا می توانید یک تونیک راهراه بنفش و مشکی را با شلوار مشکی و پوتین خاکستری بپوشید.
همچنین می توانید لباس طرحدار خود را با یک رنگ خنثی از داخل همان طرح ست کنید. مثلا اگر دامنی قرمز با طرح زرد و نارنجی دارید، می توانید بلوز خود را با نارنجی داخل طرح ست کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *