روشهایی جالب برای استفاده از کارکنان به عنوان بازاریابان برند


هرسال، کسب و کارها میلیاردها دلار را صرف تبلیغات برندشان مینمایند. آنها این کار را از طریق روشهای آنلاین و آفلاین انجام میدهند. میتوانید تصور کنید که بودجه بازاریابی شرکت میتواند به جریان نقدینگی شرکت افزوده شود. بیتردید، بازاریابی روشی مهم برای اطمینان از رشد کسب و کار است.

روشهایی جالب برای استفاده از کارکنان به عنوان بازاریابان برند
ممکن است به این مسئله فکر نکرده باشید که کارکنان‌تان می‌توانند سفیر نام تجاری شما باشند. مطمئناًٌ، آنها با شما کار می‌کنند و کارها را انجام می‌دهند. با وجود این، آیا می‌توانید که می‌توانید از آنها به عنوان بازاریابان برند خود استفاده کنید؟ در اینجا به چند نکته اشاره شده است

لباس‌های هماهنگ

برخی شرکت‌ها نگرش بی‌خیالی به آرایش لباس کارکنانشان دارند. اما اگر کارکنانتان لباس یکسان نپوشند چه اتفاقی می‌افتد؟ لباس‌های یکپارچه به چشم مردم خواهد آمد حتی اگر کارکنانتان خارج از محیط کار باشند.

برای نمونه، کارکنان در بازارهای خرید هنگام زمان ناهار راه می‌روند. یا در پایان ساعت کاری به جایی غیر از منزل می‌روند. یکپارچگی به تعریف شرکت می‌پردازد و برندینگ شما را در چشم عموم نمایان می‌سازد. در واقع، کارکنان شما تبلیغاتی متحرک هستند بدون اینکه به چشم بیایند!

وسایل نقلیه

همانگونه که در تصویر بالا می‌بینید، وسایل نقلیه یکی دیگر از روش‌های بازاریابی است که می‌توانید از آن استفاده کنید. گرافیک های وینیل و حروف چاپی با هزینه ارزان چاپ شده و بر روی ماشین نصب شده‌اند.

بسیاری از شرکت‌ها وسایل نقلیه شرکت خود را با نام تجاری شرکت دارند. حتی کارکنان خود را مجبور به استفاده از این نام‌های تجاری بر روی ماشین‌های شخصی می‌نمایند! تبلیغات خودرو مسئله جدیدی نیست. فقط یک گزینه بازاریابی است که برخی شرکت‌ها به ندرت در مورد آن فکر می‌کنند.

محیط‌های کاری مثبت

اگر کارکنان شما عاشق کار با شما باشند، به دوستان و اعضای خانواده خود نیز این مطلب را منتقل خواهند کرد. اگر محیط کاری شرکت خوب باشد، به صورت منفعل به ترویج نام تجاری خود پرداخته‌اید. اگر مردم فکر می‌کنند که شما یک کسب و کار اخلاقی دارید، احتمالاً خرید بیشتری از شما داشته باشند.

نیازی به تبلیغ بیش از حد در مورد محیط کاری مثبت کسب و کارتان نیست. تمام آنچه شما نیاز دارید رفتار منصفانه با کارکنانتان و حمایت از آنها در موقع لزوم است.

به اشتراک‌گذاری اجتماعی

همگی می‌دانید که رسانه اجتماعی در دنیای دیجیتال امروزی بسیار وسیع است. اکثر مردم از بسترهایی نظیر فیس‌بوک، توییتر و لینکداین استفاده می‌کنند. اگر شما یک شرکت بزرگ محسوب می‌شوید می‌توانید اشتراک گذاری اجتماعی را ترغیب کنید. اما چگونه باید این کار را انجام دهید؟ اجازه دهید توضیح دهم.

اجازه دهید بگوییم که شرکت شما اخبار جالب جدیدی را به رسانه‌های اجتماعی ارسال می‌کند. مضاف بر این، اغلب لینک‌هایی را به محتوای شخص ثالث و حتی «الگوهای رفتاری» آنلاین به اشتراک می‌گذارد. احتمالاٌ کارکنان شما این مطالب را جالب دانسته‌اند. به ویژه اگر به آن کاری که انجام می‌دهند مرتبط باشد.

شما باید کارکنان خود را به تبلیغ پست‌های اجتماعی‌تان با اشتراک‌گذاری آنلاین آنها تشویق کنید. برندهایی نظیر Red Bull و نایک برخی از نمونه‌هایی هستند که در آن کارکنان اغلب محتوای شرکت را به اشتراک می‌گذارند. اگر فرد از کار خود لذت ببرد و مایه افتخار کارفرما باشد، از اشتراک‌گذاشتن آن خشنود خواهد بود.

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *