روش نگهداری از لباس های تابستانی


آموزش روش نگهداری از انواع لباس های تابستانی

فصل تابستون خصوصیات ویژه ای داره که مهمترین اون گرماست که در این فصل از لباس های خنک استفاده میکنن تا از گرما و تعریق زیاد بدن در امان باشن که هرکدوم از لباس ها با پارچه هایی با جنس های مختلف نیاز به شستشو و نگهداری خاصی داره که ما باید بدونیم .

در اینجا با نحوه نگهداری و شستشوی سه نوع پارچه ای که لباس ها در تابستان بیشتر از این جنس هست آشنا میشیم .

نگهداری لباس های نخی:

لباس هایی که از جنس نخ هستن اولین و بهترین نوع لباس برای فصل تابستونه که با توجه به گرمی هوا پارچه ی بسیار خنکی ست که حساسیتی رو ایجاد نمیکنه و همه ی افراد حتی با پوست های مختلف از این لباس استقبال میکنن اما وقتی لباس نخی تون رو میشورین و اتو میکنین برای اینکه لباستون حالت روز اول رو داشته باشه توجه به یه سری نکات ضروریه :

پارچه ی نخی از یه فیبر گیاهی و از دانه ها و بذرهای پنبه به دست میاد که در کارخانه نخ ریسی به این فیبر تغییر شکل میدن و به نخ تبدیلش میکنن.
بافت های نخ رو با بافت های دیگه ترکیب میکننو معمولا با بافت پلی استر ترکیب میشه و این ترکیب مرغوبیت کمتری داره . لباس هایی هم وجود داره که علاوه بر پلی استر با جنس های دیگه ای هم ترکیب میکنن اما بهتره که به دنبال لباس هایی باشین که ۱۰۰ درصد از جنس نخ باشه .
مهمترین مساله که باعث دوام لباس های نخی هست،نحوه ی شست شوی اون هاست .اگه لباستون رو میخواین داخل ماشین لباسشویی بندازین برای شستشوی تیشرت ها و پیراهن هایی از جنس نخ ،باید از دمای ۴۰ درجه استفاده کنین و لباس های نخی ای که جنس ظریف تری دارن مثل لباس زیر با دمای ۳۰ درجه باید شسته بشن.
از دماهای بالاتر برای شستن لباس های نخی استفاده نکنین اما اگه میخواین با دست لباس هاتون رو بشورین بهتره که خیلی اونها رو با دست چنگ نزنین و نشورین ، چون پارچه نخ بافت ظریفی داره و زود از بین میره .
از آب ژاول هم میتونین برا شستن لباس های رنگ روشن استفاده کنین اما یادتون باشه که لباستون خیلی زیاد در آب ژاول نمونه وچون بافت هاش از بین میره و لباستون اگه رنگی باشه لک اش میکنه .
لباس های نخی انعطاف پذیر هستن و بعد از هر شستشو به حالت اولیه برنمیگردنو حتما باید اتو بشوند.

 

نگهداری لباس های کتان :

خیلی ها بعد از شستن لباس یا شلوار کتان خودشون میبینن که فرم اولیه لباسشون از بین رفته و رنگ لباس کمرنگ شده . اما لازمه که بدونیم که چه جوری لباسمون رو بشوریم تا همیشه فرم اولیه رو داشته باشه و یا لکه هایی که روی لباس های کتان میوفته با شستشوی معمولی تمیز نمیشه و از بین نمیره و استفاده از لکه بر ضروریه ،بهترین روش برای از بین بردن لکه ها از روی لباس کتان استفاده از اسپری های لکه بر مخصوص لباس هست که باید قبل از شستن لباس ها روی لکه ها به دقت اسپری لکه بر بپاشین و بزارین چند دقیقه بمونه بعد بشورینش , برای شستشوی لباس های کتان پودر های شوینده معمولی هم مناسب هستن ،برای تمیز تر شدنشون از آب گرم استفاده کنین .برای لباس های تیره هم درجه آب رو همیشه روی سرد بزارین چون آب داغ باعث میشه رنگ لباستون پخش بشه و از بین بره و برای خشک کردن این لباس ها هم دستور پشت مارک لباس رو حتما بخونین اما اگه شک داشتین از دور کند خشک کن استفاده کنین تا لباستون آب نره و رنگ اولیه خودش رو از دست نده .

نگهداری لباس های چیت :

پارچه ی چیت ، پارچه ای پنبه ای و بیشتر مزین به نقش و نگار گل های کوچ و بزرگه و بادوام و با تار و پودی نرم و لطیف هستن.

این نوع پارچه ها هادی حرارت هستن و حرارت بدن رو به بیرون منتقل میکنن و خنک هستن , به خاطر همینه که برای فصل تابستان بسیار مناسبه .

برای حفظ این پارچه ها و جلوگیری از چروکیدگی و آب رفتگی کمتر میتونین هنگام شستشو یه سری نکات رو رعایت کنین و این لباس هارو تا جایی که میتونین با ماشین لباسشویی نشویین،اولین قدم برای جلوگیری از آب رفتگیاین نوع پارچه شستن با آب سرد و با دست هست و برای خشک کردنشون هم داخل خشک کن نندازین و در هوای آزاد آویزون کنین ،ممکنه خشک کن راحت به نظر بیاد ولی سریع باعث چروکیدگی میشه و به مرور زمان حالت لباس از بین میره .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *