به عنوان یک دیزاینر چگونه برند شخصی خود را طراحی کنیم؟


اغلب دیزاینرها مهارت‌های مشابهی دارند، آنها می‌دانند چگونه ایده‌پردازی و طراحی کنند و طرح نهایی را برای نمایش در شبکه‌های مختلف رسانه‌ای آماده کنند؛ اما چطور می‌توانیم میان این همه کار مشابه برند شخصی خود را خلق کنیم؟ در ادامه، مطلبی از پاملا دروکرمن (Pamela Druckerman)، نویسنده و روزنامه‌نگار را می‌خوانید که در مورد ساختن برند شخصی برای طراحان نوشته شده است.

fingerprint-large-small-w600

شان آدامز (Sean Adams) یکی از موسسان شرکت طراحی آدامزموریوکا می‌نویسد: «اگر مسئول، کاردان و با استعداد بودن یک دیزاینر را ویژگی‌های او بدانیم، درست مانند این است که داشتن چهار چرخ را برای خودرو ویژگی به شمار آوریم، یعنی حداقل ملزوماتی که باید وجود داشته باشد؛ اما خصوصیتی که یک دیزاینر فوق‌العاده را از بقیه متمایز می‌کند چیست؟ توانایی شناخت صفات و ویژگی‌های منحصر به فرد و شخصی خود و پرورش سخت‌گیرانه آنها، عامل جداکننده دیزاینرهای برجسته از دیگر طراحان است.»

maxresdefault-w600

همان‌طور که درو دیویس (Drew Davies) موسس شرکت طراحی و برندینگ oxide می‌گوید، فراموش نکنید که ساخت یک برند شخصی تعیین وجوه تمایز شما نسبت به دیزاینرهای دیگر است، تفاوت‌هایی که مانند نوری سفید می‌درخشند و خودنمایی می‌کنند.

می‌توانید برای شناسایی و تعیین تفاوت‌هایتان از این پرسش‌ها استفاده کنید:

چرا طراحی می‌کنید؟ دلیل اینکه صبح از خواب برمی‌خیزید و به سراغ چنین کاری می‌روید چیست؟
امیدوار هستید شغلتان به عنوان یک دیزاینر چه سرانجامی داشته باشد و چه وظیفه‌ای را به اتمام برسانید؟
چه ارزش‌هایی را می‌توانید به قراردادتان با مشتریان یا استودیوها اضافه کنید؟
چه ارزش‌هایی را برای تحویل کار متعهد می‌شوید؟

آموخته‌ها و نگرش‌ هنری خود را مشخص کنید

personal-branding-w600

آموخته‌ها: تجربیات تحصیلی، اطلاعات و مهارت‌هایتان در ارتباط با طراحی، فناوری، نویسندگی، مدیریت و غیره، آموخته‌های شما هستند.

نگرش: زاویه دید منحصر به فرد شما، به ویژه طرز تفکرتان در مورد دیزاین یا تبلیغات، فلسفه شما در مورد طراحی، چگونگی نگرش و تصویرسازی و راه‌حل‌های متفاوتی که برای مسائل ارائه می‌دهید، ایده‌ها و نحوه استفاده از رسانه‌ها، همگی نشان‌دهنده نگرش هنری شما هستند.

خصوصیات شخصی: ویژگی‌ها و ارزش‌های شما خصوصیات شخصیتان را به وجود می‌آورند.

تعهدات برند: ارزش‌هایی که برای هر قرارداد کاری خلق می‌کنید، از جمله بینش، فراست، فلسفه، طراحی، نشانه و نوشته‌ها می‌توانند تعهدات شما باشند.

به یاد داشته باشید که برند یک تعهد است، پس برند شخصی شما تعهد شخصی شما برای خلق ارزش‌های ویژه است.

طراحی پورتفولیو شخصی

portfolio_3-w600

من به عنوان طراح چه کسی هستم و چطور می‌توانم خودم را به دیگران معرفی کنم؟ جواب دادن به چنین پرسشی برای بیشتر افراد کار آسانی نیست. شاید سوالات مشابه و جزئی‌تر بتوانند برای پاسخ به پرسش اصلی به شما کنند.

دو یا سه خصوصیت متمایز یا روش تفکری که شما را به یک دیزاینر تبدیل کرده است را بنویسید. آیا این خصوصیت‌ها می‌توانند طوری با هم ترکیب شوند که شما را از بقیه متمایز کنند؟
تصمیم دارید خودتان را از لحاظ حرفه‌ای چطور معرفی کنید و به دیگران نشان دهید؟
دوست دارید دیگران در مورد شما چگونه فکر کنند و برداشتشان هنگام دیدن شما چه طور باشد؟
آیا می‌توانید تفاوت‌هایی را که شناسایی کرده‌اید تصویرسازی کنید؟
می‌خواهید دیگران شما را با چه امتیاز، ایده یا خصوصیت کلیدی بشناسند یا به یاد آورند؟

جمع‌بندی کنید

whats-your-personal-brand-w600

بعد از پاسخ به همه سوالات می‌توانید نوشتن بیانیه شخصی خود را شروع کنید. بیوگرافی، پروفایل یا بیانیه‌ای بنویسید که برازنده یک طراح شایسته است. شان آدامز برای نگارش بهتر پیشنهاد خوبی را مطرح می‌کند که در ادامه می‌خوانید. ۱۰ ارزشی را که فکر می‌کنید داشتنشان برای یک دیزاینر بزرگ حیاتی است، بنویسید، سپس هفت مورد را حذف کنید. این هفت مورد می‌تواند مواردی باشد که احتمالا دیگر طراحان زیاد به آنها اشاره می‌کنند، مانند مسئول، طراحی باکیفیت و غیره. پس از حذف گزینه‌های متداول سه مورد باقی‌مانده را که شخصی‌تر از بقیه هستند انتخاب کنید، همین سه مورد برند شما را تشکیل می‌دهند.

نشان برند شما

personal-brand-w600

دکتر استیو دالاف (Steven Doloff)، استاد مطالعات انسان و رسانه، چنین می‌گوید: برند یا وسیله نقلیه است یا مقصد، اگر وسیله است با این هدف طراحی شده که از طریق دیداری یا گفتاری مخاطبان را به سوی یک ایده، احساس یا نگرش مثبت هدایت کند. اگر مقصد است با این هدف طراحی شده که مخاطبان خودشان ویژگی شما را از طریق تجربه محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید درک کنند؛ بنابراین برای انتخاب برند شخصی از خود بپرسید آیا قصد دارید یک ویژگی مثبت را برای بیننده تداعی کنید و یا می‌خواهید برای او یک معما خلق کنید؟

اگر لوگویی شخصی طراحی ‌کنید که شامل تصویری قابل شناسایی مانند ستاره، درخت یا شیر باشد، در حال خلق یک وسیله هستید اما اگر یک لوگوتایپ از اسمتان یا تصویری ناآشنا برای مخاطب طراحی کنید، مقصد را خلق کرده‌اید.

building-a-personal-brand-w600

نکته مهم دیگر، کدگذاری برند شخصی است. دنی لنون (Dany Lennon)، رییس موسسه The Creative Register Inc به طراحان توصیه می‌کند که برند خودشان را بشناسند، به گفته او عده زیادی از مردم در مورد برند خود نمی‌دانند، وقتی در این مورد از آنها سوال می‌شود در واقع احساس خود را بیان می‌کنند یا کارهایی که انجام داده‌اند اما هویت برند بسیار پیچیده‌تر از این دو مورد است. برند در حقیقت نوع تفکر شما است، ‌تفکری که مالک آن هستید. با این توضیحات اکنون بیندیشید که چطور می‌توانید تفکرات خود را برای دیگران نمایش دهید؟ برندتان را با شفافیت و در عین حال سادگی تعریف کنید، طوری که هرکسی بتواند آن را ببیند، بشنود و درک کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *