طراحی کفش با الهام از خودرو BMW


طراحی کفش با الهام از خودرو BMW

پوما به تازگی از آخرین مدل کفش‌های اسنیکر خود که با الهام از کانسپت معروف خودرو جینا طراحی شده‌اند رونمایی کرده است. طراحی این کفش که BMW X-CAT نام دارد همانند بدنه جینا (GINA) انعطاف‌پذیر و جذاب است و خطوطی روان و فرمی نرم دارد. طراحی محصولی الهام گرفته از خودرو BMW می‌تواند همانند طرح‌های خود آن جذاب و دیدنی باشد.

کفش پوما BMW X-Cat Disc اولین محصولی نیست که با الهام از طرح یک خودرو خلق شده است. پیش از این آدیداس با الهام از خودرو آئودی TT  طرح بحث‌برانگیزی را ارائه معرفی کرده بود که نتوانست موفقیت چندانی کسب کند. شرکت ایسوس نیز چند سال قبل با معرفی لپ‌تاپ لامبورگینی توجه زیادی را به خود جلب کرد و برخلاف مثال قبل توانست بازار فروش مناسبی را به دست آورد. طراحی جذاب و منحصر به فرد ایسوس یکی از مهمترین عوامل موفقیت لپ‌تاپ لامبورگینی بود. اما این بار پوما به سراغ خودرو BMW رفته است.

طراحی کفش با الهام از خودرو BMW

در سال ۲۰۰۸ شرکت BMW مدل جینا را به عنوان خودرویی رویایی معرفی کرد و توانست قدرت نوآوری و خلاقیت تیم طراحی خود را به خوبی نشان دهد . اکنون پوما کفشی را طراحی کرده و به تولید رسانده است که به واسطه الهام از خودرو جینا فُرمی نرم، سطحی صیقلی و طرحی پیشرو دارد. نمای بیرون این کفش را پارچه‌ای نقره‌ای رنگ شکل داده که خاصیت ارتجاعی دارد و به لوگو BMW مزین شده است. ترکیب این رنگ با بافت منظم روی کفش یادآور فرم‌های مهندسی شده یا حتی ساختار‌های معماری است.

این کفش بدون بند است و تنظیم اندازه آن به واسطه صفحه دایره‌شکلی انجام می‌شود که لوگوی BMW روی آن حک شده است. این روش پوشیدن و درآوردن کفش را راحت کرده است، ضمن اینکه با قابلیت‌ تغییر فرم بدنه جینا و انعطاف‌پذیری آن نیز هماهنگی دارد.

 

آندریان ون هیدونک (Adrian van Hooydonk)، معاون ارشد شرکت BMW در مورد کفش BMW X-Cat Disc چنین می‌گوید: «رویکرد این پروژه، در نظر گرفتن تمام جنبه‌های ساخت یک کفش و به تصویر کشیدن مجدد آن بوده است. تصور آزادانه، تمرینی ارزشمند و لذت‌بخش است و اغلب موجب افزایش سرعت تغییرات می‌شود.»

طراحی کفش با الهام از خودرو BMW

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *