لباس‌هایت را دانلودکن و بپوش


مارک لباس

تصور کنید طرح دلخواه‌تان را کشیده‌اید و می‌توانید توسط پرینتر آن‌ را تبدیل به حجم کنید. حالا فکرش را بکنید می‌توانستیم به کمک پرینتر، طرح دلخواه لباس را بکشیم و با فشار یک دکمه‌‌ی پرینتر طرح ما تبدیل به لباس پوشیدنی می‌شد.

این تصوری دور از ذهن نیست؛ پژوهشگران موفق به تولید نسل جدیدی از پرینترها با قابلیت‌های چشمگیر شده‌اند. تا پیش از رونمایی نسل جدید پرینترها طرحی که توسط پرینترها چاپ می‌شد تصویری دو بعدی بر روی صفحه‌ی تخت کاغذ بود. نسل جدید پرینترها، پرینترهای سه‌بعدی هستند؛ ابزاری که با کمک آن‌ها می‌توان فایل‌های کامپیوتری را که شامل تصاویر سه‌بعدی هستند، تبدیل به حجم‌های سه‌بعدی کرد.

این شگفت‌آور است که به کمک پرینترها بتوان تصاویر را تبدیل به احجام سه‌بعدی کرد. این پرینترها کاربردهای مختلف در زمینه‌ی مدل‌سازی دارند و از طراحی و مجسمه‌سازی گرفته تا صنایع هوافضا، معماری و خودروسازی به کار می‌روند. قابلیت مدل‌سازی پرینترهای سه‌بعدی شاید باعث شود شما هم برای مصارف حتی خانگی به‌زودی از مشتریان این پرینترها شوید.

مارک لباس زنانه

یکی از جالب‌ترین کاربردهای پرینترهای سه‌بعدی، کاربردشان دردنیای مد است. لباس‌هایی که توسط این پرینترها تولید می‌شوند شکلی متفاوت از آن‌چه تا به امروز در لباس‌ها دیده‌ایم، خواهند داشت. یا حداقل اجرای این طرح‌ها به شیوه‌ی سنتی، کار مشکل و وقت‌گیری خواهد بود چراکه اغلب طرح‌های تولیدشده به کمک پرینترهای سه‌بعدی از اتصال تعداد زیادی قطعات کوچک تهیه شده‌اند که مجموع این قطعات در کنار هم، بافت خاصی را به وجود می‌آورند. این قطعات اغلب از جنس مواد لاستیکی تهیه می‌شوند به همین علت انعطاف‌پذیر هستند.

 

یکی از دانشجویان مد دانشگاه هادرزفیلد (Huddersfield) انگلیس به نام مونیکا جانسکیووس (Monika Januszkiewicz) اخیرا لباسی سه‌بعدی برای پروژه‌ی نهایی خود به کمک پرینترهای سه‌بعدی ارائه داده است و توانست توجه بسیاری را به خود جلب کند. ایده‌ی منحصر به فرد او توسط اپلیکیشنی که بر این اساس تعریف شده، قابل دسترسی است. مطمئنا این ایده روش خرید و سفارش لباس را متحول خواهد کرد.

مارک پیراهن

خانم جانسکیووس در گفت‌وگویی اشاره کرده: “این طرح با همفکری من و پیوتر دزی‌بک (Piotr Dziubek)، هنرمند۳D کار براساس ایده‌ای که داشتم شکل گرفت. چالش اصلی در تولید لباس توسط پرینترها، ارایه‌ی لباس‌های مناسب و راحت برای پوشیدن است. بخش مهم این کار مربوط به نرم‌افراز دستگاه و تعریف اپلیکیشن مناسب است که به کمک آن به‌راحتی بتوان فایل‌های سه‌بعدی را ترسیم کرد. هدف ما معرفی ابزاری خلاقانه است که برای همه‌ی افراد قابل‌استفاده باشد تا بتوانند لباس‌های‌شان را با سلیقه‌ی خودشان طراحی کنند و حتی امکان تبادل طرح‌ها با دیگر کاربران در سراسر دنیا وجود داشته باشد. این اپلیکیشن دسترسی به تکنولوژی در سطح گسترده را فراهم می‌کند، در غیر این‌صورت صنعت مد در انحصار متخصصان این حوزه قرار خواهد گرفت.”

این دانشجوی مد، قصد دارد با راه‌اندازی این برنامه در آینده‌ی نزدیک ما را به یک گام به رویای دانلود و چاپ لباس نزدیک‌تر کند؛ آن هم به شیوه‌ای که امکان خرید آنلاین ابزار آن وجود داشته باشد.

 

منبع : دیجی کالا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *