لباس‌های ایرانی مارک خارجی می‌خورد!


لیبل خارجی
یک کارشناس بازار کار با بیان اینکه نجات تولید کشور به عزم و اراده ملی نیاز دارد، گفت: امروز بیشتر کالاهای ایرانی از ترس فروش نرفتن در بازار با مارک خارجی عرضه می‌شود و باعث تاسف است که دیگر از برندهای ایرانی قدیمی نام و نشانی باقی نمانده است.

به گزارش ایسنا، عبدالله مختاری ‌اظهار کرد: متاسفانه درحال حاضر توجه به بخش تولید به شدت کمرنگ شده و وقتی با انتشار خبر فیش‌های حقوقی میلیونی مواجه می‌شویم بیشتر به این مساله که تولید و اقتصاد کشور مورد بی مهری قرار گرفته می رسیم.

وی افزود: رقم ۲۴۰ میلیون تومان حتی اگر فیش حقوقی نبوده و گردش مالی یکساله حقوق و مزایا بوده باشد بازهم غیرقابل توجیه است و در مقابل دستمزد ۸۱۲ هزار تومانی یک کارگر که در ماه می‌گیرد، قابل مقایسه نیست.

تولید مارک و اتیکت با برند ایرانی در فروشگاه اینترنتی پرشین پود


مختاری ادامه داد: متاسفانه فاصله طبقاتی امروز به فیش‌های حقوقی رسیده است و با چنین وضعی دیگر نباید انتظار داشت کارگران امیدی به زندگی یا ادامه کار داشته باشند.

وی تصریح کرد: برای رونق مسکن و خودرو بلافاصله وام می‌دهیم ولی به تولید که اصلی‌ترین بخش اقتصاد یک مملکت است و بقا و ماندگاری کارخانه‌هایمان با تردید و کندی تزریق وام صورت می‌گیرد.
به عقیده این کارشناس بازار کار، اگر نیروی کار ایرانی از حقوق و دستمزد خوب و مکفی برخوردار و تولید داخلی هم کیفیت مطلوبی داشته باشد به جای خرید کالای خارجی، تولید داخلی را می خرد و از محصول کشور خودش حمایت می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا مردم به جای تولید داخل به سمت خرید کالاهای خارجی فاقد کیفیت می‌روند؟ گفت: این تصور جا افتاده که کالاهای خارجی و عمدتا چینی بنجول و بی کیفیت است البته در بین آنها اجناس فاقد کیفیت هم هست که متاسفانه وارد می کنیم ولی تماما بی‌کیفیت نیست علاوه بر آن این اجناس غالبا در بسته‌بندی شیک و ظاهری زیبا عرضه می‌شود و قیمت تمام شده پایینی دارد از سوی دیگر وضع مالی مردم هم به دلیل تورم و افزایش هزینه‌ها چند سالی است کاهش یافته و توان خرید به تناسب آن پایین آمده است بنابر این باید حق بدهیم به مردم که از کالای ارزان استقبال کنند و با نهایت تاسف دیگر به حمایت از تولید ملی فکر نکنند.

به گفته مختاری در حال حاضر بسیاری از اجناس ایرانی از ترس فروش نرفتن در بازار با مارک خارجی عرضه می‌شود به نحوی که بیشتر پوشاک ایرانی مارک ایتالیا می‌خورد تا کف بازار نماند.

این کارشناس بازار کار در پایان با بیان اینکه اگر نام “ارج” در دنیای مجازی رسانه‌ای می شود سالهاست که از نام و نشان سینجرگاز، پادیسان، آزمایش، پارس الکتریک و یخساران خبری نیست، گفت: ما با چنین وضعیتی نمی‌توانیم اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی را به شایستگی پیاده سازی کنیم.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *