مدلینگ فشن چیست ؟


دانستنی های خوش پوشی :

مدلینگ فشن یا مدل فشن (Fashion Modeling) چیست؟

هنگامی كه طراحی اقدام به خلق لباس یا زیورآلات می کند؛ معمولا به ابزاری برای نمایش دادن آن برای عموم نیاز دارد. اینجاست كه حرفه مدلینگ فشن (Fashion Modeling) وارد می شود. مدلینگ فشن شامل استفاده از افراد برای به نمایش درآوردن و معرفی محصولات مرتبط با مد و پوشاک می باشد.

این حرفه به مخاطبین اجازه می دهد تا متوجه شوند یك مد بخصوص چطور به نظر می آید و چگونه باعث جلب افكار عمومی به سمت آن خواهد شد. با استفاده از مدلینگ فشن می توان انواع مختلف مد را نمایش داد كه از آن جمله می توان به پوشاك، زیور آلات، جواهرات و لوازم آرایشی اشاره كرد.

در صنعت مد، حرفه مدلینگ اغلب به عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده می شود. مدل ها به طور عمده در مجلات و كاتالوگ ها و به همان میزان در تلویزیون و اینترنت به نمایش در می آیند.

یك مدل فشن چه فعالیت هایی دارد؟

اگرچه بسیاری تصور می كنند مدلینگ فشن فقط شامل پوشیدن لباس های متنوع و داشتن ظاهری شكیل است ولی واقعیت امر چیزی فراتر از آن است. در حالی كه این حرفه می تواند هیجان انگیز و جذاب باشد در عین حال شغلی درگیر كننده و پر دغدغه خواهد بود.

مدل های فعال در این حرفه همواره باید ظاهر متناسبی داشته باشند. بنابراین لازم است به سختی تلاش كنند تا در وضعیت مناسب باقی بمانند. آنها برای رسیدن به این هدف معمولا نیازمند رعایت رژیم های غذایی سخت و انجام تمریناتی ویژه می باشند تا بدن خود را در بهترین وضعیت نگه دارند. علاوه بر این مدل های فشن باید همواره بروز بوده و از آخرین مدهای موجود استفاده كنند.

علاوه بر این، در حرفه مدلینگ فشن به افرادی نیازمند است كه برای ساعت های طولانی در شرایط و محیط های مختلف كار كنند. برای مثال مدل های لباس شنا معمولا باید انواع متفاوتی از این دست لباس ها را در ساحل به تن كنند. این نوع فعالیت ممکن است برای برخی وسوسه انگیز باشد ولی با خود مواردی چون تحمل گرمای سوزان آفتاب و یا لبخند زدن به دوربین در هوای سرد و طوفانی برای ساعت های طولانی به همراه خواهد داشت.

همچنین مدل های فشن در حین كار باید به حالت های مختلف ژست گرفته و بدن خود را حرکت دهند و بر روی حالات چهره کار کنند تا به ژست مورد نظر دست یابند.
این افراد همچنین باید شخصیتی خوش مشرب داشته و دارای مهارت های ارتباطی باشند زیرا معمولا لازم است در حین کار با افراد مختلف تعامل داشته باشند. برای مثال ممکن است لازم باشد تا با طراحان مد، آرایشگران، برنامه ریزان و عکاسان در ارتباط باشند.

 

انواع مختلف کاربرد مدل های فشن

چندین نوع متفاوت از مدلینگ فشن وجود دارد. مدل شدن برای چاپ یکی از معمول ترین انواع شناخته شده این حرفه است. مدل هایی که برای رسانه های چاپی مانند مجله و کاتالوگ کار می کنند باید در حالی که لباس های متفاوت بر تن دارند جلوی دوربین قرار گیرند. آنها بیشتر اوقات مجبورند برای بازه زمانی طولانی در وضعیت های مختلف ژست بگیرند.

اجرای زنده (Runway modelling) نوع دیگری از انواع مدلینگ فشن می باشد. این روش اغلب به نوعی اطلاق می شود كه در روی صحنه و در مقابل تماشاچیان اجرا می شود. در اجرای زنده مدل ها در حالی که کالکشن جدید برند یا طراح خاصی را به تن دارند؛ در مقابل تماشاچیان به راه رفتن بر روی استیج می پردازند.

بعضی از مدل ها ممكن است تنها بخشی از بدن خود مانند دست ها و پاها را در این فعالیت بكار گیرند. از این مدلها اغلب به مدل های اندامی (Parts models) یاد می شود.

هنگامی كه یک مد جدید برای یك گروه مشخص عرضه می شود؛ طراحان آن اغلب از مدل هایی استفاده می كنند كه همانند یا شبیه مخاطب مورد نظر هستند. برای مثال از مدل های درشت اندام (Plus size models) برای نمایش پوشاك بزرگ سایز استفاده می شود و یا ممكن است مدل های آفریقایی تبار برای ارائه فشن های مخصوصی كه برای زنان و مردان رنگین پوست طراحی شده باشد .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *