۲۰ نکته برای خوشتیپ‌تر شدن خانم‌ها و آقایان


۲۰ نکته برای خوشتیپ‌تر شدن خانم‌ها و آقایان؛ بایدهایی برای رعایت کردن

در دنیای مد و استایل مردانه و زنانه نکات بسیار زیادی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کرد. نکات ریزودرشتی که رعایت آن‌ها می‌تواند تیپ و سبک پوشش شما را در خاطر مخاطبتان به‌خوبی حک کند و شاید اگر آن‌ها را رعایت نکنید، بهترین‌ها را هم به تن داشته باشید چیزی عایدتان نخواهد شد و درنهایت از شما به‌عنوان یک مرد شلخته و دور از مد روز یاد می‌شود.

 نکاتی برای خوشتیپ‌تر شدن خانم‌ها و آقایان

اما همه این موارد را هم اگر بخواهید بگردید و پیدا کنید شاید زمان‌گیر باشد. به همین دلیل سعی کردیم تعدادی از این نکات را یکجا جمع کنیم و با بررسی مختصر هرکدام، در یک دقیقه مروری کلی داشته باشیم برای نکاتی که باید به‌عنوان یک مرد آن‌ها را برای خوش‌تیپی‌تان رعایت کنید.

نکاتی برای خوشتیپ‌تر شدن خانم‌ها و آقایان

۱: همیشه کفش‌های تمیز و براق به پا داشته باشید. واکس زدن مناسب کفش و پاک کردن گردوخاک نکته مهمی هم در نگهداری و افزایش طول عمر کفش است و هم نقش مهمی در خوش‌تیپی شما ایفا می‌کند.

۲: اکسسوری‌های مناسب و ست شده استفاده کنید. به‌طور مثال حتماً از کفش و کمربند همرنگ استفاده کنید. نکته ساده‌ای که خیلی‌ها آن را رعایت نمی‌کنند.

۳: برای تیپ‌های نیمه‌رسمی و رسمی از کمربندهای ساده استفاده کنید. کمربندهای طرح‌دار با سگگ‌های بزرگ چندان زیبا نخواهند بود.

۴: یقه لباس یا پیراهنتان را بخوابانید. هنوز خیلی از مردان فکر می‌کنند که در دهه ۵۰ قرن گذشته زندگی می‌کنند و یقه پیراهن یا تی‌شرت خود را بالا می‌زنند. این کار را نکنید!

۵: داشتن پیراهن سفید یک باید است. سعی کنید که برای تیپ‌های مختلف از پیراهن‌های سفید با یقه‌های مناسب استفاده کنید. یقه‌هایی برای کراوات، پاپیون و عادی.

۶: نگهداری از البسه و اکسسوری یکی از مواردی است که باید به آن به‌خوبی توجه کنید. کمربند با توجه به اهمیتی که در تیپ شما دارد باید به‌خوبی نگهداری شود. برای اینکه کمربندتان سالم بماند، آن را به‌صورت مارپیچی به درون خودش لوله کنید و در جای مناسبی نگه‌دارید.

۷: جوراب بسیار در تیپی جنتلمن مهم است. سعی کنید جوراب ساده و حتماً همرنگ با شلوارتان استفاده کنید. ترجیحاً اگر شلوار پارچه‌ای می‌پوشید، جورابی انتخاب کنید که بلند باشد و تا زیر زانوی شما را بپوشاند.

 نکاتی برای خوشتیپ‌تر شدن خانم‌ها و آقایان

۸: اگر کراوات استفاده می‌کنید، حتماً پهن یا باریک بودن آن را با یقه کتتان هماهنگ کنید. یقه باریک کراوات باریک و یقه پهن و سنتی، کراوات پهن نیاز دارد.

۹: فراموش نکردن استفاده از پیراهن‌های آکسفوردی که رنگی هستند می‌تواند جذابیت و تنوع بسیار خوبی برای تیپ شما به حساب بیاید. البته حواستان باشد که برای چه رویداد یا قراری از لباس رنگی استفاده می‌کنید.

۱۰: یک جنتلمن واقعی در موقعی که لازم است، از دستمال جیبی پارچه‌ای خود استفاده می‌کند. سعی کنید همیشه دستمال پارچه‌ای در جیب خود داشته باشید و به حرف‌هایی که آن را نشانه پیرمرد شدنتان می‌دانند توجه نکنید. شما یک جنتلمن هستید.

۱۱: نقش خیاط خوب را نادیده نگیرید. هرچند که امروزه عادت کرده‌ایم تا لباس آماده بخریم و برای دوختن لباس پیش خیاط نمی‌رویم، اما حتی برای همان تعمیرات و ریزه‌کاری‌های لازم هم باید با یک خیاط خوب آشنا باشید.

۱۲: همیشه به دنبال جنس با کیفیت باشید نه قیمت بالا یا برند.

۱۳: یک نیم بوت کوتاه تا بالای مچ پا داشته باشید. این کفش برای روزهایی که هوا خیلی سرد نیست ولی شما می‌خواهید تیپ پاییزی یا زمستانی رسمی داشته باشید مناسب است.

۱۴: لباس‌هایی داشته باشید که با رنگ فصل مناسب باشد. منظور این نیست که رنگ سال بپوشید منظور این است که رنگ مناسب برای فصل داشته باشید. به‌طور مثال رنگ‌های روشن و سفید برای فصل گرم و رنگ‌های تیره برای فصل سرد سال.

۱۵: کت چرم را فراموش نکنید. یک کت چرم می‌تواند درخشش و ابهتی خیره‌کننده به شما بدهد.

۱۶: سعی کنید برندی پیدا کنید که مناسب‌ترین فرم لباس را به نسبت فرم بدن شما می‌دوزد. به‌این‌ترتیب می‌توانید مطمئن باشید که همیشه به یک سبک پوشش وفادار هستید.

۱۷: نقش ساعت را نادیده نگیرید. ساعت‌های بند چرمی، بند فلزی، رسمی و فانتزی هرکدام می‌تواند کاربرد مناسبی برای شما داشته باشد. پس متناسب با فضای موردنظرتان از آن‌ها استفاده کنید.

۱۸: اکسسوری و زیورآلات مناسب با خودتان و فضایی که در آن هستید را فراموش نکنید.

۱۹: در مورد کلاه سخت‌گیر نباشید. بر اساس نیاز و سن و سالتان می‌توانید از کلاه استفاده کنید. کلاه شما را خاص می‌کند.

۲۰: هیچ‌وقت راحتی خود در لباس را فدای هیچ‌چیز دیگر نکنید. حتماً و همیشه از لباس‌هایی استفاده کنید که در آن احساس راحتی می‌کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *