همه چیز درباره مخمل

شیکترین و زیباترین پارچه ای که هیچگاه از مد نمی رود!


پارچه مخمل

مخمل به پارچه ای گفته میشود که دارای خاب متراکم و در اکثر مواقع کوتاه باشد .این پارچه شیک و زیبا انتخابی بی زمان برای رومبلی، پرده و … است که هم به گرما و عمق آن می افزاید و هم وابسته به زمان و مد نیست.استفاده از پارچه ی مخمل در منزلها جلوه ای شاهانه و شگفت انگیز ایجاد میکند.

مخمل نوعی پارچه کرکی است که از ابریشم، پنبه، کتان یا پشم بافته می‌شود. مخمل به علت دشواری ساخت و تولید، معمولا جزء پارچه‌های اشرافی و لوکس محسوب می‌شود؛ گرچه با پیشرفت فناوری روز، تولید آن هزینهٔ کمتری پیدا کرده‌است. صفت «مخملی» اشاره مستقیم به لطافت و نرمی این نوع پارچه دارد و منظور از آن «به نرمی مخمل» است.

مخمل برای دوخت لباس، روانداز تختخواب و نیز پردهٔ سالن‌های تئاتر استفاده می‌شود.روش تولید مخمل به این شکل است که دولایه پارچه با تارها و پودهای جداگانه با یک ماشین همزمان باهم بافته میشوند.فاصله این دو لایه میتواندحدود یک سانتیمتر باشدونخ خاب با درگیر شدن بین دولایه پارچه ها را به هم متصل مینماید بلافاصله یک تیغ تیز نخ های خاب درگیر شده را میبرد در اینجا لایه های پارچه به وسیله نخ های خاب بریده شده و هر کدام از لایه ها به یک لایه پارچه مخمل جداگانه تبدیل میشوند.

این پارچه میتواند توسط سیستم های بافندگی تاری پودی (weaving ) و حلقوی (knitting ) تولید شود .

پارچه مخمل

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *