چرا شلوار جین پرچ دارد؟

این پرچها جایگاه ویژه ای در تاریخ دوخت شلوار جین دارند، و در حقیقت همین پرچها شلوار جین را آفریدند.
شما ممکن است متوجه پرچهای فلزی گردی نشده باشید که روی جیب شلوار جین شماست. این پرچها معمولا در جایی از شلوار جین شماست که بیشترین فشار را تحمل می کند، و کار آنها نگهداری دو تکه پارچه جین و عمر بیشتر شلوار شماست.

این پرچها جایگاه ویژه ای در تاریخ دوخت شلوار جین دارند، و در حقیقت همین پرچها شلوار جین را آفریدند.

در دهه 1870 کارگران آمریکایی شلوار جین می پوشیدند، اما کار بدنی سخت باعث می شد تا این شلوارها زود پاره شوند.به همین دلیل، زنان کارگران پیش ژاکوب دیویس خیاط رفتند و از او خواستند شلوار جینی برای آنها بدوزد که زود پاره نشود.

چرا شلوار جین پرچ دارد؟

 

آقای دیویس به فکر گذاشتن پرچ در جاهایی از شلوار جین افتاد که بیشتر از همه پاره می شدند، یعنی در جیبها و بالای درز کنار شلوار. این پرچها دو تکه پارچه را بهم پرس می کند و نمی گذاشتند تا پاره شود. شلوارهای دیویس خیاط با استقبال کارگران روبرو می شود، و او به دنبال یافتن شریک، پیش لوی استراس، تاجر پارچه فروش رفت که پارچه شلوارهای جین را به او می فروخت.

این دو مرد طرح شلوار خود را در سال 1873 ثبت کردند، و شلوارهای پرچ دار بسیار مورد پرفروش شدند- تا اینکه در دهه 1960 نام آنرا شلوار “جینز” گذاشتند. دوخت شلوار جین خیلی قبل از اینها شروع شده بود، اما استفاده از پرچهای مسی باعث شهرت جهانی شلوار جین شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *