گام پنجم برای طراحی لباس


۵ گام برای طراحی لباس – گام پنجم: فروش لباس

به آخرین مرحله از طراحی لباس و گام‌های لازم برای راه‌اندازی کسب و کار خیاطی رسیدیم. در مطلب‌های قبل اشاره کردیم برای طراحی لباس باید ۵ گام اساسی برداریم. در گام اول ابزارهای فنی و ذهنی لازم برای شروع کار را شناختیم و در گام دوم با دانستیم که برای پرورش ایده و طرح لازم است چه آمادگی‌هایی داشته باشیم. گام از طراحی لباس به کشیدن طرح لباس و پیاده سازی ایده اولیه روی کاغذ اختصاص داشت. سپس دوختن لباس را مورد بررسی قرار دادیم و حالا در آخرین مرحله می‌خواهیم به راه‌هایی برای فروش لباس نهایی بپردازیم.


۱. یک پورتفولیو بسازید

درباره اهمیت پورتفلیو و نکاتی که باید در ساخت آن مدنظر قرار دهید، قبلا بسیار سخن گفته‌ایم و نکات زیادی را عنوان کرده‌ایم. ساخت یک پورتفلولیوی خوب اولین گام برای موفقیت در فروش محصول است.

عکس خوب بگیرید. از گرفتن عکس‌های سرسری برای قرار دادن در پورتفولیو خود داری کنید. اگر امکانش را دارید از یک مدل یا کسی که با این حرفه آشناست راهنمایی و کمک بگیرید؛ هم برای پوشیدن لباس و هم برای عکاسی

۵ گام برای طراحی لباس
۲. کمی تحقیق کنید

آیا فروشگاه‌های مستقلی برای فروش لباس که محصولاتی شبیه آنچه شما دوخته‌اید داشته باشند، می‌شناسید؟ آیا وبسایتی دیده‌اید که لباس‌هایی شبیه آن را بفروشند؟ سعی کنید طراح‌هایی را پیدا کنید که کارشان شبیه کار شماست و استراتژی و تاکتیک فروش آنها را یاد بگیرید.

۵ گام برای طراحی لباس
۳. از منابع آنلاین استفاده کنید

برخی وبسایت‌ها آنچه شما طراحی کرده‌اید را اگر مورد توجه خودشان یا کاربرهایشان قرار بگیرد، برای شما می‌دوزند. از این وبسایت‌ها باید زمانی استفاده کنید که یک ایده و طرح عالی دارید اما نمی‌توانید یا نمی‌خواهید خودتان آن را بدوزید.
۴. یک فروش لباس طراحی کنید

اگر می‌خواهید بطور مستقل کار کنید و خودتان آنچه طراحی کرده‌اید و دوخته‌اید را به فروش برسانید، لازم است یک وبسایت فروش لباس راه‌اندازی کنید. این روزها همه به خوبی می‌دانند که یک وبسایت را چطور طراحی کنند، اما اگر آشنایی ندارید، وبسایت‌های زیادی برای این منظور وجود دارند که می‌توانید از آنها بهره بگیرید.

۵ گام برای طراحی لباس
۵. برند شخصی خود را داشته باشید

در دنیای پر از ارتباطات امروز ما کلمات بیشتری نسبت به قبل رد و بدل می‌کنیم و زیاد بودن کانال‌های ارتباطی به این معنی است که ابزارهای ارتباطی ما با سیلی از اطلاعات مواجه هستند. اما برای برندها این کلمات چیزی فراتر از وسیله‌ای برای انتقال پیام است. به توجه به اینکه کاربران و مصرف‌کنندگان روز به روز بیشتر از یکدیگر راهنمایی و تایید می‌گیرند و برای انتخاب یک برند بیشتر از قبل به مقالات و وبلاگ‌ها مراجعه می‌کنند، لازم است برندها ارتباط خود را با مشتری‌ها بیشتر کنند، در دسترس‌تر و دارای شخصیتی منحصر به فرد و مشخص باشند.

در مورد این که چطور برند شخصی خود را داشته‌ باشید، پیشتر نکاتی را مطرح کردیم. آنها را در نظر داشته باشید. به شبکه‌های اجتماعی بروید و درباره کار خود تبلیغ کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *