آستینهای ترند در تابستان ۲۰۱۷


نکات طلایی خوش پوشی :

باهم نگاهی می اندازیم به آستینهایی که امسال در هفته های مد دنیا مورد توجه طراحان قرار گرفت و هم اکنون جزو ترندهای مطرح در فصل گرم تابستان برای دوستداران مد میباشد.برخی ازین مدلها از ۲۰۱۶ظهور و امسال پررنگتر نمود پیدا کرده است.
جالب اینجاست که این نمونه های گردآوری شده از آستینها به خوبی روی مانتوهای ایرانی قابل اجراست وبرای ایده گیری طراحان داخلی مناسب میباشد.

۱-آستین زنگ مانند یازنگوله ای یا ناقوسی Bell sleeve

یکی از آستینهای بسیار مطرح که در اکثر برندها نشانی از آن میتوان یافت آستین زنگوله ای است. این آستین در واقع پیشتر از اینها هم در استایلهای هیپی وبوهمی استفاده میشد، اما این بار بصورت کاملا جدیدتر و شیکتر در هفته های مد به نمایش گذاشته شد‌.آستینی که در ناحیه آرنج دارای چین وپیلی و چسبیده به دست است و به سمت مچ گشادتر میشود.نوع پارچه ها ی ساده تر همراه با رنگهای خنثی جلوه مدرن تری به این آستین داده است.

 

۲-آستین اسقف Bishop sleeve

آستین اسقف آستینی است که حالت نرم وزنانه دارد.گشادی این آستین توسط مچ لباس جمع میشود و یک فرم سبک و دوستداشتنی برای لباس ایجاد میکند و به همین دلیل هم معمولا پارچه های توری و حریرمانند انتخابهای مناسبی برای این نوع از آستین میباشند.

 

۳-آستین تمام چین یا تمام کلوش Flounce sleeve

آستین تمام کلوش نیز تقریبا شبیه آستین زنگوله ای است منتها به خاطر فراخی بیش از حد آن در قسمت مچ از ظرافت و زنانگی بیشتری برخوردار است. البته باید در نظر داشتن که بزرگنمایی این آستین در قسمت میانی بدن بسیار زیاد است بنابراین مناسب همه اندامها نیست.

 

۴- آستین مواج لایه لایه یا کلوش طبقه طبقه Ruffle sleeve

در این مدل، پارچه ها طبقه هایی از الگوی کلوش هستند که روی هم قرار دارند.اندازه وتعداد طبقه ها سلیقه ای است و میتواند بالاتر و یا پایینتر از آرنج شروع شود.این مدل از آستین برگرفته از لباس مخصوص فلامنکو میباشد.

 

۵- آستین طویل یا خیلی بلند Extra-Long sleeve

شاید کمی غیر عادی باشد اما در واقع از ترندهای امسال آستینهایی بود که در بلندی اغراق شدیدی داشتند.این مد آستین جای خود را در بسیاری از استایلهای خیابانی و روی پیراهنهای دکمه دار و حتی تیپهای کمی پرزرق وبرق تر هم باز کرده است.از آنجایی که این آستینها ممکن است حرکت چشم را به سمت پایین هدایت کند وقد را کوتاه تر نشان دهد بهتر است با کفش پاشنه دار پوشیده شود.

 

۶- آستین سرشانه باز Off- The- Shoulder sleeve

این آستینها نیز در حال حاضر به سرعت در حال توسعه هستند و روز به روز  هم محبوب تر میشوند.باز بودن شانه ها در این نوع آستین حس جسورانه و جذابی به ظاهر خانمها میدهد، حسی شبیه به اینکه در یک روز آفتابی در تعطیلات بسر میبرید.

 

۷- آستین سرشانه خالی Cold sleeve

همزمان با آستینهای سرشانه باز یک نوع آستین دیگری هم مورد علاقه بسیاری قرار گرفت .آستینی که دقیقا در ناحیه کاپ آستین به سرشانه وصل نمیشود و به صورت جدا و آویزان روی بازو می افتد. استایلی که این مدل آستین به لباس میدهد، حالتی از ژولیدگی است که در پس آن مدرن گرایی به وضوح دیده میشود‌.

 

۸- آستین بالون Balloon sleeve

آستین دیگری که در این فصل از هفته های مد به کمد لباس بسیاری راه پیدا کرده آستینی شبیه به بالون است، که حالت پف کرده و بادکنکی دارد و بنا بر سلیقه میتواند کوتاه یا بلند تا روی مچ باشد.
واما نکته مهم در انتخاب اکثر این نوع آستینها، انتخاب های ساده تر و کم زرق وبرق تر درقسمتهای یقه و پاها میباشد‌.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *