الان چه رنگی مده؟


الان چه رنگی مده؟
تا حالا چند بار این سوال را ازخودتان پرسیده‌اید؟ چقدربه جواب‌هایی که شنیده‌اید اعتماد دارید؟ اگر اهل مد هستید خیلی خوب است دنبال جواب این سوال بگردید.

اما از کجا می خواهید جواب درست را پیدا کنید؟ ما جواب سوال‌تان را می دانیم؛ ادامه‌ی این مطلب راهنمای خوبی برای شماست تا مرجع استاندارد رنگ‌های سال را بشناسید و مطابق مد رنگ لباس‌های تان را انتخاب می‌کنید.
هرسال شرکت پنتون(PANTONE) یک پالت رنگ شامل ده رنگ را اعلام می‌کند که یک رنگ آن در راس جدول به عنوان رنگ سال معرفی می‌شود. اما امسال برای اولین بار پنتون ساختارشکنی کرده و دو رنگ را به‌عنوان رنگ فصل انتخاب کرده است.

این دو رنگ که هردو رنگ‌های بسیار ملایم و آرامی هستند، براساس جنسیت انتخاب شده‌اند؛ صورتی کوارتز، معرف روح زنانه و آبی آسمانی با ذاتی مردانه.

الان چه رنگی مده؟

پنتون نام موسسه استاندارد رنگ‌شناسی است که از سال ۱۹۶۳ میلادی در زمینه رنگ مشغول فعالیت است. موسسات مد و طراحان لباس و همین‌طور معماران و طراحان داخلی و دیگر صنایع وابسته به رنگ، اطلاعات لازم خود را در زمینه‌ی رنگ از گزارش‌های این موسسه به دست می‌آورند.
جالب این‌که در تبلیغ‌های این شرکت این دو رنگ کنار هم آورده شده‌اند به‌طوری که مرزی بین آن‌ها به نظر نمی‌رسد. برخی کارشناسان معتقدند جنبش‌های اجتماعی جنسیتی تاثیر زیادی بر این انتخاب گذاشته است. درواقع علت این انتخاب برمی‌گردد به روابط مردان و زنان و فاصله‌ی‌ میان آن‌ها که درحال رشد است. این انتخاب برای ازبین بردن فاصله بین زنان و مردان و نشان دادن قدرت یکسان آن‌هاست.
بیان این دو رنگ در کنار هم نمایش تعادل بین نیروهای متضاد است: سرد و گرم، مرد و زن و هم‌نشینی موزون این دو کنار هم‌دیگر. به هرحال این رنگ‌ها به هر علتی که انتخاب شده باشند، ترکیب رنگی دلنشینی دارند و مورد توجه بسیار قرار گرفته‌اند.

استایلیست‌ها و طراحان بر همین اساس پیشنهاد می‌کنند برای ست و هماهنگ کردن بخش‌های مختلف پوشش، سعی کنید از ترکیب این دو رنگ در کنار هم استفاده کنید. ترکیب این دو رنگ در ست‌های پوشش، حس آرامش و آزادی را القا می‌کند و این دقیقا همان چیزی است که تیم پنتون می‌خواهد بیان کند.
باید اضافه کنیم که علاوه‌بر این دو رنگ، هشت رنگ دیگر هم هم‌زمان معرفی شده‌اند که هرکدام انتخاب‌های خوبی برای این فصل هستند. به کمک جدول زیر می‌توانید استایلست شخصی خودتان باشید و رنگ‌های مناسب و محبوب‌تان را از بین این ده رنگ انتخاب کنید تا ظاهری تازه و مطابق مد روز داشته باشید.

ده رنگ برتر امسال عبارتند از:
صورتی کوارتز
آبی اسمانی
هلویی
آبی اقیانوسی
زرد
آبی فیروزه‌ای
یاسی
قرمز
نسکافه‌ای
سبز چمنی

توصیه: در هر ستِ رنگی، برای این‌که ظاهر چشم‌نوازی داشته باشید بیش از دو رنگ متضاد و زنده را کنار هم قرار ندهید. با این‌که در دنیای مد ساختارشکنی مرسوم است اما انتخاب اشتباه رنگ‌ها کنارهم باعث می‌شود چشم از دیدن تضاد رنگی بیش از اندازه خسته شود. پس بهتر است از ترکیب یک رنگ شاد و زنده مثل زرد در کنار رنگ ملایم و خنثی‌تری مثل نسکافه‌ای استفاده کنید تا برازنده‌تر به نظر برسید.

منبع : دیجی کالا

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *