الهام گیری از محیط اطراف برای طراحی لباس


خیلی از افراد نمی دانند نسبت به محیطی در آن قرار دارند و یا باید بروند چه پوششی داشته باشند که متناسب با آن فضا باشد در این بخش راهنمایی کامل به شما داده می شود. کارشناسان مدیریت، روانشناسان و … یک صدا معتقدند انتخاب لباس تاثیر قابلتوجهی در اقتدار و افزایش قدرت شما در محیط دارد. بسیاری از شماها که شاغل هستید ، نمیدانید چه لباسی مناسب کار است و چه لباسی را نباید در محیط پوشید. شاید بد نباشد با هم سری به فهرست لباسهای ممنوعه و غیرممنوعه در محیط بزنیم تا بدانید سراغ چه چیزهایی نباید رفت و نباید این خطاها در ظاهرمان بروز کند.


در محیطهای رسمی ، رنگهای تیره، بدون ریسک است و شما نسبت به عکسالعمل محترمانه فردی که نمیشناسید، مطمئن خواهید بود بنابراین میتوانید با انتخاب رنگهای تیره به طرف کاریتان ثابت کنید آدم خودخواهی نیستید و به او و تصمیمگیریهایش احترام میگذارید. پوشیدن یک مانتو یا پالتوی رنگی، خوشحالی شما در زندگی را نشان میدهد ولی خیلی لازم نیست این خوشحالی را در محل کار نشان دهید. پوشیدن این رنگها در محیط کار تنها تلاش برای جلبتوجه محسوب میشود پس رنگهای تیره مثل مشکی، سرمهای، دودی، خاکستری و قهوهای را برای محیط کارتان درنظر بگیرید.
اگر آدم منضبطی هستید و میخواهید شغل مناسبی پیدا کنید باید کاری کنید که ظاهرتان به بیننده اطمینان لازم را بدهد. نکاتی هست که با رعایت آنها میتوانید همه را از خودتان مطمئن کنید. هر نوع کاری در هر حالتی بطور کلی ، در دو حالت میتواند شما را رد کند؛ اول اینکه روز مناسبی نداشته باشید، دوم اینکه لباس مناسبی نپوشیده باشید. در مورد گزینه اول فقط خودتان میتوانید به داد خودتان برسید. اما در مورد گزینه دوم نیاز به تأملی ژرفتر و بیشتر می باشد.
در مورد طبیعت گرایی بطور نمونه، در عشایر ، مقوله لباس و پوشش بسیار مهم و قابل بررسی است. رنگ، طراحی، تزئینات و هنرها، هماهنگی و تناسب با محیط، سن افراد و با محفل و مجلس از نكته های مهم استفاده از این عنصر فرهنگی در عشایر است. می توان گفت لباس در فرهنگ ها بسته به مناطق سردسیر و گرمسیر یا هم جواری با دیگر نواحی تغییر می کند.
تنوع لباس در مناطق مختلف متفاوت است. در منطقه كوهرنگ، زنان از لباس هایی استفاده می كنند كه مختص به همین منطقه است در حالی كه در مناطق بختیاری نشین لردگان و اردل از لباس هایی استفاده می شود كه از نظر طراحی و دوخت، به لباس بویر احمدی ها و قشقایی ها نزدیك تر است. این عوامل می تواند ریشه های مختلفی داشته باشد؛ برخی مهاجرت ها و همسایگی ها می تواند بر پوشش هر منطقه اثر بگذارد. تنوع پوشاك، برگرفته از تنوع جغرافیایی و محیطی است. حتی سلایق هنری و علایق اجتماعی ـ فرهنگی هم در آن تاثیر گذار است. شاید در گذشته های نه چندان دور، لباس زنان یكسان بوده باشد ولی به مرور، این تفاوت و تنوع بوجود آمده است. حتی در تزئینات لباس مثل تزئینات و دیگر بخش های یك لباس كامل می توان خلاقیت و الهام از طبیعت كوهستانی، سرسبزی و طراوت و طلوع خورشید در روز و شب های پر ستاره آن را دید. در دیرینگی و قدمت لباس و مقایسه آن با سایر اقوام ایرانی مشاهده می شود كه این لباس شباهت بسیاری با دیگر اقوام ایرانی دارد.الهام گیری از محیط اطراف برای طراحی لباس
اگرچه بازاریابی مد از قوانین عمومی بازاریابی تبعیت میکند اما ماهیت متغیر دنیای مد که ناشی از ارتباط پیچیده این صنعت با گرایشات و وقایع اجتماعی است، سبب شدهاست تا بازاریابی مد به عنوان واحدی متمایز در صنعت مد و پوشاک و در دنیای بازاریابی مورد توجه قرار گیرد. اما چه عواملی سبب شده تا بازاریابی مد نسبت از بازاریابی برای کالاها و خدمات دیگر، متمایز گردد. به طور کلی میتوان مواردی را در این زمینه مطرح کرد: متغیرهای ناشی از تأثیر شدید فشارهای محیطی، متغیرهای ناشی از محدودیتهای زمانی و متغیرهای ناشی از نقش خریداران.
به دلیل نقش اجتماعی مد، بازاریابی در این محیط بسیار پیچیدهتر از بازاریابی برای سایر کالاهاست. همچنین ماهیت بینالمللی محیط این تجارت و پیچیدگی ساختار این صنعت دو موضوع مهمی است که به طور خاص بر این صنعت تأثیر میگذارد. مدیران بازاریابی مد باید دقیقاً از همه تغییرات محیطی که ممکن است بر این تجارت تأثیر گذارد مطلع باشند.
محدودیتهای زمانی بازاریابی مد ناشی از ماهیت ناپایدار این صنعت است. عامل اساسی در این زمینه ارتباط مستقیم صنعت مد با فصول سال میباشد. ابتدای فصلها معمولاً بهترین زمان برای فروش و معرفی کالاهای مد میباشد. در سالهای اخیر و به مدد رسانههای جدید و روشهای تولید پیشرفته سرعت تغییر در صنعت مد به حدی زیاد شدهاست که ممکن است برخی کالاهای مد حتی در زمان رسیدن به مراکز فروش قدیمی شوند. مدیران بازاریابی مد باید بتوانند به سرعت خود را با محدودیتهای زمانی و ماهیت متغیر صنعت مد هماهنگ سازند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *