بیوگرافی دونا کارن ،موسس برند DKNY

Donna Karan

طراح مد (-1948)

دونا کارن طراح مد آمریکایی و یکی از با نفوذترین طراحان در دنیای مد

خلاصه

دونا فسک در دوم اکتبر سال 1948 در فارست هیلز نیویورک متولد شد. او یکی از بانفوذترین طراحان مد آمریکا است که در سال 2004 جایزه یک عمر دستاورد را از شورای طراحان مد دریافت کرد.

سال های اول زندگی

از همان سال های کودکی دونا در دنیای مد غوطه ور بود چراکه مادرش یه مدل بود و ناپدری اش طراح کت و شلوار. در 14 سالگی او را از مدرسه اخراج کردند و او شروع به فروش لباس در یک بوتیک محلی کرد. در سال 1968 مجدد به مدرسه بازگشت. اما در دوران مدرسه او کار فروش و طراحی لباس را رها نکرد و با طراح لباس آن کلاین شروع به کار کرد. او به سرعت در کار خود پیشرفت کرد و در عرض دو سال یک طراح مستقل شد.در سن 26 سالگی و پس از ازدواج با همسر اولش مارک کارن ، نام خود را به عنوان یک طراح ثبت کرد.

ثبت نام تجاری

بعد از مرگ آن کلاین ، دونا با مدیریت خانه مد کلاین و همکاری دوستانش نام تجاری کلاین را شکوفا کرد. در سال1984 بعد از طلاق از همسرش از کار خود استعفا داد . بعد ازمدتی او با همسر دوم خود استفان وایس که یک نقاش و مجسمه ساز بود آشنا شد و از سال 1985 مجددا کار خود را با تولید لباس زنانه شروع کرد. هدف او طراحی لباس مدرن برای مردم مدرن بود به همین منظور وایس شروع به همکاری با او کرد . در سال 1988 کارن یه خط تولید لباس زنانه ارزان را با نام دونا کارن نیویورک یا همان DKNY راه اندازی کرد .و دوسال بعد نیز خط تولید لباس مردانه و جین را نیز به کار خود اضافه کرد. بعد از آن برند او شامل تولید لباس کودک ، مبلمان و عطر نیز شد.

dkny-donna-karan-new-york-avenue_1920x1080_65-hd

در سال 2001 ارزش فروش دونا به بیش از 650 میلیون دلار رسید . او جوایز بسیاری را از آن خود کرد . در سال 2004 کتاب او با عنوان سفر یک زن منتشر شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *