بیوگرافی هربرت گیونچی

Hubert de Givenchy

طراح مد (-1927)

طراح مد فرانسوی ،هربرت گیونچی به خاطر طرح های زیبای لباس زنانه اش و رابطه حرفه ای چندساله با آدری هپ بورن شناخته شده است.

خلاصه

هوبرت د گیونچی در یک خانواده اشرافی در بووه ، فرانسه در تاریخ 21 فوریه 1927 متولد شد. پس از تحصیل در مدرسه هنر ، او برای چندین طراح مد در پاریس کار می کرد. او خانه مد خود را در سال 1952 افتتاح کرد و چندی بعد به خاطر طرح های زنانه ی مد روز و شیک خود مورد ستایش مردم قرار گرفت. یکی از بازیگران معروف به نام آدری هپ بورن،از طرح های لباس گیونچی در فیلم های خود استفاده می کرد. گیونچی کار طراحی را برای چندین دهه انجام داد و در سال 1990 خود را بازنشسته کرد.

خانواده گیونچی

هوبرت جیمز مارسل تافین د گیونچی در تاریخ 21 فوریه 1927 در شهر بووه در شمال فرانسه به دنیا آمد . پدر و مادر او،لوسین و بئاتریس تافین گیونچی ، او و برادرش ، ژان کلود اعضای یک خانواده اشرافی بودند.پس از مرگ پدرش در سال 1930 ، گیونچی نزد مادر و مادربزرگش بزرگ شد.

young givenchy

دوره آموزش و شغلی

در سال 1944 ، هوبرت د گیونچی برای تحصیل به دانشسرای عالی هنرهای زیای پاریس رفت. اگرچه حرفه ی اصلی او وکالت بود اما او درنهایت تصمیم گرفت وارد دنیای مد شود. در سن 17 سالگی گیونچی دوره کارآموزی خود را با طراح معروف ژاک فت آغاز کرد. بعد از آن نیز گیونچی برای خانه مد فرانسوی معروف لوسین کار می کرد.

خانه مد گیونچی

گیونچی در سال 1952 خانه طراحی خود را افتتاح کرد. اولین مجموعه کار او ، شامل تاپ و دامن بلند ، لباس های شب زیبا ،کلاه زنانه بود. که باعث شد نام گیونچی در کنار طراحان مد پاریس مطرح شود.

در سال 1953 گیونچی با طراح اسپانیایی معروف به نام کریستوفر ملاقات کرد که به شدت گیونچی را برای ادامه کار تشویق می کرد .در اواسط سال 1950 طراحی دو تیم را آغاز کرد یکی به نام “ساک” که ظاهری خسته و لاغر و شبح گونه داشتند. در سال 1960 گیونچی طرح های خود را برای تغییر فرهنگ جوانان تنظیم کرد که لباسهای کوتاه را شامل می شد.

آدری هپ بورن

گیونچی برای بسیاری از بازیگران معروف طراحی لباس انجام می داد . لباس های او در فیلم هایی مثل چهره های خنده دار (1957) و صبحانه در تیفانی (1961) توسط آدری هپ بورن پوشیده شد. بعد از این گیونچی لباس های بسیاری برای آدری طراحی می کرد که او در فیلم هایش از انها استفاده می کرد .

زنان مشهور زیادی لباسهای گیونچی را برتن کردند از جمله ژاکلین کندی و شاهزاده خانم گریس موناکو و……

بازنشستگی

در سال 1988 گیونچی کسب و کار خود را به لوئیس ویتون واگذار کرد اما به مدت 7 سال به طراحی ادامه داد و مجموعه نهایی خود را در سال 1995 ارائه داد .طراح مد گیونچی

گیونچی هم اکنون در املاک خود در حومه فرانسه زندگی می کند.آثار او در نمایشگاه های زیادی به نمایس گذاشته می شود . او همچنین در سال 1996 جایزه یک عمر دستاورد را از شورای طراحان مد آمریکا دریافت کرد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *