بیوگرافی پیر کاردین

Pierre Cardin
طراح مد (-1922)

پیر کاردین طراح مد فرانسوی متولد ایتالیا ست ،که با طرح های آوانگارد (نوآورانه) زنانه خود شناخته شده است.

خلاصه

پیر کاردین طراح مد فرانسوی متولد فرانسوی متولد ایتالیا یا طراحی هندسی لباس های زنانه شناخته شده است. در سال 1960 او مجموعه عصرفضا را با طرح پیراهن های زرهی ، عینک و کلاه خود راه اندازی کرد . کاردین در دهه 70 وارد بازار اتومبیل شد و فضای داخلی ماشین ها را طراحی کرد. اکنون او صاحب رستوران و هتل های زنجیره ای ماکسیم است.

پیش زمینه

طراح مد پیر کاردین در تاریخ 2 ژوئیه 1922 از پدر و مادری فرانسوی در ایتالیا متولد شد. کاردین علاقه ی فراوانی به مد داشت به همین خاطر در کنار یک خیاط فرانسوی کار خود را آغاز کزد . او کار خود را با کارگری آغاز کرد اما سرانجام به یکی از موفق ترین طراحان قرن 20 تبدیل شد.

شروع حرفه طراحی

کاردین در سال 1945 در پایان جنگ جهانی اول به پاریس نقل مکان کرد. در 5 سال اول کارهای بسیاری را امتحان کرد اما سرانجام در خانه مد پاکین که کار طراحی شلوار جین را انجام می داد ، مشغول به کار شد.در همان سال کاردین از پاکین به خانه مد اسکیاپارلی منتقل شد.

او در سال 1945 با کارگردان فرانسوی ژان کوکتو آشنا شد. کوکتو ، کاردین را برای طراحی لباس فیلم دیو و دلبر استخدام کرد. در سال 1946 پیر شروع به کار در خانه مد کریستین دیور کرد.

کاردین با کمک طراحان دیور استایل جدیدی را برای لباسهای زنانه که به شدت در طول جنگ جهانی دوم به مردان شبیه شده بود را طراحی کرد. او در طراحی لباس های زنانه اغلب از طرح های هندسی استفاده می کرد.

راه اندازی کسب و کار پیر کاردین

پیر کاردین در سال 1950 دیور را ترک کرد. او با طراحی کار خود را از سرگرفت اما خیلی زود مشتریان دیور به سمت او سرازیر شدند. کاردین از آغاز کار خود می گوید : “من با 20نفر کار خود را شروع کردم ،من خیلی زود به موفقیت رسیدم.” در سال 1953 کاردین اولین مجموعه لباس زنانه خود را منتشر کرد و بعد از آن عضو انجمن طراحان مد لباس زنانه شد. در سال 1954 او اولین بوتیک زنانه خود رابا نام حوا افتتاح کرد .در همان سال طراحی حبابی او باعث موفقیت بین المللی او شد. طرح حبابی او یک لباس گشاد با کمری تنگ بود.

اما کاردین به دنبال ایده هایی خارج از فرانسه بود. بنابراین او درسال 1957 به ژاپن سفر کرد و به عنوان یک طراح غربی به دنبال ایده های شرقی بود.در ژاپن برای کسب فرصت های جدید کسب و کار در مدرسه مد ژاپنی به عنوان استاد افتخاری شروع به تدریس کرد . او در سال 1957 همچنین اولین بوتیک لباس مردان را در پاریس با نام آدم افتتاح کرد.

pierre cardin

سنت شکنی

دو سال بعد در سال 1959 کاردین از انجمن طراحان اخراج شد. داستان اخراج او از این قرار بود که طراحان لباس تا آن زمان لباس را فقط برای مشتریان خاص طراحی می کردند و حق فروش به مردم عادی را نداشتند. کاردین این امر را تهدیدی برای گسترش کار خود می دانست بنابراین در اعتراض به این قانون از سندیکا استعفا داد.

به هر صورت ممکن کاردین تصمیم گرفت که لباس هایش در اختیار عموم مردم قرار بگیرد. عقیده او این بود که یک شرکت با مدل کسب و کار سنتی تلاشی برای سودآوری بیشتر نخواهد کرد.

امپراطوری مد

دهه 1960 یکه دوره موفق برای کاردین بود .در سال های اول این دهه ، او شروع به طراحی لباس با الهام از دانش خود کرد. او تنها با الهامی که از سفر زاپن خود گرفته بود این مجموعه ها را طراحی کرد که به شدت طراحان ژاپنی را تحت تاثیر قرار داد. موفقیت بعدی کاردین در سال 1966 اتفاق افتاد ، زمانی که لباس های او تمام پاریس را فرا گرفته بود او خط تولید لباس کودکان را راه اندازی کرد. در دهه 1960 کاردین سبک جدیدی از لباس های مردانه را که تلفیقی از لباس های مردانه آمریکایی و انگلیسی بود را معرفی کرد.

در دهه های بعد خانه مد پیر کاردین به یک امپراطوری بزرگ تبدیل شد . کاردین توانست مجوزهای زیادی برای طراحی های خود کسب کند او حتی طراحی مبلمان ، ماهی تابه ، بطری آب و …. را انجام می داد. او همچنین صاحب یک رستوران زنجیره ای به نام ماکسیم است که انتقاد بسیاری از طراحان را به دنبال داشت.

او هم اکنون صاحب یک قلعه در شهر کوچک لاکوست است . او درآمد فروش خود را صرف سرمایه گذاری و خرید زمین و باغ می کند. هیچ کس نمی تواند انکار کند که پیرکاردین از ثروتمندترین و بانفوذترین طراحان عرصه مد است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *