“تام فورد” نابغه آمریکایی


تام فورد جوانی با استعداد و خلاق که تبدیل به فرشته ی نجات گوچی شد و از آن پس نابغه آمریکایی مد نام گرفت…

تام فورد نابغه آمریکایی


 

توماس کارلایل فورد در  ۲۷ اوت ۱۹۶۱ در آستین تگزاس به دنیا آمد ، او تحصیلات خود را درشته ی معماری شروع کرد و حتی قبل تر از آن در دانشکده نیویورک رشته ی تاریخ ثبت نام کرده بود، سرانجام علاقه ی فراوان به مد و طراحی لباس او را به فرشته ی نجات گوچی تبدیل کرد.

گوچی در سال ۱۹۹۰ شرایط خوبی نداشت و برای فرار از ورشکستگی به جذب نیروی جوان و خلاق روی آورده بود تا شاید راهی باشد برای فرار از ورشستگی و سود آوری و درست همین نقطه، سکویی برای تام فورد بود، تام فورد جویای نام به استخدام گوچی در آمد، تام فورد با طرح ها و ایده هایی که مطرح می کرد بسیار همه را تحت تاثیر قرار داده بود علاقه ی او به جزئیات ، کیفیت پارچه و بافت و تلفیق المان های نامتعارف در قالبی رسمی و لاکچری باعث شد تا گوچی دوباره به کانون توجه همگان بازگردد. طرح های فورد خون تازه ای بود که در رگ های گوچی تزریق شده بود و جالب است بدانیم از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۴ ارزش این برند به ۱۰ میلیارد دلار رسید.در سال ۲۰۰۴ تام فورد پس از عدم توافق با مالکان گوچی از این برند جدا شد و با اعتبار فوق العاده ای که برای خود بدست آورده بود برند شخصی خودش “تام فورد” را تاسیس کرد.

تام فورد اولین محصولات خود را که شامل مجموعه عینک و محصولات آرایشی بود در سال ۲۰۰۵ روانه بازار کرد و بسیار مورد استقبال قرار گرفت و همچنین اولین فروشگاه خود را در یکی از پایتخت های مد جهان, نیویورک در سال ۲۰۰۶ افتتاح کرد و این روند گسترش استراتژیک برند تام فورد باعث شد که طی ۱۰ سال ۱۰۰ فروشگاه در نقاط مختلف جهان افتتاح کند.

یکی از مجموعه های نوآورانه و خاص تام فورد مجموعه عطر های اوست ، وی در سال ۲۰۰۶ رایحه‌ای جسورانه و منحصر به فرد به نام ادکلن “بلک اُرکید” روانه بازار کرد و شش ماه بعد، این شرکت مجموعه “ترکیب خصوصی” (Private Blend ) خود برای ارائه محصولات آرایشی با نگاهی تلفیقی و نوآورانه معرفی کرد. امروزه عطرهای مردانه و زنانه تام فورد در کنار مجموعه ترکیب خصوصی همچنان الهام بخش تعریف رایحه‌ای لوکس هستند. مجموعه جدید ترکیب خصوصی تام فورد به نام “جاردین نوار” (Jardin Noir) شناخته می شود.

جاردین نوار

در سال ۲۰۱۰ سرانجام به انتظارات پایان داد و یک بار دیگر به دنیای طراحی لباس بانوان بازگشت. و این یک شروع دوباره و پیروزی برای او حساب می آمد ، زیرا انتظارات از او بسیار زیاد بود و توانست پاسخگوی منتقدان باشد و مورد تحسین قرار بگیرد . این مجموعه زنانه او از لوکس‌ترین پارچه‌ها با جزئیات فراوان و در بالاترین سطح از کیفیت تولید شده بود و با طراحی برجسته و زیبای خود بر استایل و فردیت و زنانگی تاکید  داشت . همچنین نخستین مجموعه رژ لب ترکیب خصوصی تام فورد هم در این سال روانه بازار شد که فروشی فراتر از تمامی پیش بینی‌ها در سراسر جهان داشت.

Private Blend

یکی از مشخصه های تام فورد پس از نوآوری هایش ، خاص بودنش است ، او از بهترین متریال برای محصولاتش استفاده می کند و قشر خاصی را هدف قرار می دهد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *