راهنمای ست کردن لباس


رنگ‌هایی‌ که برای لباس هایتان انتخاب می‌کنید، می‌تواند بر روحیه خود و اطرافیانتان در طول روز تاثیرگذار باشد. رنگ لباس می‌تواند شادی یا اندوه درونی در شما ایجاد کند و حتی این حس را به دیگران نیز منتقل نماید. همچنین، می‌توانید با دیدن رنگ لباس دیگران، با روحیه آنها آشنا شوید. نقطه اشتراک مطالب فوق تاثیر بر سلامت روانی افراد است. به همین دلیل، به تمام اعضای خانواده توصیه می‌شود برای حفظ شادابی و نشاط خود و اطرافیان در خانه لباس‌های مرتب و با رنگ‌های شاد و روشن بپوشند. در زیر توصیه‌هایی برای ست کردن لباس، برای افراد مختلف توضیح داده شده است.

توصیه هایی بـرای …

راهنمای ست کردن لباس

-همه افراد

می توانید رنگهای شبیه به هم را با یکدیگر ست کنید. برای مثال آبی تیره و آبی کمرنگ را با هم ست کنید. این یک راه ساده برای ست کردن رنگ لباس شماست.

رنگ‌های متضاد شما را جذاب‌تر نشان می دهند، برای مثال نارنجی با سبز، زرد با بنفش، و قرمز با آبی. این ها رنگ هایی هستند که متضاد هستند و به کارگیری این رنگ ها در لباس ها مطلوب به نظر می رسد.

رنگ های خنثی مطمئن ترین راه برای ست کردن لباسها هستند. به عنوان مثال سفید، سیاه، خاکستری و قهوه ای. رنگ هایی که معمولا برای همه مناسب بوده و استفاده از این رنگ ها آرامش بخش و ملایم به‌ نظر می رسد.

رنگ کراوات يا پیراهنتان را با رنگ پوشت (دستمال گوشه‌ی جيب کت) يکی نکنيد. اگر می‌خواهيد که اين رنگ ها يکی باشند، از رنگ پيراهن استفاده کنيد.

بهتر است جوراب ساق بلند استفاده نماييد كه به‌ خوبی پای شما را بپوشاند به طوری که اگر هنگام نشستن پای خود را روی پای ديگر قرا دهيد پای شما نمايان نگردد. رنگ جوراب نيز بايد همرنگ و يا تيره تر از شلوار باشد.

برای داشتن ظاهری رسمی تر از پيراهن های ساده استفاده کنيد.

رنگ کمربند با رنگ کفش بايد يکسان باشد.راهنمای ست کردن لباس

افراد قد بلند

-کت و شلوار پرنس دوگال(چهارخانه) انتخاب خوبی است که باعث می‌شود شخص قد بلند، بسیار منحصر به فرد و با وقار بنظر بیاید.
-افراد قد بلند می توانند از کت و شلوار با طرح دیپلمات (خطوط راه راه عمودی) استفاده نموده و برای بهتر بنظر آمدن، طرحی را انتخاب کنند که خطوط آن برجسته نباشد. همچنین می توانند از پوشت (دستمال جیب کت) و شلوار با دمپای کمی حالت گشاد استفاده نمایند.
-استفاده از کت و شلوار مخمل، کت تک و یا شلوار تک مخمل برای این افراد می تواند انتخاب خوبی باشد.
-افراد قد بلند می توانند از رنگ های متفاوت برای لباسهایشان استفاده نمایند. به عنوان مثال کت تک و یا شلوار تک انتخاب های بسیار خوبی برای این افراد می باشند و بهتر استاز لباس های یکدست یکرنگ استفاده نکنند.
-به این افراد توصیه می شود از لباس هایی با سایز خودشان استفاده نمایند و از پوشیدن لباس های گشادتر و یا تنگ تر بپرهیزند.
-استفاده از پارچه های پرنس دوگال (چهار خانه) برای این افراد انتخاب بسیار خوبی می باشد.
-تیشرت های با خطوط افقی برای این افراد بسیار مناسب می باشد.
-به افرادی که کمر باریک و یا نرمال دارند توصیه می شود از کمربند استفاده نمایند.
-لباس هایی با رنگ روشن تر برای افراد قد بلند بسیار مناسب می باشد.

 

افراد قد کوتاه

-کت و شلوار دیپلمات (خطوط راه راه عمودی) بخصوص با خط های نازک و نزدیک به هم برای این افراد بسیار مناسب است و باعث می شود قد بلند تر به نظر بیایند.
-افراد قد کوتاه بهتر است از طرح های ساده استفاده کرده و از پوشیدن طرح های شلوغ پرهیزکنند. پوشیدن کت و شلوار ساده (خصوصاٌ رنگ های تیره برای لاغر تر نشان دادن) برای این افراد بسیار مناسب می باشد .
-استفاده از ژاکت و شلوار همرنگ مناسبتر بوده و درصورت استفاده از ژاکت توجه کنند بلندی آن تا کمر باشد زیرا بلند بودن ژاکت باعث میشود تا کوتاهتر بنظر بیایند.
-این افراد بهتر است شلوار راسته بپوشند و از شلوار با دمپای دوبل استفاده نکنند.
-این افراد بهتر است از کراوات باریک استفاده کنند. (برای افراد با وزن متناسب)

-به این افراد توصیه می شود کفش ساق بلند نپوشند.

راهنمای ست کردن لباس

-این افراد بهتر است از وسایل جانبی مانند کلاه، کراوات و … استفاده کنند.

 

افراد لاغر

-افراد لاغر باید با انتخاب لباس های مناسب، وزن خود را بیشتر نشان دهند. به عنوان مثال می توانند از کت و شلوارهای اپل دار استفاده نمایند ولی بهتر است از کت شلوارهای طرح دیپلمات (خطوط راه راه عمودی) استفاده ننمایند.
-استفاده از خطوط افقی برای این افراد بسیار مناسب می باشد و استفاده از پارچه های کلفت به آنها توصیه می شود.
-پوشیدن شلوار پیلی دار برای این افراد مناسب می باشد.
-استفاده از لباس با رنگ های روشن برای این افراد مناسب بوده و توصیه می گردد از پوشیدن لباس های با رنگ تیره اجتناب نمایند زیرا رنگ های تیره باعث میشود لاغرتر بنظر بیایند.
-به این افراد توصیه می شود که لباسهای هم سایز خودشان را بپوشند زیرا پوشیدن لباس های گشاد و یا تنگ آنها را لاغرتر نشان می دهد.
-استفاده از کت و شلوار مخمل، کت تک و یا شلوار تک مخمل برای این افراد می تواند انتخاب خوبی باشد.
-افراد لاغر می توانند پلیور حجیم، ژاکت کلفت و یقه اسکی بپوشند، این لباس ها برای آنها بهترین انتخاب می باشد.

-این افراد بهتر است از کراوات پهن استفاده کنند.
-توصیه می شود از پوشیدن تیشرت یقه هفت پرهیز کنند.

 

 

راهنمای ست کردن لباس

افراد چاق

-کت و شلوار طرح دیپلمات ( خطوط راه راه عمودی) و رنگ تیره بهترین انتخاب برای افراد چاق می باشد. استفاده از لباسهای کاملا یکرنگ باعث می شود این افراد لاغرتر به نظر بیایند.
-این افراد بهتر است کمر شلوارشان کمی بالاتر از کمر باشد تا باعث شود پاهایشان بلندتر دیده شود.
-این افراد می توانند از ژاکت های دو دکمه یقه هفت استفاده نمایند.
-استفاده از لباسهای تیره رنگ باعث می شود این افراد لاغرتر نشان داده شوند. اگر پوشیدن لباس های تیره رنگ را دوست ندارند از لباس های یکدست یکرنگ و در یک خانواده رنگی استفاده نمایند.
-این افراد بهتر است از لباسهایی با پارچه های ظریف و نرم استفاده نمایند و توصیه می‌گردد از پوشیدن لبـاسـهای با طرح برجسته و پارچـه هـای زمخت، ژاکت های حجیم و یقه اسکی خودداری کنند، زیرا استفاده از این پارچه ها آنها را چاق تر نشان می دهد.
-به این افراد توصیه می شود از لباس هایی با سایز خودشان استفاده نمایند و از پوشیدن لباس های گشادتر و یا تنگ تر بپرهیزند.
-استفاده از کراوات یکرنگ و پهن برای این افراد مناسب تر می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *