رنگ پوست و انتخاب رنگ لباس


رنگ لباس هایتان را با توجه به رنگ پوست خود انتخاب کنید!

رنگ پوست و انتخاب رنگ لباس


آیا تا کنون با خود فکر کرده اید که چه رنگی می تواند بهترین ظاهر را به شما بدهد؟ البته، این مساله از هر فردی به فرد دیگر متفاوت بوده و تا حدود زیادی نسبی می باشد. اما به طور کلی، برخی از رنگها با درجات مختلف رنگ پوست تناسب بیشتری دارند. رنگ لباسهایی که می پوشیم، می تواند به ما ظاهری سالم، زیبا و یا حتی رنگ پریده بدهد. همچنین، پوشیدن لباس هایی با رنگ های مناسب می تواند ظاهر شما را بهبود بخشد.

اول از همه، شما باید رنگ پوست خود را تعیین کنید. راه های زیادی برای شناسایی رنگ پوست وجود دارد. اولین دسته بندی، ته رنگ های گرم و سرد هستند. گاهی اوقات، ته رنگ “خنثی” نیز به این دسته بندی اضافه می شود.

باید به خاطر داشته باشید که هر فردی با هر رنگ پوستی می تواند ته رنگ پوست خنثی داشته باشد. ته رنگ “خنثی”مخصوص فردی است که رنگ پوستش با بسیاری از رنگ های موجود متناسب بوده و ظاهر خوبی پیدا خواهد کرد. بنابراین، این دسته بندی لزوما به رنگ پوست خاصی مربوط نمی باشد.

اما چگونه باید فهمید که رنگ پوست شما گرم است یا سرد؟ ترفندی که توصیه می شود این است که یک جواهر یا پارچه طلایی رنگ را نزدیک پوستتان قرار داده و بعد، این کار را با یک جواهر نقره انجام دهید. سپس، تصمیم بگیرید که کدام یک روی پوستتان بهتر به نظر می رسد. در صورتی که این گزینه، طلا باشد، آنگاه شما احتمالا یک پوست گرم دارید؛ و اگر نقره باشد، احتمالا ته رنگ پوستتان سرد می باشد. با این حال، این تصمیم می تواند در بسیاری از موارد تا حدودی سخت باشد.

پوست گرم

کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که رگهای روی نبض دستتان را چک کنید: اگر آنها به رنگ آبی یا بنفش بودند، پس شما پوستی با ته رنگ سرد دارید. و اگر به رنگ سبز مایل به زرد بودند، پوستتان دارای ته رنگ گرم می باشد.

افرادی با ته رنگ پوست گرم، معمولا موهایی در رنگهای نارنجی، زرد، قرمز و یا طلایی داشته و رنگ چشمهایشان کهربایی، قهوه ای تیره، فندقی، و یا سبز می باشد.

پوستهایی با ته رنگ سرد، رایج ترین رنگ پوست بوده، و لباسهای متناسب با این دسته به راحتی یافت می شوند. پوست سرد، معمولا یک ته رنگ صورتی مایل به قرمز دارد. موهای افرادی با این رنگ پوست، اغلب شامل ته رنگ آبی، آبی مایل به بنفش، نقره ای، و خاکستری بوده و رنگ چشمهایشان به آبی روشن، خاکستری مایل به سبز، آبی مایل به سبز، فیروزه ای، خاکستری مایل به آبی، سیاه، و یا قهوه ای سرد می باشد.

پوست سرد

طبقه بندی دیگری که عمیق تر و جزئی تر از گرم و سرد است، طبقه بندی چهار بخشی بهار، تابستان، پاییز، و زمستان می باشد. تفاوت میان این دو مقیاس این است که مقیاس فصلها، میزان تیرگی یا روشنی رنگ پوست شما را اندازه نمی گیرد، بلکه براساس ته رنگ گرم و یا سرد تعیین می شود.

تابستان و زمستان، مخصوص پوستهایی با ته رنگ سرد و بهار و پاییز با ته رنگ گرم می باشند. در ادامه، در مورد تمام این تقسیم بندی ها و رنگ های متناسب با آنها توضیحات کاملی داده می شود.

اول از همه باید توجه داشت که چند رنگ وجود دارند که تقریبا با تمام ته رنگهای پوستی متناسب هستند: قرمز روشن، صورتی کم رنگ، بادمجانی و سبزآبی.

اکنون به “فصلها” می پردازیم:

تابستان، یکی از دو فصل سرد می باشد. رنگ های تابستان می تواند آبی، قرمز و یا صورتی باشد. اگر شما یک ته رنگ تابستانی دارید، باید لباسهایی با رنگهای یاسی، آبی روشن، و رنگهای خنثی ای با مایه هایی سرخ رنگ انتخاب نمایید. تابستان و زمستان از این جهت با هم تفاوت دارند که رنگ پوست افرادی با ته رنگ تابستانی با رنگ موها و چشمهایشان تفاوت اندکی داشته، و در نتیجه ظاهری لطیف تر دارند. به همین دلیل است که افرادی با رنگ تابستانی باید رنگ های لطیف تری بپوشند. افرادی با ته رنگ سرد می توانند در لباسهایی با رنگهای سفید، یاقوتی، و یا آبی زیبا به نظر برسند. به طور کلی، ته رنگ سرد با رنگهایی با تن آبی، تناسب بیشتری دارد. رنگ فلز مربوط به این دسته از افراد، نقره ای و طلای سفید می باشد.
زمستان، دومین فصل سرد می باشد. رنگهای زمستان می تواند آبی، قرمز و یا صورتی باشد. پوست افراد زمستانی نیز معمولا سفید، زیتونی (مدیترانه ای یا آسیایی)، و یا تیره (سیاه) می باشد. افرادی با ته رنگ زمستانی باید رنگهایی با ته مایه آبی بپوشند. این افراد باید رنگهایی تیز و شدید همچون سفید، سیاه، آبی سیر، و یا قرمز با ته مایه صورتی برای پوشش خود انتخاب نمایند. نقره ای و خاکستری نیز ظاهر خوبی به افرادی با ته رنگ زمستانی می دهند. زمستان از این جهت با تابستان تفاوت دارد که پوست افرادی با ته رنگ زمستانی، کنتراست چشمگیری با رنگ موها و چشمهایشان داشته، و به همین دلیل آنها می توانند لباسهایی با تضاد بالا بپوشند. بهترین فلزات برای این افراد، نقره یا پلاتین می باشد.
بهار، یکی از دو فصل گرم می باشد. افرادی با ته رنگ بهاری، معمولا پوستی با ته مایه طلایی دارند. افراد بهاری به طور کلی موهایی به رنگ توت فرنگی قرمز، کک و مک، گونه گلگون، و چشم های آبی یا سبز دارند. تفاوت اصلی میان رنگهای مناسب افراد بهاری و پاییزی این است که رنگهای بهاری بر پایه زرد بوده، و با رنگهای پاییزی که بر پایه طلایی پررنگ هستند، در تضاد می باشند. به همین دلیل، افراد بهاری باید لباسهایی با ته رنگ زرد بپوشند. این افراد در لباسهایی با ته مایه گرم و نارنجی مانند هلویی و مرجانی، عالی به نظر می رسند.
پاییز، دومین فصل گرم می باشد. افراد پاییزی، ته رنگی طلایی، گرم و یا زرد دارند. بنابراین، این افراد باید از لباسهایی با ته رنگ زرد استفاده نمایند. معمولا رنگهای پاییزی، گرم و نرم و عمیق هستند. برخی از رنگ های پاییزی عبارتند از قهوه ای، کاراملی، بژ، قرمز گوجه ای، و سبز. افراد پاییزی باید از پوشیدن لباسهایی با ته مایه آبی، مانند آبی سیر یا نیلی اجتناب کنند. رنگهایی مانند زیتونی، سبز خزه ای، و یا زرد نیز ظاهر خوبی به افراد پاییزی خواهد داد. فلزات مناسب با این افراد، طلا، برنز، و مس می باشد.

رنگ پوست و انتخاب رنگ لباس

می توان به صورت خلاصه بیان کرد که پوست هایی با رنگ روشن، در لباسهایی با رنگ تیره زیباتر خواهند بود، پوست هایی با رنگ متوسط، در لباسهایی با رنگهای اصلی می درخشند، و نهایتا پوست هایی با رنگ تیره، در لباسهایی با رنگ سفید و روشن بهترین ظاهر را خواهند داشت.

امیدواریم بتوانید با استفاده از این نکات، لباسهایی با رنگ های متناسب با پوستتان انتخاب نموده و به بهترین ظاهر خود برسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *