شش نکته مهم قبل از خرید لباس

نکاتی در خرید لباس

برای یک خرید رضایت مند ، قبل از خرید لباس و در هنگام پرو ، به نکاتی باید توجه کرد که ممکن است زیاد مورد توجه شما نباشند.

۱-     اورکت: داخل و آستر اورکت را به خوبی بررسی کنید تا شکافتگی یا پارگی در آن وجود نداشته باشد.

۲-      پیراهن : اگر پیراهن راه راه یا طرح دار است . دقت کنید که طرح ها در ناحیه درز بغل لباس، شانه ها و پشت با یکدیگر جفت شده باشند.

۳-     شلوار: شلوار را به داخل برگردانید و قسمت هایی که تخت فشار قرار می گیرند مثل زانوها، فاق و جیب ها را بررسی کنید . اگر در این قسمت ها شکافتگی درز و پارگی وجود داشت از خرید آن صرفنظر کنید.

۴-      کت کشمیر( فتر) : قسمتی از لباس با انگشت لمس کنید . اگر پس از این عمل احساس کردید دستتان چرب شد بدانید برای بهتر جلوه دادن لباس از مواد شیمیایی استفاده شده که پس مدتی از بین رفته و کت ظاهری ناخوشایند پیدا خواهد کرد.

۵-      کفش: وقتی که کفش را به پا دارید ، آن را مانند راه رفتن خم کنید و دوباره به صورت اول بر گردانید. اگر چروک  بوجود آمده  در اثر خم شدن  کفش از بین نرفت بدانید که در ساخت آن  از چرم مرغوبی استفاده نشده است .

۶-    لباس و کت: بخشی از لباس را در دست جمع کنید و سپس آن را رها کنید. اگر لباس به حالت اول برگشت از مواد خوب در تهیه آن استفاده شده است. (البته در پارچه ها پنبه ای درصد جمع شدگی پارچه بیش از دیگر پارچه ها است).

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *