چگونه با لباس مناسب ، جوانتر به نظر برسیم


 

انتخاب لباس مناسب

انتخاب لباس مناسب

همه ما از تاثیری که لباس  مناسب و نوع پوشش ما بر اطرافیان دارد آگاه هستیم. بنابراین همیشه در تلاشیم تا با برگزیدن  لباس مناسب بهترین تاثیر را در

هر شرایطی بر اطرافیان بگذاریم. در ادامه این مطلب در مورد اینکه چگونه با انتخاب لباس مناسب جوانتر و بهتر به نظر برسیم صحبت خواهیم کرد.

اعتماد به نفس داشته باشید

دفعه بعدی که به خرید رفتید، سعی کنید احساسات را در تصمیمات خریدتان دخالت ندهید. شاید این مساله به نظرتان عجیب باشد، اما بکار گیری احساسات در امر خرید می تواند به اشتباهات پر هزینه ای بینجامد. شما باید از خودتان بپرسید: درست است که عاشق این رنگ هستم، اما آیا این سبک مناسب ظاهر من است؟ آیا کفش و شلوار مناسب برای پوشیدن با این رنگ را دارم؟ آیا همین حالا هم چیزی شبیه به این را در خانه ندارم؟ مهمتر از همه، با پوشیدن این لباس چه احساسی خواهم داشت؟

هنگامی که بحث اعتماد به نفس به میان می آید، تمام تعاریف تغییر می کند. داشتن اعتماد به نفس، توانایی انتخاب درست را افزایش می دهد. بنابراین، برای داشتن انتخابی درست، باید اول از بدنتان شروع کنید. در نتیجه، با مصرف مواد غذایی خاصی از جمله روغن ماهی، می توانید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کرده، و پوست خود را جوان نگاه دارید. به این ترتیب، این تغییرات در ظاهرتان نیز منعکس خواهد شد.

خط گردن، سنتان را بالا نشان می دهد

همینطور که سن ما بالاتر می رود، باید چشمها را همیشه (بدون توجه به سایز خود) به بخش مثبتی از ظاهرمان جلب کنیم. به عنوان مثال، خط گردن می تواند توجه ها را به گردنتان (که رد پای پیری با شدت بیشتری روی آن قابل مشاهده است) جلب کند. شما می توانید این ناحیه را با بستن یک دستمال گردن و یا یک گردنبند پوشانده و توجه ها را به جای خط گردنتان، به دستمال گردن یا گردنبند جلب کنید.

تاثیر رنگ لباس بر ظاهر شما

اغلب گفته می شود که رنگ سیاه می تواند سن شما را بالاتر نشان دهد، اما این مساله بیشتر از رنگ لباس، به سبک پوششتان بستگی دارد. آرایش صورت می تواند نقش زیادی در رنگی که می پوشید داشته باشد. اگر در انتخاب رنگی که به شما می آید به شک افتادید، به احساستان رجوع کنید. در کل، وقتی که سن شما به تدریج بالاتر می رود، انتخاب یک رنگ روشن می تواند به شما احساس درخشندگی بیشتری بدهد.

در هنگام انتخاب لباس، به جنس پارچه آن توجه کنید

هنگامی که لباسی را امتحان می کنید و آن لباس به شما نمی آید، تقصیر از شما نیست؛ مشکل این است که سبک و پارچه آن برای شما ساخته نشده است. با بالا رفتن سن، باید از پارچه هایی استفاده کنید که لای کرای (پارچه هایی از جنس پلیمر کششی) کمتری در آن استفاده شده باشد. شما به درصد کمی از آن برای شکل دادن به اندامتان نیاز دارید، اما این مقدار نباید در حدی باشد که لباس به تنتان بچسبد. پارچه های خالصی چون پنبه، ابریشم، کتان، کشمیر و پشم، به ویژه هنگامی که به زمان یائسگی نزدیک می شوید، انتخاب های مناسبی برای لباس هایتان می باشد. لباس هایی که از این پارچه ها تولید شده باشند، قیمت بالاتری دارند. اما بدون شک به پوست شما اجازه نفس کشیدن داده و به اعتماد به نفستان می افزایند.

ماشین های لباسشویی امروزی، تنظیمات زیادی دارند. اما استفاده از حالت شستشوی “سرد” و “ظریف”، باید اولویت های انتخاب شما باشند. همیشه از مواد شوینده نرم با کیفیت بالا استفاده کنید و برای شستشوی لباس های تیره خود نیز حتما مواد شوینده مخصوص لباس های مشکی را بکار ببرید.

سایز، اهمیتی ندارد

برچسب سایز لباس ها غالبا ممکن است اعتماد به نفس ما را تحت تاثیر خود قرار دهد، اما بهتر است از این برچسب تنها به عنوان یک نقطه شروع و مرجع استفاده کنید. تمام برند های تجاری (و حتی سبک های مختلف)، سایزهای مخصوص به خود را دارند و می توانند با سایز شما تناسب داشته و یا نداشته باشند. بنابراین، این مساله نباید اعتماد به نفستان را تحت تاثیر قرار دهد.

به نحوه دوخت لباس توجه نمایید

همانطور که سن شما بالاتر می رود، اهمیت اندازه مناسب لباس روی تنتان نیز افزایش پیدا می کند. حتی طول آستین نیز می تواند تاثیر بالایی داشته باشد. مناسب ترین طول برای آستین، درست زیر استخوان مچ دست است، و نه روی خود دست. زیرا قرار گرفتن آستین روی دست، باعث می شود دستهای شما پهن تر از چیزی که هستند به نظر بیایند.

همیشه چشمها را به نکات مثبت ظاهرتان جلب کنید. به عنوان مثال، اگر دور کمر باریکی دارید، مطمئن شوید که لباس، اندازه بدنتان باشد. گشاد بودن لباس، باعث می شود ظاهر بزرگتری داشته باشید.

سبک لباس، اهمیت بسیار بالایی دارد

سن، فقط یک عدد است. بنابراین سبک شما باید منعکس کننده شخصیت شما باشد. بهتر است چند دقیقه از وقتتان را برای انجام این تمرین صرف کنید:

طوری به کمد لباستان نگاه کنید که انگار در حال نگاه کردن به خودتان هستید.
توصیفی که از دیدن سبک و رنگ لباس ها به ذهنتان می رسد، یادداشت نمایید.
از خودتان بپرسید “سبک او چیست؟”، “آیا این لباس ها منعکس کننده شخصیت او هستند؟
نوشته های خود را دوباره بخوانید و از خودتان بپرسید “آیا این من هستم؟”

اگر چیزی که نوشته اید با ظاهری که می خواهید داشته باشید مطابقت ندارد، این نقطه می تواند نقطه شروعی برای تغییر باشد. سبک لباس پوشیدن شما، می تواند تاثیرات بسیاری در زندگی تان داشته باشد. مهم این است که سبک لباس پوشیدن خود را به نحوی مدیریت کنید که اعتماد به نفس لازم را در هر سنی داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *