کشور را با هنر و فرهنگ آن می‌شناسند


 کشور را با هنر و فرهنگ آن می‌شناسند ،نه با خیابان ها و ساختمان های آن



معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مد و لباس را از نمادهای شناخته شدن در جامعه جهانی دانست و گفت: یک کشور را با هنر و فرهنگ آن می‌شناسند و کمتر از طریق خیابان‌ها و ساختمان‌های بلند شناخته می‌شود.
علی مرادخانی در نشست دست اندرکاران مد و لباس کشور که با حضور جمعی از مدیران، استادان، طراحان، متخصصان، تولیدکنندگان، نساجان، صنعتگران، اتحادیه‌ها، انجمن‌ها، صنوف و فعالان مد و لباس کشور در مجموعه باغ زیبای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، افزود: عرصه مد و لباس فضایی پهناور و مجموعه بزرگی است که بخش مشخصی از آن را در مأموریت خود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برعهده داریم و آن نگاه به مسأله از موضع فرهنگ، هنر و مباحث هویتی است.
مرادخانی ادامه داد: ما همه تلاش خود را می‌کنیم. بویژه اخیراً که بحث دیپلماسی فرهنگی و حضور در عرصه‌های مختلف جهانی مطرح است، یکی از نمادهای مهمی که می‌تواند ما را بخوبی مطرح کند «مد و لباس» و داشته‌های خود در این حوزه است؛ اینکه چگونه ظاهر شویم، چگونه ما را ببینند و اصلاً هویت خود را چگونه تعریف کنیم.
معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: به طور طبیعی در نخستین برخورد با هر فرد از نوع پوششی که دارد به بخشی از درونیات و تفکرات او پی می‌برند. حضور ما نیز در جاهای مختلف دنیا با همین نماد است؛ یک کشور را با هنر و فرهنگ آن می‌شناسند و کمتر از طریق خیابان‌ها و ساختمان‌های بلند شناخته می‌شود؛ از افراد، نوع نگرش و در واقع نمادهایش می‌پرسند.
وی افزود: گرچه از گذشته تاکنون تغییرات بسیاری در لباس‌ها و طرز پوشش مردم ایران به وجود آمده، اما در نهایت هنوز هم یک نمادهایی وجود دارد که بدان وسیله بتوانیم خود را به جامعه جهانی معرفی کنیم.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *