سبک دکوراسیون داخلی مینیمال + 5 ایده برتر و نکات

سبک دکوراسیون داخلی مینیمال چگونه است؟

سبک دکوراسیون داخلی مینیمال چگونه است؟ با تغییر سلایق نسل جوان همه روزه شاهد افزایش علاقه مندان و طرفداران این سبک از دکوراسیون داخلی به دلیل سادگی و به دور از تجملات بودن آن هستیم.

اگر شما نیز به دنبال یافتن پاسخ این سوال ها و ایده گرفتن در رابطه با نحوه چیدمان این مدل طراحی داخلی هستید تا انتها همراه ما باشید. برای داشتن یک طراحی داخلی مینیمال حرفه ای لازم اصولی ترین نکاتی که در ادامه برای شما ذکر میکنیم را در نظر داشته باشید.

بررسی نکات و 5 ایده برای سبک دکوراسیون داخلی مینیمال

مینیمال (minimal) کلمه ای لاتین می باشد و در لغت به معنای حداقل است. با نگاهی سطحی به معنی همین واژه میتوانید دریابید که سبک دکوراسیون مینیمال، سبک سادگی و حداقل هاست. به بیان دیگر یعنی هنرمندان این سبک تلاش میکنند مقصود هنری خود را با کمترین وسایل و در سادگی کامل بیان کنند.

سبک دکوراسیون مینیمال در بین سبک های طراحی داخلی یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین سبک ها است. برای رسیدن به سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی باید در راستای ساده تر کردن فضا و استفاده از حداقل وسایل روی بیاورید. در ادامه ایده هایی برای شما آورده ایم:

ایده شماره 1 دکوراسیون داخلی مینیمال

در این قسمت تصویر نمونه ای از سبک دکوراسیون داخلی مینیمال قرار گرفت.

استفاده از رنگ های روشن یکی از مشخصه های سبک مینیمال است.

استفاده از رنگ سفید به طور غالب در دکوراسیون، مشخصه و ویژگی اصلی دکوراسیون داخلی مینیمال محسوب میشود. به عنوان اولین نکته درباره سبک دکوراسیون داخلی مینیمال میتوان به ساده بودن دیوارها اشاره کرد.

یعنی اگر به دنبال اجرای این سبک هستید در قدم اول دیوارهای خانه شما باید بدون پترن و الگو یا کاغذ دیواری های طرحدار باشد. در اکثر دکوراسیون های مینیمال رنگ دیوارها به طور کامل سفید است.

اما به این معنی نیست که شما از رنگ های دیگر نمیتوانید استفاده کنید. استفاده از رنگ های روشن و پاستیلی با رعایت اصل سادگی میتواند یک دکوراسیون مینیمال خاص به شما بدهد.

ایده شماره 2 سبک دکوراسیون مینیمال

در این قسمت تصویری از مبلمان تیره در سبک دکوراسیون داخلی مینیمال قرار گرفت.

در دکوراسیون مینیمال میتوان از رنگ های تیره نیز استفاده کرد.

همانطور که گفتیم برای دکوراسیون داخلی مینیمال اکثرا از رنگ های روشن استفاده میکنند. اما اگر سلیقه شما متمایل به رنگ های تیره است نگران نباشید. شما نیز میتوانید دکوراسیون مینیمال دلخواه خودتان را داشته باشید.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید استفاده از رنگ های تیره در کنار رنگ غالب سفید نه تنها باعث شلوغی فضا نشده بلکه تضاد رنگ زیبا و جالبی را در دکوراسیون ایجاد کرده است.

ایده شماره 3 سبک دکوراسیون داخلی مینیمال

در این قسمت تصویری از آشپزخانه در سبک دکوراسیون داخلی مینیمال قرار گرفت.

استفاده از رنگ سفید در دکور آشزخانه مینیمال رایج است.

به عنوان سومین نکته از نکات سبک دکوراسیون داخلی مینیمال میتوانیم به نقش آشپزخانه در این دکوراسیون اشاره کنیم. به طور معمول فضای آشپزخانه ها در دکوراسیون مینیمال همانطور که در تصویر بالا نیز مشاهده میکنید جداسازی نمیشود.

استفاده از کابینت های ساده سفید رنگ و خودداری از قرار دادن وسایل تزئینی و اضافی در فضای آشپزخانه یکی دیگر ویژگی های دکوراسیون آشپزخانه مینیمال است.

ایده شماره 4 طراحی داخلی مینیمال

در این قسمت تصویری از دکور اتاق در سبک دکوراسیون داخلی مینیمال قرار گرفت.

رعایت اصل سادگی در دکور اتاق خواب مینیمال ضروری است.

نقش اتاق خواب ها در دکوراسیون داخلی مینیمال چیست؟ اتاق خواب ها نسبت به سالن نشیمن و دیگر فضاهای خانه برای افراد مختلف رفت و آمد کمتری دارند اما نباید آنها را فراموش کرد. معمولا لازم است وسایل زیادی را درون اتاق خواب قرار داد.

اما توجه داشته باشید که در چیدمان اتاق خواب نیز با اصل سادگی پیش بروید. استفاده از رنگ سفید به طور غالب و انتخاب وسایل مورد نیاز مانند تخت، میز آرایش و … که براساس سبک مینیمال طراحی و تولید شده باشند به شما برای داشتن یک محیط آرامش بخش کمک میکند.

ایده شماره 5 دکوراسیون مینیمال

در این قسمت تصویر نمونه ای از سبک دکوراسیون داخلی مینیمال با تابلوهای مینیمال قرار گرفت.

استفاده از تابلوهای مدرن و مینیمال باعث زیبایی محیط میشود.

طرفداران سبک دکوراسیون داخلی مینیمال به استفاده از تابلوهای نقاشی و قاب عکس علاقه زیادی دارند. البته برای انتخاب طرح و رنگ تابلو باید به طراحی کلی خانه توجه داشته باشید.

برای نصب تابلوها در دکوراسیون مینیمال دیوارهای شاخص را نباید انتخاب کنید و همچنین توجه داشته باشید که استفاده متعدد از تابلوها یا قاب عکس ها باعث شلوغی دیوار به گونه ای که خیلی زیاد به چشم بیاید نشود.

کلام آخر

در این مقاله قصد داشتیم با آوردن تصویرهایی به عنوان نمونه و بیان نکات کلی در رابطه با دکوراسیون داخلی مینیمال به شما عزیزان برای انتخاب و طراحی دکوراسیون منزلتان به این سبک کمکی هرچند کوچک کرده باشیم. امید است که این مطلب حاصل شده باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *