چند نکته در مورد چگونگی گرم ماندن در زمستان بدون صرف هزینه زیاد

چند نکته در مورد چگونگی گرم ماندن در زمستان بدون صرف هزینه زیاد

خانه خود را در برابر نفوذ هوا مقاوم کنید و سوراخ ها و شکاف ها را ببندید.


شب‌های دنج، ژاکت‌های نرم، کت‌های زیبا، فرشته‌های برفی، شکلات داغ، و مصرف بیش از حد قهوه و سوپ، حال و هوای زمستان‌ است. از طرفی احساس سرمای شدید و آبریزش بینی هم همینطور! در اینجا ما در مورد چند نکته مقرون به صرفه چگونگی گرم ماندن در زمستان صحبت میکنیم .

  • چند لایه لباس بپوشید !

تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه برای زمستان لباس گرم بپوشیم؟ این یکی از پیچیده ترین سؤالات است زیرا اگر در لایه ها زیاده روی کنید، احساس گرما می کنید و بلعکس ، احساس سرما می کنید. بهترین استراتژی در اینجا چیست؟

پاسخ لایه بندی درست لباسهاست ! با نازک ترین لایه شروع کنید و لایه های سنگین تر را اضافه کنید تا زمانی که احساس گرما کنید. برای کمک به گرم ماندن در زمستان باید روی سه لایه تمرکز کنید:

لایه پایه:

لایه اول باید از ابریشم، پلی استر یا مواد دیگری باشد که از عرق کردن شما جلوگیری کند.

لایه وسط:

به این لایه ، لایه عایق می گویند. این کار برای گرم نگه داشتن شماست. ژاکت، هودی و لباس پشمی و غیره به عنوان یک لایه عایق عمل می کنند. کت های پایین نیز می توانند به عنوان لایه میانی در سردترین دماها عمل کنند.

بیرونی:

لایه بیرونی کمتر شما را گرم نگه می دارد. این لایه عمدتاً باد و باران را مسدود می کند. لایه بیرونی شما باید مانند باد و پوسته ضد آب عمل کند تا در زمستان گرم بماند. لباس های ساخته شده از پنبه، پشم یا پارچه های پشمی در هوای یخبندان توصیه می شود. جوراب های گرم یا دو لایه جوراب بپوشید تا پاهای خود را در هر روز سردی گرم نگه دارید.

2-جوراب و لباس خود را کاملا خشک کنید

با نازک ترین لباس شروع کنید و لباس های سنگین تر را اضافه کنید تا زمانی که احساس گرما کنید

در مقاله راهنمای لباس پوشیدن آقایان در فصل گرما بیشتر بخوانید .

  • جوراب و لباس خود را کاملا خشک کنید

سطوح مرطوب نسبت به سطوح خشک، سرما را سریعتر منتقل می کنند. قبل از پوشیدن لباس‌هایتان مطمئن شوید که کاملاً خشک هستند! لباس‌های خیس یا مرطوب می‌توانند برای پوشیدن بسیارآزاردهنده باشند و علاوه بر اینکه شما را سرد می‌کنند، می‌توانند منجر به بوی بد هم شوند.

علاوه بر این، در ماه‌های زمستان، لباس‌های مرطوب در هنگام پوشیدن خشک نمی‌شوند و در طول روز احساس ناراحتی و خیس شدن می‌کنید.

در این مقاله میتوانید درباره نقش جوراب در مد مطالعه کنید .

 با موهای خیس بیرون نروید

بعد از دوش گرفتن یا موهای خیس، در هوای سرد بیرون نروید، مگر اینکه خود را کاملا خشک کرده باشید، مخصوصا موهایتان را.

همانطور که گفتیم سطوح مرطوب خیلی سریعتر از سطوح خشک سرما را منتقل می کنند و سر شما به خصوص به سرما حساس است. قبل از رفتن به بیرون از منزل، حتماً زمان کافی برای خشک کردن خودتان اختصاص دهید.

در زمستان پس از حمام آب گرم، اجازه دهید آب در وان بماند تا زمانی که به دمای اتاق برسد. این نه تنها به شما کمک می کند تا حمام خود را گرم نگه دارید، بلکه به متعادل کردن رطوبت در خانه نیز کمک می کند. این نکته همچنین به جلوگیری از خشکی پوست در زمستان کمک می کند

دوش آب گرم می تواند بخار ایجاد کند و پس از اتمام کار، حتی می توانید در را باز کنید تا بخار خارج شود و اتاق شما گرم شود! در واقع، به جای استفاده از گرمایش حمام، می توانید دوش آب گرم خود را یکی دو دقیقه زودتر روشن کنید تا فضا گرم شود.

بگذارید خورشید بدرخشد

اگرچه نور خورشید در زمستان ها به شدت تابستان ها نیست، اما همچنان می توانید از آن بهره مند شوید.

  • بگذارید خورشید بدرخشد!

اگرچه نور خورشید در زمستان ها به شدت تابستان ها نیست، اما همچنان می توانید از آن بهره مند شوید.

اگر خوش شانس هستید که نور طبیعی را مستقیماً از خورشید در اتاق نشیمن خود دریافت می کنید، پرده ها را باز کنید و از نور خورشید استقبال کنید.

از گرمای رایگان نهایت استفاده را ببرید! پرتوها به شما کمک می کنند در سردترین روزها گرم بمانید.

وقتی هوا شروع به تاریک شدن کرد، پرده ها را ببندید. پرده ها همچنین به عنوان یک لایه عایق اضافی روی پنجره های شما عمل می کنند و به شما کمک می کنند در زمستان گرم بمانید. مراقب شکاف های پرده باشید و مطمئن شوید که هیچ هوای سردی نمی تواند از آن عبور کند!

  • دیوارهای خانه را عایق بندی کنید

به عنوان یک تخمین، تقریباً نیمی از گرمای تولید شده در یک خانه از طریق دیوارها، درها و پنجره ها هدر می رود. بنابراین دیوارهای خود را عایق بندی کنید و هزینه های انرژی خود را کاهش دهید و همچنین آن را در داخل نگه دارید.

  • پنجره ها را عایق بندی کنید

پنجره ها نیز سطوحی هستند که می توانید گرما را به سرعت از دست بدهید. همانند دیوارها و کف، می توانید پنجره های خود را عایق بندی کنید تا گرما را در داخل و سرما را از آن خارج کنید. به غیر از قرار دادن پرده های ضخیم، گزینه های دیگری نیز وجود دارد.

الان زمان آن رسیده  که خانه خود را در برابر نفوذ هوا مقاوم کنید و سوراخ ها و شکاف ها را ببندید. سایر موارد مفید عبارتند از: نوار آب بندی آب و هوا، درزگیر در و پنجره، درزگیر سیلیکونی، و …

همه اینها کارهای 5 دقیقه‌ای هستند که می‌توانند به راحتی بدون هیچ زحمتی انجام شوند، اما دنیایی از تفاوت در گرم نگه داشتن شما و خانه‌تان ایجاد می‌کنند .هر گونه نشتی را مهر و موم کنید .

آخرین گفته در مورد چگونگی گرم ماندن در زمستان!

گرم کردن خانه در زمستان یک مسئله و نگه داشتن آن مسئله دیگری است. شما باید هر کاری که ممکن است انجام دهید تا خانه خود را تا حد امکان در ماه های زمستان گرم نگه دارید. به طوری که نه تنها هوای گرم خارج نمی شود، بلکه هوای سرد نیز در بیرون باقی می ماند. درها، پنجره‌ها، کابینت‌ها، شکاف‌های کف و سقف‌ها همگی راه‌های هستند که هوا می‌تواند از آنها خارج شود.

اگر بخواهید بدون خرج کردن هنگفت در زمستان گرم بمانید، اینها نکات و ترفندهایی هستند که می توانند به شما کمک کنند نه تنها گرم بمانید، بلکه هزینه‌های انرژی را با بهترین روش‌ها مانند آب بندی خانه و پوشیدن چند لایه، کاهش دهید. برای لذت بردن از زمستانی راحت، نکات ساده ذکر شده در بالا را دنبال کنید!

 

 

 

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *