استایل بوهو در دنیای مد را بشناسید!

استایل بوهو چگونه است؟

استایل بوهو به عنوان یکی از شیک ترین و خاص ترین استایل ها در دنیای مد طرفداران زیادی پیدا کرده است. استایل بوهو در دنیای مد نماینده آزاد، رها و راحت بودن است. بنابراین اگر شما نیز سلیقه ای خاص پسند دارید این استایل میتواند برایتان مناسب باشد.

در این مقاله قصد داریم علاوه بر آوردن نمونه هایی از استایل بوهو، هر آنچه لازم است درباره این نوع استایل بدانید برایتان بازگو کنیم. پس توصیه میکنیم تا انتها همراه ما باشید.

استایل بوهو از کجا شروع شده است؟

در قرن 19 میلادی جمعی از هنرمندان فرانسوی نسبت به فرهنگ قالب آن دوره شروع به اعتراض کردند. این دسته هنرمندان معترض برای نشان دادن مخالفت خود با فرهنگ آن زمان واکنش اعتراضی خود را در نوع پوششان نیز نشان دادند. برخی از کارشناسان این دوره را زمان شروع استایل بوهو میدانند.

اما درباره این نظریه اختلاف نظر وجود دارد و برخی دیگ از کارشناسان شروع این استایل را به کولی ها و مردمانی از کشور رومانی نسبت میدهند. کولی ها از نژاد سرخ پوستها بودند که پوششی متفاوت با فرهنگ رایج مردم آن دوره داشتند. به طور کلی میتوان گفت که این سبک لباس پوشیدن حدود 200 سال است که پا به دنیای مد و فشن گذاشته است.

ویژگی های استایل بوهو

از برجسته ترین ویژگی های این استایل میتوانیم به گشاد و آزاد بودن لباسها اشاره کنیم. لباسهای مورد پسند علاقمندان به این استایل قاعده و قاون خاصی در ست کردن ندارد. به طور کلی راحتی در این استایل حرف اول را میزند.

پارچه هایی که مناسب استایل بوهو هستند معمولاً از الیاف طبیعی تولید شده و دارای طرح و شکل های بومی و محلی هستند. رنگ‌های بژ، قهوه ای، سفید و سبز تیره از جمله رنگهای رایج در این نوع استایل هستند.

به طور کلی این استایل به دور از لباسهای گران قیمت و اتوکشیده قرار دارد و برای افرادی که از کلیشه های دنیای مد فراری هستند بسیار مناسب است. البته امروزه با توجه نشان دادن سلبریتی ها به این استایل، کمی از راحتی ذاتی خود فاصله گرفته است.

نمونه هایی از استایل بوهو برای خانم ها

از مشخصه های استایل بوهمیان برای خانمها میتوان به دامن و پیراهن مدل ساده و با پارچه های طرحدار اشاره کرد. خانمهای پیرو این سبک در صورتیکه از پیراهن و دامن استفاده نکنند، شلوارهای گشاد را جایگزین آن میکنند.

استفاده از کفش و صندل چرمی، کلاه لبه دار، دستمال گردن های بزرگ، عینک آفتابی با فریم بزرگ،توربان و هدبند طرحدار، زیورآلات بوهو و کیف های طرحدار از دیگر ویژگی های این استایل برای خانم ها می باشد.

نمونه هایی از استایل بوهو برای آقایان

شلوار جین و شلوارهای پارچه ای پیله دار از اصلی ترین اجزای استایل بوهمیان مردانه است. شلوار جین متناسب با این استایل معمولا به رنگ آبی کمرنگ و زاپ دار است.

بالا زدن دمپای شلوار پارچه ای یا شلوار جین، پیراهن های طرحدار، کت های گرم طرحدار و رنگارنگ،کفش و صندل های چرمی و بندی و … از دیگر ویژگی های مردانه این استایل است.

به یاد داشته باشید که در این نوع استایل جزئیات اهمیت بالایی دارند بنابراین استفاده از اکسسوری های بوهویی را نباید فراموش کرد. آقایان علاقمند به این استایل معمولا ریش و مدل موهای پریشان دارند و لباس هایشان اتو کشیده نیست.

کلام آخر

در این مقاله قصد داشتیم که شما را با یکی از استایل های خاص و مورد پسند افراد، مخصوصا قشر جوان در بین دنیای گسترده مد آشنا کنیم. امید است که این مقصود حاصل شده باشد. اگر شما نیز به دنبال رهایی از دغدغه ها و کلیشه های دنیای مد هستید میتوانید این استایل را الگوی خود قرار دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *