راهنمای انتخاب کمد لباس مناسب + 7 نکته طلایی

کمد لباس

داشتن فضای ذخیره سازی مناسب برای تبدیل اتاق خواب شما به مکانی منظم ضروریست  و کمد لباسی که با دقت انتخاب شده باشد، زمینه را برای زندگی منظم تر فراهم می کند.

در اینجا نکات مهمی وجود دارد که باید هنگام انتخاب کمد لباس خود در نظر بگیرید!

1- استفاده

صدها کمد لباس مختلف از دو در، سه در، کشویی، آینه ای، نصب شده و مستقل در بازار وجود دارد. و این فقط  ظاهر کار است  ، هنگامی که درها را باز می کنید، گزینه های نامحدودی در مورد ترکیب و پیکربندی فضای آویزان، کشوها، قفسه ها و قفسه های کفش وجود دارد که می توان آنها را داخل آن قرار داد.

بنابراین، برای شروع، اولین سوالی که باید از خود بپرسید این است که به چه نوع فضای ذخیره سازی نیاز دارید؟ فضای آویزان برای لباس، قفسه برای کفش، کشو برای اقلام کوچکتر لباس، بخش هایی برای لوازم آرایشی یا لوازم جانبی، یا ترکیبی؟

هنگامی که دقیقاً مشخص کردید که کمد لباس شما برای چه چیزی استفاده می شود، می توانید در مورد عملکردی که باید ارائه دهد فکر کنید، اینکار به شما کمک می کند با توجه به نیاز خود کمد لباس مورد نظر را انتخاب کنید

2- عملکرد

دانستن طول فضای آویزانی که تقریباً به آن نیاز خواهید داشت، متناسب با نوع لباسی که دارید، مهم است. اگر می‌خواهید کت‌های بلند، لباس‌های شب و لباس‌های مجلسی را در کمد لباس ذخیره کنید، به احتمال زیاد به آویزهایی نیاز دارید که از ارتفاع کامل کمد لباس را استفاده کنند، در حالی که کت و شلوارها، لباس‌های کوتاه و جامپرها می‌توانند به راحتی روی آن آویزان شوند.

وقتی نوبت به قفسه‌ها و کشوها می‌رسد، دوباره به دقت در مورد آنچه که می خواهید درون آنها ذخیره شود فکر کنید. اکنون بسیاری از کمدها طرح‌های داخلی فوق‌العاده‌ای با قفسه‌های کفش داخلی، کشوهای جواهرات و سوراخ‌های کوچک قابل تنظیم ارائه می‌دهند که گزینه‌های خوبی برای  سازمان دادن به وسیله های داخل یک کمد لباس  می‌باشند ، به هم ریختگی را کاهش می‌دهد و به طور بالقوه نیاز به کمد لباس اضافی در اتاق خواب را از بین می‌برد.

به عمق قفسه ها توجه کنید  . داشتن یک قفسه عمیق یک سیاهچاله ایجاد می کند که لباس ها ناپدید می شوند، به این معنی که ممکن است برای پیدا کردن اقلام مورد نظر در پشت کمد با مشکل مواجه شوید!

تا جایی که ممکن است کمد لباس با ارتفاع بالا انتخاب کنید تا ذخیره سازی را به حداکثر برسانید ، این فضا می تواند برای قرار دادن رختخواب ها و بقیه وسایل مفید باشد.

3- اندازه

دقیقاً در نظر بگیرید که تصمیم دارید کمد لباس شما کجای اتاق خواب شما قرار بگیرد و از این موضوع کاملاً مطمئن باشید. بسیاری از اتاق ها فقط یک مکان مناسب برای یک کمد لباس با این اندازه دارند، بنابراین باید کاملاً با دقت انتخاب شود .

اکثر تولید کنندگان ، کمد لباس ها را حداقل 45 سانتی متر عمق می سازند که برای داشتن قفسه، کشو و فضای آویزان کافی است.

اولین تصمیم بزرگی که باید بگیرید این است که یک کمد لباس مستقل انتخاب کنید

کمدهای سه دری با ارائه فضای کمی بیشتر، محفظه دیگری از قفسه را در خود جای داده است.

4- انواع کمد لباس

هنگامی که نیاز خود را مشخص کردید، می توانید انواع کمد لباس های موجود را در نظر بگیرید.

اولین تصمیم بزرگی که باید بگیرید این است که یک کمد لباس مستقل انتخاب کنید یا طرح هایی که قابل نصب هستند مدنظر شماست ؟  طرح های نصب شده برای اتاق هایی با زوایای عجیب و غریب، طاقچه های نامناسب یا سقف های شیب دار عالی هستند. که معمولا سفارشی ساخته شده می شوند .

کمدهای ایستاده همه کاره هستند که برای تحویل سریعتر در دسترس هستند و در صورت نیاز می توانند از اتاقی به اتاق دیگر یا خانه ای به خانه دیگر منتقل شوند. انواع اصلی برای انتخاب عبارتند از:

کمد لباس دو در:

این کمدها معمولاً طراحی استاندارد دارند و در آنها فضای داخلی به دو نیم تقسیم می شود که یک طرف آن به عنوان کشو و طرف دیگر بدون کشو است.

کمد لباس سه در:

این طرح با ارائه فضای کمی بیشتر، محفظه دیگری از قفسه را در خود جای داده است.

کمدهای کشویی یا درهای لولایی:

طراحی کشویی نیازی به باز کردن درها به سمت بیرون را از بین می برد و در فضاهای تنگ عالی است. اگرچه درهای لولایی رایج تر هستند و به این معنی است که می توانید یک آینه یا قلاب/قفسه های اضافی را در داخل نصب کنید.

کمد لباس بدون در:

این کمدها به شما امکان می دهد یک نمایشگر ایجاد کنید و همچنین لباس ها را سازمان دهی کنید .

5-سبک

طراحی کمد لباس به عنوان یک قطعه بزرگ و غالب، به تم و سبک کلی اتاق خواب کمک زیادی می کند.

اجزای  کوچک کمد لباس مانند دستگیره ها نیز می تواند بر جذابیت کلی کمد تاثیر بگذارد. چه انتخاب شما دستگیره‌های شیشه‌ای پرآذین یا دسته‌های باریک کروم  یا دستگیره های حلقه‌ای باشد، می‌توانند سفارشی‌سازی شوند و به بهبود استایل کلی کار کمک کنند.

همچنین در نظر داشته باشید که آیا می خواهید کمد لباس خود را با وسایل دیگر مانند کمد کنار تخت، دراور یا میز آرایش تکمیل کنید.

طراحی کمد لباس به عنوان یک قطعه بزرگ و غالب، به تم و سبک کلی اتاق خواب کمک زیادی می کند

6- مواد

جنس، رنگ و سطح کمد لباس شما تاثیر زیادی در سبک آن و همچنین سطح کاربردی بودن آن دارد.

چوب جامد: یکی از پرکاربردترین مواد، چوب استوار و مقاوم است که حس و جلوه متفاوتی به کمد لباس شما می دهد .

ام دی اف : گزینه های رایج این روزها، مواد مقرون به صرفه و نسبتاً بادوام هستند.

روکش براق: با ارائه ظاهری شیک و معاصر به اتاق شما، این روکش براق عمدتاً در رنگ‌های سیاه، سفید یا بسیار روشن موجود است.

روکش مات: روکش مات نرم تضمین می کند که کالای شما با سایر مبلمان موجود در اتاق رقابت نمی کند و بدون زحمت در هر فضایی قرار می گیرد.

شیشه و آینه: کمد لباس با انعکاس نور، شیشه یا آینه مات ابعاد بیشتری به اتاق می بخشد و جلوه ای روشن ایجاد می کند که مکمل دکوراسیون داخلی است.

پوشش رنگ‌شده: در رنگ‌های مختلف موجود است، کمدهای رنگ‌شده را نیز می‌توان با روکش‌های مختلف رنگ‌آمیزی کرد و بسته به ترجیح سبک شما، ظاهری سنتی، شاداب، پیچیده‌تر یا بوهو را ایجاد کرد.

7- مونتاژ

کمدها معمولاً سنگین و حجیم هستند، بنابراین ممکن است برای مونتاژ کردن به کمک نیاز داشته باشید. محصولات از پیش مونتاژ شده در زمان صرفه جویی می کنند، اما معمولاً گرانتر هستند و مانور دادن در جای خود دشوارتر است.

و در آخر، ایمنی: به عنوان یک کالای بلند و مستقل، اگر بچه‌های کوچکی دارید که بیشتر باید احتیاط کنید مطمئن شوید که می‌توانید کمد لباس را به طور ایمن به دیوار ببندید یا آن را به زمین بچسبانید .

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *