پارچه مناسب لباس زمستانی چگونه است؟ | پرطرفدارترین پارچه های زمستانه

پارچه مناسب لباس زمستانی چگونه است؟

پارچه مناسب لباس زمستانی چگونه است؟ با فرارسیدن فصل زمستان و سرمای سوزان آن همگی نیاز به لباس های گرم زمستانه را احساس میکنیم. اما پارچه لباس زمستانی چه ویژگی هایی باید داشته باشد تا آن را مناسب دانست؟

امروزه با توجه به تنوع بالای استایل ها و افزایش طرفداران دنیای مد، شیک پوشی به یکی از دغدغه های اصلی همه تبدیل شده است. اکثراً بر این باورند که در فصل زمستان به دلیل پوشیدن چندین لایه لباس نمیتوان شیک پوش بود!

اما این یک نظر اشتباه است. شما به راحتی میتوانید با انتخاب پارچه مناسب لباس زمستانی و یک طراحی دوخت زیبا، حتی در سرمای زمستان نیز یک استایل شیک و مدرن داشته باشید.

ویژگی پارچه مناسب لباس زمستانی

برای شناخت بهترین پارچه برای خرید یا دوخت لباس های زمستانی در ابتدا لازم است بدانید یک پارچه چه ویژگی هایی باید داشته باشد که بتوان آن را برای فصل زمستان مناسب دانست.

  1. پارچه ای برای دوخت یا خرید لباس زمستانی مناسب است که حداکثر گرما را در خود نگه دارد.
  2. بهترین حالت لباس های زمستانی زمانی است که آب را جذب نکنند. ( برای لباس های زمستانه خانگی این ویژگی حائز اهمیت نیست.)
  3. پارچه برای لباس زمستانی باید در مقابل عبور باد و سرما حداکثر مقاومت را داشته باشد.

معرفی بهترین پارچه مناسب لباس زمستانی

طبیعتاً تنوع پارچه های تولید شده با ویژگی هایی که ذکر کردیم بسیار زیاد است. در ادامه بهترین و پرطرفدارترین پارچه ها برای لباس زمستانی را به شما معرفی خواهیم کرد. تا انتها همراه ما باشید.

1. پارچه زمستانی مخمل کبریتی

مخمل کبریتی به عنوان پارچه مناسب لباس زمستانی تنوع بالایی دارد.

یکی از ترندترین پارچه ها برای دوخت لباس زمستانی پارچه مخمل کبریتی می باشد. بافت این پارچه بسیار ریز است و به همین دلیل در مقابل ورود هوای سرد به خوبی مقاومت میکند. برای دوخت لباس زمستانی از این پارچه به همراه آستر یا بدون آن میتوانید استفاده کنید.

2. پارچه زمستانی چرم

پارچه چرم در دسته پارچه مناسب لباس زمستانی قرار دارد.

بدون شک پارچه چرم در ردیف اول پرطرفدارترین پارچه برای لباس زمستانی قرار میگیرد. استفاده از پالتوهای چرمی در فصل زمستان یک استایل شیک را به شما هدیه میدهد.

البته به یاد داشته باشید که نگهداری از لباس های چرمی متفاوت است و از اهمیت بالایی برخوردار است. نکات طلایی نگهداری لباس چرم را در مقاله ای جداگانه برای شما توضیح داده ایم. در صورت تمایل میتوانید مطالعه کنید.

3. پارچه زمستانی موهر

موهر به عنوان پارچه مناسب لباس زمستانی بسیار لطیف است.

پارچه موهر از دولایه تشکیل شده است. لایه رویی پارچه موهر حالت کرکی دارد و لایه زیرین آن پنبه دوزی شده است. پارچه زمستانی موهر یکی از پارچه های سبک و راحت برای استفاده طولانی مدت می باشد.

از دیگر ویژگی های بارز و مهم پارچه موهر میتوان به این نکته اشاره کرد که این پارچه چروک نمیشود و اتوکشی آن بسیار راحت است.

4. پارچه زمستانی تویید

از انواع پارچه مناسب لباس زمستانی میتوان تویید را نام برد.

رنگ پارچه های تویید خاکی می باشد. این پارچه ها از پشم بافته میشوند و بسیتر بادوام هستند. استفاده از پارچه های تویید سبک بافته شده برای دوخت لباس های زمستانی زنانه و پارچه های تویید هریس برای لباس های مردانه مناسب است.

5. پارچه زمستانی فلانل

پارچه فلانل را به عنوان پارچه مناسب لباس زمستانی میتوان معرفی کرد.

پارچه های فلانل نیز در دسته پارچه مناسب لباس زمستانی قرار دارند. جنس این پارچه ها از پشم می باشد و برای دوخت هودی، پیراهن دکمه دار و آستر کت بسیار مناسب هستند.

6. پارچه زمستانی تدی

پارچه تدی در دسته پارچه مناسب لباس زمستانی پرطرفدار است.

در دوسال اخیر پارچه تدی یکی از محبوب ترین پارچه ها در بین جوانان می باشد. جنس این پارچه از الیاف نرم، کرکی و فشرده می باشد. پارچه تدی برای دوخت لباس هایی چون پیرهان زمستانی، هودی و شومیز مناسب است.

7. پارچه زمستانی دورس

دورس از انواع پارچه مناسب لباس زمستانی است.

پارچه های دورس نیز به دلیل نرمی و لطافت بالا در دسته پارچه مناسب لباس زمستانی از پرطرفدارترین ها می باشد. این پارچه ها تماماً پنبه می باشند و هر دو طرف آن بسیار نرم است. از پارچه دورس در دوخت شلوار ورزشی گرم، سوییشرت، هودی و … استفاده میشود.

کلام آخر

تنوع پارچه برای لباس زمستانی بسیار زیاد است. علاوه بر پارچه هایی که معرفی کردیم میتوان به پارچه های دیگری همچون شانل، سوییت، کشمیر، فوتر، خز مصنوعی، فوم، بارانی، کنف و … اشاره کرد.

شما میتوانید با توجه به مدل و ویژگی های مد نظرتان هریک از آنها را برگزینید. امیدواریم که این مطلب برایتان سودمند واقع شده باشد.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *