درمان سردرد عصبی با استفاده از5 راهکار طلایی

درمان سردرد عصبی با استفاده از راهکارهای خانگی

درمان سردرد عصبی ممکن است در طول روز دغدغه بسیاری از افراد باشد. بنابراین امروز قصد داریم در این مقاله برای شما 5 راهکار طلایی برای درمان سردرد عصبی بیان کنیم. (به امید سلامتی همگی)

در ابتدا بهتر است با انواع سردرد آشنا شوید تا در راستای درمان آن بهتر عمل کنید. تا به امروز بیش از 150 نوع سردرد شناخته شده است که 4 نوع از آنها نسبت به بقیه شویع بیشتری دارند : سردرد خوشه ای، سردرد میگرنی، سردرد سینوسی و سردرد تنشی.

· سردرد خوشه ای

سردرد خوشه ای نسبت به باقی مدل ها شیوع کمتری دارد اما شدیدترین نوع سردرد محسوب میشود. در این نوع سردرد فرد احساس سوزش و سوراخ شدن پشت چشم که بسیار آزاردهنده است را تجربه میکند.

· سردرد تنشی

سردرد تنشی نام دیگر سردرد عصبی است که شایع ترین نوع سردرد محسوب میشود و ما در این مقاله میخواهیم راهکارهایی برای درمان آن بیان کنیم. این نوع در بین خانمها نسبت به آقایان بیشتر دیده میشود. در این نوع ، فرد دچار دردهای خفیف و مقطعی می­شود.

· سردرد سینوسی

این سردردها به دلیل ایجاد التهاب در سینوس های بدن به وجود می­آیند و علائمی چون احساس درد در ناحیه‌ی گونه‌ها و پیشانی، آبریزش بینی و درد پل بینی، تب، احساس فشار در چشم و ورم صورت دارد.

· سردرد میگرنی

سردرد میگیرنی نیز یکی از بیماری های شایع محسوب میشود و طبق آمار میزان خانمهای مبتلا به این سردرد 2 برابر آقایان است. افراد مبتلا به این سردرد در طول ماه یک یا چندبار دچار سردردهای پیوسته و طولانی مدت همراه با دردهای تپشی در یک یا دو طرف سر همراه با حالت تهوع، ناراحتی معده، حساسیت به نور و صدا، بی اشتهایی و استفراغ میشوند.

5 راهکار برای درمان سردرد عصبی

اکنون که با انواع سردردهای شایع به طور مختصر آشنا شده اید نوبت به دانستن راهکارهای برای درمان آنها رسیده است. همراه ما باشید.

1.     استفاده از گیاه آرامش بخش اسطوخودوس

ترکیب اسطوخودوس با چند برگ گیاه نعناع میتواند برای درمان فوری سردرد عصبی به عنوان یک معجزه عمل کند. همچنین میتوانید ۲ قطره از عصاره این گیاه را در کف دست ریخته و پشت گردن خود را با آن ماساژ دهید.

2.     استفاده از نمک برای درمان سردرد عصبی

برای این راه درمانی باید چند قاشق نمک را با مقداری آبلیموی تازه مخلوط کرده و استفاده کنید. این محلول تاثیر فوری در تسکین درد دارد به طوریکه یک دقیقه بعد از مصرف تاثیر آن را مشاهده میکنید. بهتر است برای این ترکیب از نمک های غیر فرآوری شده استفاده کنید.

3.     درمان سردرد عصبی با دارچین

استفاده از دارچین یکی دیگر از راه های درمان سردرد غصبی در خانه محسوب میشود. برای این منظور مقداری پودر دارچین را با مقدار کمی آب مخلوط کرده تا حالت خمیری پیدا کند و سپس آن را روی پیشانی و شقیقه خود قرار دهید.

4.     استفاده از نعناع برای بهبود سردرد

برای درمان خانگی سردرد پیشانی و چشم میتوانید به مقداری برگ نعناع به اندازه یک کف دست را با دو فنجان آب جوشانده و آب آن را به پیشانی خود بزنید. همچنین میتوانید به منظور درمان سردرد از بخار آن استنشاق کنید. نعناع به دلیل داشتن طبیعت گرم و خشک خاصیت ضد التهابی دارد.

 

5.     استفاده از آویشن برای درمان

برای تهیه دمنوش آویشن برای رفع سردرد میتوانید یک قاشق چای خوری آویشن را در یک فنجان آب جوش بریزید و به آن زمان بدهید که 10 دقیقه دم بکشد و آن را میل کنید.

کلام آخر

در این مقاله قصد داشتیم راکارهایی کارا و راحت برای درمان سردرد در خانه برای شما بیان کنیم تا آنها را جایگزین استفاده از داروهای شیمیایی قرار دهیدو امید است که این مطلب برای شما سودمند باشد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *