قلب درد و 5 درمان خانگی | پرشین پود

قلب درد و راهکارهایی برای درمان در خانه

قلب درد یا تیر کشیدن سمت چپ قفسه سینه یکی از مشکلات رایجی است که در طول شبانه روز افراد زیادی با آن دست و پنجه نرم میکنند. در این زمان فرد دچار ترس از خطر گرفتگی قلب میشود.

در این مقاله قصد داریم پس از بیان علائم قلب درد 5 راهکار برای درمان خانگی قلب درد را برای شما بیان کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

قلب درد چه علائمی دارد؟

قلب درد در افراد مختلف به شکل های متفاوتی مانند تیر کشیدن سینه سمت چپ، تکان، درد و فشار در قفسه سینه یا بازوها و یا کتف ها، تیر کشیدن قلب هنگام نفس عمیق، لرزش، احساس پری و سنگینی سردل احساس میشود.

اگر مدت زمان احساس این علائم کوتاه باشد و پس از مدت کوتاهی برطرف شود خطر گرفتگی قلب تا حد زیادی رفع شده است اما بهتر است علت این درد توسط پزشک متخصص بررسی شود.

قلب درد عصبی با داشتن استرس و اضطراب به وجود می آید و علائمی چون تنفس سریع و تند، احساس فشار بر گلو، حالت تهوع و درد های شکمی، احساس تنگی نفس، ضربان قلب سریع و شدید، درد سینه، سرگیجه و غش، لرزش شدید، احساس گرمای زیاد، بی حسی و کرختی بدن را دارد.

5 درمان خانگی برای قلب درد عصبی

به این نکته توجه داشته باشید که درمان های خانگی تنها برای دردهایی موثر ست که منشا آنها استرس و مشکلات عصبی باشد. برای مشکلات دیگر حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. در ادامه 5 راهکار برای کاهش درد در خانه برای شما بیان میکنیم:

1. استفاده از دمنوش بهار نارنج

بهارنارنج یکی از گیاه آرامش بخش است که از گذشته تا کنون از خواص دارویی آن استفاده میشود. استفاده مداوم از عرق و یا دمنوش بهار نارنج باعث کاهش اضطراب و استرس و دردهای قلبی ناشی از آن میشود.

2. دمنوش آرامش بخش اسطوخودوس

اسطوخودوس خاصیت آرامش بخشی قوی دارد بنابراین زمانی که قلب درد شما ناشی از استرس و عصبلی شدن است با استفاده از دمنوش اسطوخودوس و کسب آرامش میتوانید آن را درمان کنید. برای تهیه دمنوش در نیم لیتر آب، 5 تا 10 گرم اسطوخودوس را به مدت 10 دقیقه بجوشانید.

3. شیر زردچوبه و کاهش درد

برای تهیه شیر زردچوبه به یک لیوان شیر، یک قاشق چای‌خوری زردچوبه اضافه کرده و به مقدار 15 دقیقه بجوشانید. برای خوشمزه تر شدن میتوانید با عسل میل کنید. شیر زردچوبه برای درمان قلب درد در خانه موثر است.

4. استفاده از آسپیرین

یکی از ساده ترین راه های درمان قلب درد ، مصرف دوز کمی آسپرین است. مصرف آسپرین باعث کاهش سریع درد میشود. به همین دلیل انتخاب بسیاری از افراد برای درمان درد قلبی می باشد. اما این دارو دارای عوارضی است که باید از آن آگاه باشید.

بنابراین افرادی که بالای 70 سال سن دارند، تحت عمل های ساده پزشکی و دندان پزشکی قرار گرفته اند، الکل مصرف می کنند و حساسیت دارند بدون اطلاع و تجویز پزشک حتی دوز کمی ازاین دارو را استفاده نکنند.

5. زنجبیل را فراموش نکنید

زنجبیل یک گیاه دارویی است که نباید در دوران بارداری و شیردهی به مقدار زیاد مصرف شود اما دارای خواص ضد التهابی، ضد لخته ای، تاثیر بر فشار خون و چربی خون می باشد که میتوانید برای بهبود قلب درد از آن استفاده کنید.

البته توجه داشته باشید افرادی که از داروهای رقیق کننده مانند آسپیرین یا وارفارین استفاده میکنند و یا سنگ کلیه دارند بدون دستور پزشک از مصرف زنجبیل خودداری کنند.

کلام پایانی

در این مقاله قصد داشتیم راهکارهای ساده ای برای رهایی از دردهای قلبی در خانه برای شما بیان کنیم. امید است که این مطلب برای شما سودمند واقع شده باشد.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *