نحوه سفارشی کردن لباس

Applique

روش‌های خلاقانه و سرگرم‌کننده زیادی برای سفارشی کردن لباس‌هایتان وجود دارد تا آنها را منحصربه‌فرد جلوه دهید و نشان‌دهنده سبک شخصی شما باشد. اگر به اضافه کردن چند رنگ به یک لباس علاقه دارید، می‌توانید کارهایی مانند استفاده از رنگ پارچه برای ایجاد طرح‌ها، دوختن تکه‌ها روی ژاکت‌ها یا اضافه کردن توری به لباس هایتان انجام دهید. برای ظاهری کاملاً جدید، سعی کنید تی شرت ها را به تاپ های کوتاه یا شلوار جین قدیمی را به یک شلوار کوتاه شیک تبدیل کنید. 

اضافه کردن تزیینات

1- با استفاده از نخ و سوزن گلدوزی درست کنید. خلاقیت ها یا طرح های خود را روی یک ژاکت، پیراهن یا شلوار بدوزید. می‌توانید یک الگو را از یک کتاب یا آنلاین انتخاب کنید، یا خودتان یکی بسازید.

مطمئن شوید که از نخ و سوزن متناسب با پارچه شما استفاده می کنید.

برای مثال، اگر شلوار جین گلدوزی می‌کنید، نخ ضخیم و سوزن بزرگ‌تری می‌خواهید. ( میتوانید از گلدوزی های آماده درخرازی ها استفاده کنید )

2-از رنگ پارچه برای ایجاد طرح های شخصی استفاده کنید. رنگ پارچه ای را انتخاب کنید که می خواهید روی یک جین، ژاکت یا پیراهن استفاده کنید. از قلم مو برای رنگ آمیزی روی لباس استفاده کنید، یا از شابلون به عنوان الگو استفاده کنید اگر در نقاشی مهارت دارید میتوانید  طرح دلخواه را روی لباس پیاده کنید .می توانید یک شابلون قلب کوچک را از کاغذ برش دهید، با استفاده از شابلون قلب ها را روی یک ژاکت جین نقاشی کنید.به عنوان یک گزینه آزاد، از رنگ های مختلف رنگ پارچه و یک قلم مو نازک برای ایجاد یک تصویر یا طرح، مانند سگ، گل یا تکه میوه، روی جیب پیراهن استفاده کنید.

3- برای داشتن ظاهری زیبا روی لباس خود پاپیون بدوزید. می توانید 2 تکه روبان را روی یک پلیور پشت باز بدوزید اینکار به شما این امکان را می دهد که روبان را به هم ببندید تا یک پاپیون ایجاد کنید. همچنین می‌توانید پاپیون‌ها را به جیب تی‌شرت یا ژاکت، یا به حلقه‌های کمربند شورت یا شلوار بدوزید .

4- یک زیپ را به کنار پیراهن یا پایین یک شلوار بدوزید. برای اینکه به لباس‌هایتان استایل ببخشید و درعین‌حال پوشیدن لباس‌هایتان را راحت‌تر کنید، یک شکاف در جایی که می‌خواهید زیپ جدید قرار بگیرد، ببرید. حال کافی است زیپ را به لبه های بریده شده بدوزید .

روی یک شلوار جین تنگ یک زیپ به پایین هر پا بچسبانید تا درآوردن و پوشیدن آن‌ها راحت‌تر شود.

یک زیپ مشکی یا پررنگ را روی یک پیراهن قرار دهید تا کمی جذابیت به آن اضافه شود.

5- جیب یا تکه های ساخته شده از پارچه های مختلف را به لباس خود اضافه کنید. با استفاده از پارچه ای که دوست دارید، یک مربع  به شکل جیب برش بزنید و آن را به قسمت جلوی یک پیراهن ساده بدوزید تا آن را سفارشی کنید. همچنین می‌توانید تکه‌هایی از پارچه‌های خنک را به شکل‌های مختلف مانند مربع، قلب یا ستاره برش دهید و آن‌ها را به‌عنوان وصله روی کت یا شلوار بدوزید .

به عنوان مثال، 2 قلب از یک پارچه مخمل قرمز برش دهید. به هر آستین ژاکت 1 قلب بدوزید تا تکه های آرنج زیبایی ایجاد کنید.

6- با ایجاد یک مونوگرام، یک پیراهن یا شلوار را شخصی سازی کنید. اگر یک دستگاه مونوگرام ( دستگاهی که طرح  مورد نظر شما را به صورت ظریف روی پارچه و لباس گلدوزی  میکند ) دارید، می‌توانید از آن برای اضافه کردن مونوگرام شخصی خود به یک لباس استفاده کنید تا آن را متعلق به خودتان کنید

همچنین مکان‌هایی وجود دارد که می‌توانید لباس‌ها را برای مونوگرام کردن توسط یک حرفه‌ای ببرید .

7- با استفاده از طرح های انتقالی که با اتو روی لباس چاپ می شوند، ظاهری حرفه ای طراحی کنید. می‌توانید وسایل این کار را از فروشگاه‌های صنایع دستی یا آنلاین خریداری کنید که از قبل طراحی شده و آماده اتو کردن روی لباس شما هستند. برای تعیین مدت زمان اتو کردن طرح و همچنین نحوه شستن و درمان لباس، دستورالعمل های مربوط به انتقال را دنبال کنید.

8- توری را به تاپ، شلوار جین یا لباس های دیگر خود اضافه کنید. می‌توانید رنگ توری ضخیم را با تاپ تطبیق دهید، توری را برای ایجاد آستین‌ها بدوزید. اضافه کردن یک حاشیه توری سفید به پایین شلوارک نیز ظاهری سفارشی ایجاد می‌کند.

اگر در شلوار جین خود سوراخ یا چاک دارید، سعی کنید توری را در قسمت داخلی که چاک‌ها قرار دارد بدوزید تا کمی به لباس‌تان استایل ببخشید.

از رنگ نخی استفاده کنید که با توری همخوانی داشته باشد.

9- یک کمربند سفارشی بخرید یا بسازید. می‌توانید مواد لازم برای ایجاد کمربند چرمی یا پارچه‌ای را خریداری کنید، طرحی را که دوست دارید انتخاب کنید و کمر خود را اندازه بگیرید تا تناسب مناسبی داشته باشید. همچنین می توانید کمربندهای چرمی را شخصاً حکاکی کنید و ظاهری منحصر به فرد به آنها ببخشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *