درمان خانگی جوش صورت | 8 روش طلایی که باید بدانید

درمان خانگی جوش صورت چگونه است؟

درمان خانگی جوش صورت امروزه به یکی از پرسش های متداول جوانان تبدیل شده است. جوش صورت علل متفاوتی دارد و به روش های گوناگون درمان میشود. آشنایی با عوامل به وجود آورنده جوش میتواند در راستای پیشگیری از آن به شما کمک بسیاری کند.

برای آشنایی با این عوامل و همچنین اطلاع از راهکارهای درمان خانگی جوش صورت تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

علت به وجود آمدن جوش چیزی است؟

هر شخصی در طول زندگی خود چندین بار با مسئله جوش و راهکارهای درمان خانگی جوش صورت برخورد داشته است. جوش صورت میتواند به علل هورمونی، غیر هورمونی، دلایل عصبی، عوامل خارجی و یا در اثر تغذیه نامناسب به وجود بیاید.

برخی از علل هورمونی جوش صورت میتواند شامل عدم تعادل هورمونی، استفاده از قرص های ضد بارداری و اختلال در عملکرد غدد بدن باشد. دسته دیگری از علل جوش صورت شامل تغذیه نامناسب، عوامل وراثتی، استرس و فشار عصبی، استفاده از طیف گوناگون داروهای مراقبت از پوست، سیگار و قلیان و اصلاح غیر اصولی و غیر بهداشتی ریش می باشد.

8 روش موثر درمان خانگی جوش صورت

برای موفقیت در درمان جوش صورت ابتدا باید تا حد امکان شرایط و عواملی که باعث جوش زدن میشود را حذف و اصلاح کرد. در مرحله بعد با انجام دادن یکسری روش های درمان خانگی میتوانید سلامت و زیبایی را برای پوستتان به ارمغان بیاورید.

1. استفاده از یخ

با قرار دادن یخ بر روی صورت شدت جریان خون در آن ناحیه کاسته شده و باعث کاهش التهاب، قرمزی و درد جوش میشود. به منظور جلوگیری از سرمازدگی پوست یا کهیر سرما به هیچ وجه یخ را مستقیماً روی پوست قرار ندهید.

2. ماسک عسل

درمان خانگی جوش صورت با عسل امکان پذیر است.

عسل با ضدعفونی کردن پوست و اطراف محل جوش به از بین رفتن عوامل میکروبی کمک میکند. برای درمان خانگی جوش صورت به وسیله عسل یک اپلیکاتور پنبه ای را در عسل فرو ببرید و روی پوست صورت خود بمالید. تا 30 دقیقه پوست را رها کرده و پس از آن صورت خود را با آب گرم بشویید.

3. بخور صورت

صورت خود را نزدیک یک ظرف آب داغ قرار دهید. بیش از اندازه به ظرف آب نزدیک نشوید، همین که بخار آب به پوستتان برسد، کافیست. این کار را به مدت 30 دقیقه انجام دهید و پس از آن به پوست صورتتان مرطوب کننده بزنید.

4. اصلاح رژیم غذایی

تاثیر رژیم غذایی در درمان خانگی جوش صورت و  پیری زودرس پوست بسیار پررنگ می باشد. در واقع با پرهیز از خوردن برخی خوراکی ها و جایگزینی آنها با مواد مغذی سالم یکی از راحت ترین روش های درمان خانگی جوش صورت را انجام داده اید.

نوشیدنی های گازدار قندی، دونات، کیک، شیرینی و غذاهای آماده را حذف کنید و به جای آن ها از میوه و سبزیجات تازه، آجیل، حبوبات و ماهی استفاده کنید.

5.  تاثیر سیب زمینی

وفور نشاسته در سیب زمینی باعث شده که این محصول به یکی از پرطرفدارترین روش های درمان خانگی جوش صورت تبدیل شود. ابتدا سیب زمینی را رنده کنید، تفاله های آن را جدا کنید و آب آن را به کمک یک پارچه بگیرید. آب سیب زمینی را روی محل جوش های صورت بمالید. اجازه دهید که 20 دقیقه روی صورتتان باقی بماند و بعد از آن صورتتان را بشویید.

6. آبلیمو، ضد عفونی کننده

درمان خانگی جوش صورت به وسیله آبلیمو ممکن است.

قبل از خواب، یک عدد گوش پاک کن را به آبلیمو آغشته کرده و سپس بر روی جوش بمالید. آبلیمو به عنوان یک ضد عفونی کننده میتواند عوامل به وجود آورنده جوش را پاک کند.

7. درمان جوش با مالیدن سیر به محل جوش

این روش نیز یکی از ساده ترین روش های درمان خانگی جوش صورت می باشد. ابتدا یک حبه سیر را نصف کرده، آن را بر روی جوش بمالید و بعد از 5 دقیقه صورتتان را بشویید. این کار را چند مرتبه در طول روز تکرار کنید.

8. درمان جوش صورت با روغن نارگیل

روغن نارگیل یک داروی معجزه آسا برای از بین بردن باکتری ها و درمان قرمزی،جای جوش و التهاب جوش ها می باشد. ابتدا پوست صورت خود را تمیز کنید سپس چند قطره روغن نارگیل  بر روی پوست صورت بریزید، آن را ماساژ دهید، بعد از چند ساعت صورتتان را بشویید.

کلام آخر

درمان خانگی جوش صورت با مراقبت های ذکر شده تا حدی قابل کنترل است. اما همواره توصیه میشود برای آگاهی از علت و نوع جوش های خود و دریافت درمان مناسب به متخصص پوست مراجعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *