راهکار های درمان خشکی پوست | 5 درمان معجزه آسا

درمان خشکی پوست بسیار راحت می باشد.

درمان خشکی پوست روش های بسیار متعددی دارد. با توجه به میزان خشکی پوست، سطح درمان نیز متفاوت است. در موارد خفیف تنها درمان خانگی و در موارد حادتر نیاز به مراجعه به پزشک متخصص می باشد. در ادامه، ابتدا با علت خشکی پوست آشنا شده و سپس با انواع روش های درمانی خشکی پوست آشنا میشوید.

علت خشکی پوست

هنگامی که پوست رطوبت و چربی لازم را نداشته باشد، پوست بیش از حد خشک میشود. این خشک شدن میتواند در اثر عواملی مانند زندگی کردن در مناطق خشک، استحمام بیش از حد، استفاده از صابون و شوینده های قوی، عوارض جانبی داروها، بیماری های پوستی و بالا رفتن سن به وجود بیاید.

5 راهکار طلایی درمان خشکی پوست

درمان خشکی پوست با روش های ساده ایی امکان پذیر است.

برای درمان خشکی پوست نیازی به صرف هزینه های گران نیست. تنها با برخی مراقبت ها میتوانید خشکی پوست خود را درمان کنید. در ادامه برخی از بهترین روش های درمان خشکی را برایتان توضیح خواهیم داد.

1. اصلاح الگوی زندگی

برای ترمیم پوست خود نکات زیر را مد نظر قرار دهید. عمل به این نکات ساده میتواند نتایج شگفت انگیزی برای شما داشته باشد.

  • مدت زمان حمام را کوتاه کرده و به جای آب داغ از آب ولرم استفاده کنید.
  • برای شست و شوی بدن و صورت از پاک کننده های ملایم تری استفاده کنید.
  • اگر در مناطق خشک زندگی میکنید همواره محیط زندگی خود را مرطوب نگه دارید.
  • از لباس های نخی استفاده کنید.
  • پوست خود را همواره مرطوب نگه دارید. این کار را با انواع مرطوب کننده های موجود میتوانید انجام دهید. توجه داشته باشید برای درمان خشکی پوست صبر و حوصله لازم است، پس از تغییر دادن سریع مرطوب کننده ها بپرهیزید.

2. درمان خشکی پوست با روغن نارگیل

درمان خشکی پوست به وسیله روغن نارگیل بسیار رایج است.

خاصیت نرم کنندگی قوی روغن نارگیل آن را به یکی از برترین محصولات برای درمان خشکی پوست تبدیل کرده است. این روغن منافذ پوست را پر کرده و به سلول های پوست آبرسانی میکند. شما میتوانید در طول روز روغن نارگیل را مانند یک کرم استفاده کنید. این روغن به تنهایی نرم و ملایم است و نیاز نیست که با ماده دیگری استفاده شود.

3. استفاده از جو دوسر

برای رفع تحریکات پوستی خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی جو دوسر تاثیر فراوانی دارد. ابتدا بلغور جو دوسر را آرد کنید و سپس آن را با آب گرم مخلوط کنید تا ماده خمیری شکلی درست شود. بعد از این مرحله خمیر را بر روی ناحیه ایی از پوست که دچار التهاب شده است، بمالید. توجه داشته باشد که بیشترین اثر این روش درمانی زمانی است که پوست مرطوب باشد.

4. گنجاندن ویتامین ها و امگا3 در رژیم غذایی

اصلاح رژیم غذایی برای درمان خشکی پوست و دیگر عارضه رایج پوستی مانند پیری زودرس پوست، لازم و ضروری است. زمانی که پوست خشک میشود، این بدان معناست که قدرت ترمیم از قدرت تخریب پوست کمتر شده و پوست نمیتواند به طور کافی خود را ترمیم کند. بنابراین خوردن مواد غذایی که سرشار از امگا3 و آنتی اکسیدان ها باشند، لازم است. منابع آنتی اکسیدان ها شامل هویج، گوجه فرنگی، لوبیا وعدس و منابع امگا3 انواع ماهی را شامل میشود.

5. ماسک آووکادو

آخرین ماسکی که برای درمان خشکی پوست پیشنهاد میشود، ماسک آووکادو می باشد. برای درست کردن این ماسک ابتدا باید نصف یک آووکادو را به شکل پوره درآورده و با یک قاشق چایخوری روغن زیتون مخلوط کنید. اگر پوستتان خیلی خشک است، یک قاشق عسل به آن اضافه کنید. این ماسک را به صورتتان زده و پس از 15 الی 20 دقیقه آن را بشویید.

کلام آخر

اگر برای درمان خشکی پوست از روش های بالا نتیجه ایی نگرفتید، به پزشک متخصص مراجعه کنید. در صورت مشاهده نشانه های زیر حتی به صورت محدود به پزشک مراجعه کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *